Etutuennan osien pintakäsittely?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kvande
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 07:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Etutuennan osien pintakäsittely?

Viesti Kirjoittaja kvande »

Tervehdys.


Muistaako kukaan kuinka 900:n etupyöräntuennan osat on pintakäsitelty uutena?

Tarkoitus olisi pikkuhiljaa kasailla projekti-CD:n etutuentaa, ja samalla aion noudattaa varsin tarkasti tehtaan alkuperäistä linjaa...

- Jouset on ilmeisesti maalattu mustaksi ja niiden ominaisuuksia kuvaava värikoodi/maalaus on toisessa päässä.
- Tukivarret on ilmeisesti maalattu mustaksi, mutta kuuluuko noiden pintaan suojamassaa?
- Jarrusatulat on ilmeisesti keltapassivoitu?
- Jarrukilpien pintakäsittely - ???
- Pyörännapojen pintakäsittely - ???
- pallonivelet ja Raidetangonpäät on ilmeisesti käsittelemättömiä?
- Hammastangon ulkopäät ovat ilmeisesti käsittelemättömiä?
- Kallistuksenvakaaja on maalattu mustaksi
- Kallistuksenvakaajan päätykupit - ???
- Vetoakselien pintakäsittely - ???


Terveisin, Kari Vänttinen
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

No ainakin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

pyörännavat on ainakin keltapassivoitu alunperin´.

Niin mistäs muuten sait uusia jarrukilpiä?

Ja missä joku hyvä keltapassivointifirma?

Niin tukivarsien varmaankin kuuluu olla mustat, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos laitat niihin vähän alustamassaa, kun se maali ei niissä pitkää aikaa pysy. esim. sprayllahan tulee sileämpi pinta.
SAAB
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sähkösinkitys ja sen päälle tehtävä passivointi onnistuu esim Lounais-Suomen Putki -nimisessä firmassa. Toinen asia on sitten, että kuinka kauan tuota viimeistelyä saa auton alla ihailla jos laitetta vähänkin käytetään muuten kuin kauniina kesäpäivinä.
kvande
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 07:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kvande »

Käyttötarkoitus tokikin on vain kauniina kesäpäivinä, mutta toki jokin alkeperäistä kestävämpi, ulospäin samannäköinen pintakäsittely olisi parempi.
Minullahan on Lehtosen rompetorilta hankittu aikoinaan tehdasuudet, varastorasvassa olevat pyörännavat joita ei viitsisi pilata "väärällä" pintakäsittelyllä.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Keltapassivointi-näköis maalausta voit harrastaa siten että otat jonkin uuden keltapassivoidun osan ja hiivit varaosakauppaan ja kili kili-maalihyllylle. Haet niistä valmiiksi vatkatuista sävyistä semmoisen just sen sävyn kullan ja maalatata tuhhautat ja lakkaa päälle ja avot. Näyttää keltapassivoidulta ja kestää paremmin taatusti. Nim. Merki. Kelkassa käytetty kikka murtuneisiin osiin. Ei muuten erota ihan heti passivoinnista jos on oikee sävy sattunut
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin