Saab löysi tiensä pihaan (vihdoin)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Saab löysi tiensä pihaan (vihdoin)

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Nonnih. Kylläpäs otti tovin jos toisenkin. Tomaattitonnarihan se alun alkaen oli hakusessa, mutta cost-benefit -analyysin jälkeen totesin turbollisen satkunkin olevan käypä vaihtoehto.

Pihaan laskeutui siis OG900T8 -88. :D Tarkennuksena vielä että grafiitin harmaasta viistokeulaisesta combi coupesta siis kyse.

Pelleiltään ja hilppeiltään erinomaisessa kunnossa, ja ajoltaan vallan mainio! Jumankeka kuinka suuntavakaa ja huoleton ohjastettava 20vee auto voi olla. Päihittää keveästi -05 avensiksen meikäläisen mielestä, mutta ei siitä sen enempää.

Olo on piiiiiiiitkällisten kyselyjen ja metsästyksen jälkeen väsynyt mutta onnellinen. :P

Haku-komento tulee olemaan entistä kovemmassa käytössä tästä etiäppäin, ja varmaan jonninmoista threadia tuonne projektit-osioon on myös tulossa. Niin ja kuvia myös!

Pikaisesti kuitenkin koontina:

+ pelleiltään erinomainen (hyvin pieniä ruosteen alkuja pari kappaletta)
+ sähköhilppeet toimivat moitteetta (kattoluukku, lasit, peilit ja jopa k-lukko pääsääntöisesti!)
+ ei nitinöitä eikä natinoita, kulkee suoraan kuin raiteilla
+ yleisesti jämerä
+ hyvät kesärenkaat edessä, ja käytännössä uudet talvikiekot
+ huoltokirjaa( huoltomerkintöjä lähinnä, etupäässä suodattimista ja öljynvaihdoista yms. perushuolloista) hyyyvin pitkälle, ja ainakin öljyt vaihdettu n. 5-6 tuhannen välein

- poistettu tarpeettomana rekisteristä
- päästöt viime katsastuksessa (01/06) korkealla, mutta rajoissa vielä
- turbo ei ole mukana kunnolla (poljettaessa kuuluu ikään kuin ilma vinkuisi putkesta, eikä ahdot nouse edes keltaisen puolelle. Vetoja kuitenkin tuntuisi olevan, jotta yritystä turbolla vielä lienee..)
- kilometrejä kunnioitettavasti
- pientä ja vähän suurempaa nykimistä on havaittavissa etenkin pienillä vaihteilla tasakaasulla, mutta vähemmän matkanopeuksissa eikä ollenkaan kiihdytettäessä (tai muutoin kaasuun enämpi koskiessa)

Cost-benefit -analyysin kuului olennaisesti myös, että auton funktio on toimia harrasteena. Loputtomasti rahaa/hermoja en siihen aijo uhrata, vaan tarkoituksena on opetella perus huoltoja/remppoja mahdollisuuksien ja kohtuullisten rahavarantojen puitteissa. Pitkällä tähtäimellä tarkoituksena on ensin saattaa ajokki kunniallisesti liikenteeseen, jonka jälkeen tavoitteena on päästä kiusaamaan teinibemuja ja isiliisinkejä. :wink:

Bemarikuumeesta se ensin alkoi, turbotonnari kuumeeseen se kulminoitui, ja yleiseen turbosaabismiin (=luulosairauteen?) se nähtävästi pitkän ajan jälkeen johti. Luoja armahtakoon!

:D
Viimeksi muokannut Tonppa, La Syys 16, 2006 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

No tumppaahan nyt ihmeessä kuvia kansan kummasteltavaksi. :D
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

d-sign kirjoitti:No tumppaahan nyt ihmeessä kuvia kansan kummasteltavaksi. :D
Juu'u, josko tuon tuonne jokivarteen sais kuvattavaksi. Jos ei, niin sitten varikon pihasta muuan kuva pitänee ottaa. Ja ryömiä kojeen alle ihmettelemään. :)
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Joo, juurikin kuvailemaltasi tuo ääni kuulostaa. Ikään kuin puhaltaa kojetaulusta kun turbon "pitäisi" alkaa ahtamaan. Miepä kokeilen tuota heti ens alkuun!

Nii ja kiitos kiitos. Eiköhän tuosta vielä kampe saada aikaiseksi! :wink:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Yleisesti tuli tuossa mieleeni, että löytysköhän netistä tai joltain digitaalisessa formaatissa ko. pirssin korjaamokäsikirjaa tahi jotain muuta vianetsintäopasta. En vielä tähän hätään 'etsiä' ehtinyt edes käyttää. :oops:

Pesun ja kevyen vahauksen jälkeen paskan alta löytyi vielä auto! :P Kuvia varmaan rojekti osioon sitten tarkemmin.

Äkkiseltään katsastettiin tulpat, ja jotkut GM:t sieltä tulivat vastaan. Tulpan johdoista myös 'vain' kaksi näytti olevan paljon puhuttuja bougeja. Jotenka jos hyvin käy, nypytyksen syy löytyisi noinkin helposti... (toivoahan sopii!)

Tilaukseen lähtee ensi viikolla siis 'oikeat' tulpat ja tulpan johdot. Lisäksi kenties olisi syytä vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä? Mitäpä muuta vielä lisäksi?
Vastaa Viestiin