Saabilla satasta
Saabilla satasta
Tervehdys, mikähän vois olla vikana 900i 2,1-16V:ssä, ajelin viikonloppuna pitemmän reissun n. 300km/sivu.
Mennessä kokeilin sitten loppuvaiheessa, miten se Saappi jaksaa kulkea, kaikki meni hyvin 150km/h saakka, sitten yhtäkkiä meno loppui kuin seinään. Tuon tapauksen jälkeen auto ei ota kuin n. 3000r/min. Se ei jaksa kulkea kuin hädin tuskin 100/km/h. Kun yrittää painaa kaasua tuosta satasesta ylöspäin kone vain ”örisee”.
Tyhjäkäynnistä tuonne 3000 kierrokseen kone pelaa ihan normaalisti. Paikallaan kone ottaa kierroksia vaikka tappiin saakka.
Ennen reissuun lähtöä auto oli muutaman tunnin lämpimässä tallissa. Ensin ajattelin, että ehkä se on jäässä, mutta lisäsin polttoaineen jäänestoa ja vika on pysynyt koko ajan samanlaisena.
Oisko kyseessä bensapumppu/paine?!? koska tuo vika tuntuis olevan polttoainepuolella, tai jossain muualla.
Mennessä kokeilin sitten loppuvaiheessa, miten se Saappi jaksaa kulkea, kaikki meni hyvin 150km/h saakka, sitten yhtäkkiä meno loppui kuin seinään. Tuon tapauksen jälkeen auto ei ota kuin n. 3000r/min. Se ei jaksa kulkea kuin hädin tuskin 100/km/h. Kun yrittää painaa kaasua tuosta satasesta ylöspäin kone vain ”örisee”.
Tyhjäkäynnistä tuonne 3000 kierrokseen kone pelaa ihan normaalisti. Paikallaan kone ottaa kierroksia vaikka tappiin saakka.
Ennen reissuun lähtöä auto oli muutaman tunnin lämpimässä tallissa. Ensin ajattelin, että ehkä se on jäässä, mutta lisäsin polttoaineen jäänestoa ja vika on pysynyt koko ajan samanlaisena.
Oisko kyseessä bensapumppu/paine?!? koska tuo vika tuntuis olevan polttoainepuolella, tai jossain muualla.
Re: Saabilla satasta
Minusta kuulostaa, että voisi olla sytkäpuolellakin. Tarkasta virranjakajan kunto. Lähinnä virranjakajan kansi voisi olla viallinen.Pedro kirjoitti:Tervehdys, mikähän vois olla vikana 900i 2,1-16V:ssä, ajelin viikonloppuna pitemmän reissun n. 300km/sivu.
Mennessä kokeilin sitten loppuvaiheessa, miten se Saappi jaksaa kulkea, kaikki meni hyvin 150km/h saakka, sitten yhtäkkiä meno loppui kuin seinään. Tuon tapauksen jälkeen auto ei ota kuin n. 3000r/min. Se ei jaksa kulkea kuin hädin tuskin 100/km/h. Kun yrittää painaa kaasua tuosta satasesta ylöspäin kone vain ”örisee”.
Tyhjäkäynnistä tuonne 3000 kierrokseen kone pelaa ihan normaalisti. Paikallaan kone ottaa kierroksia vaikka tappiin saakka.
Ennen reissuun lähtöä auto oli muutaman tunnin lämpimässä tallissa. Ensin ajattelin, että ehkä se on jäässä, mutta lisäsin polttoaineen jäänestoa ja vika on pysynyt koko ajan samanlaisena.
Oisko kyseessä bensapumppu/paine?!? koska tuo vika tuntuis olevan polttoainepuolella, tai jossain muualla.
Se ei kuitenkaan niiskauttele tai poksuttele mihinkään suuntaan? Ainoastaan kuuluu imuäänet, jos koittaa kiihdyttää? Eikä ole väliä, vaikka kiihdyttää puolikaasulla tai täyskaasulla, niin sama örinä alkaa?
Moottorinohjauksen valo ei ole syttynyt? Eikösse ole lambaada ohjattu kattipeli? Turvatilassakin voisi käyttäytyä jotenkin noin?
vik vik vikaa
Check engine- valo ei pala ajaessa, palaa hetken vain kun pistää virrat päälle.
Ei poksu eikä pauku, ihan sama kiihdyttääkö puolella tai täyskaasulla.
Lamda ja katti löytyy.
Ilmansuodattimen tarkistin heti ekaksi, ei näkyvää vikaa, eikä putsarikaan näytä likaiselta.
Jos bensapumpussa olisi jotain vikaa, niin tuntuis, että se edes välillä kävisi hiukan korkeammilla kierroksilla. Nyt se vika on vaan tasainen koko ajan.
Ei poksu eikä pauku, ihan sama kiihdyttääkö puolella tai täyskaasulla.
Lamda ja katti löytyy.
Ilmansuodattimen tarkistin heti ekaksi, ei näkyvää vikaa, eikä putsarikaan näytä likaiselta.
Jos bensapumpussa olisi jotain vikaa, niin tuntuis, että se edes välillä kävisi hiukan korkeammilla kierroksilla. Nyt se vika on vaan tasainen koko ajan.
Re: vik vik vikaa
Toista viestiketjua lukiessa muistin, että kaverin samanlainen satku hyytyi juuri tuolleen, kun takimmainen äänenvaimentaja meni tukkoon. Sisuskalut hajosi ja villat tukki putken. Kokeiles jonkun rautakangen kanssa, mitä siellä on.Pedro kirjoitti:Check engine- valo ei pala ajaessa, palaa hetken vain kun pistää virrat päälle.
Ei poksu eikä pauku, ihan sama kiihdyttääkö puolella tai täyskaasulla.
Lamda ja katti löytyy.
Ilmansuodattimen tarkistin heti ekaksi, ei näkyvää vikaa, eikä putsarikaan näytä likaiselta.
Jos bensapumpussa olisi jotain vikaa, niin tuntuis, että se edes välillä kävisi hiukan korkeammilla kierroksilla. Nyt se vika on vaan tasainen koko ajan.
Pakokaasuja
Tuonne pakokaasujen poistoon ne oireet todellakin alkavat pohdiskelun jälkeen viitata. Meinasin käyttää katalysaattorin takimmaisen laipan irti, jotta saa paikallistettua vikaa.
Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
Pakokaasuja
Tuonne pakokaasujen poistoon ne oireet todellakin alkavat pohdiskelun jälkeen viitata. Meinasin käyttää katalysaattorin takimmaisen laipan irti, jotta saa paikallistettua vikaa.
Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
Saabilla lujaa
Putkesta tuli "hiuksia" metallikoukulla vetelemällä ostoskassillinen!!
Pedro kiittää porukkaa hyvistä vihjeistä vian paikallistamiseksi.
Pedro kiittää porukkaa hyvistä vihjeistä vian paikallistamiseksi.