SAAB KÄY VAIN TYHJÄKÄYNTIÄ

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

SAAB KÄY VAIN TYHJÄKÄYNTIÄ

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

saab 900i 16v käy vain tyhjäkäyntiä. ennen se röpötti ja saattoi sammuakkin mutta nyt se hajosi niin et käy vain tyhjäkäyntiä eikä vastaa kaasuun oikeastaan ollenkaan. kaikki vaihdettu mitä voi aina bensapumppua myöten ja sytkä vehkeet myös. kaasuläppä tunnistin myös.? minne menee johdot siitä ja miten voi todeta onko johdot ehjät ja kiinni kunnolla toisestakin päästä? tietääkö joku mihin ne johdot menee mihin liittimiin terv jarkke
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

putki tukossa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

putki?

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

siis mikä putki on tukossa? on koitettu ilman pakoputkea eikä auttanut
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin pakoputkea siis meinasin..
ilman immua lambdaa ja kaasuläpän asentokytkintä kokeiltu? palaako ce valo? bensan painesäädintä kokeiltu? sytkää seurattu kun kaasua antaa? sammuuko kun antaa kaasua vai ei vaan nosta kierroksia?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

saab ongelmat

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

ei sammu vaan käy tyhjäkäyntiä joka noin 500kierr/min
vähän saattaa ottaa lisääkin mutta vain sata-200 kierr/min
kaikki vaihdettu ezk-boxia myöten ehjästä saabista mutta ei vaan auta joten help keksikää joku juttu.auto muuten siisti ja meni katsastuksesta läpi muuten mutta saaste arvot huonot joten hylkäys.
eli minne ne johdot menee siitä kaasuasento tunnistimelta ja miten tutkin ettei johtoja poikki, se tunnistin on kyllä vaihdettu. mikä saa aikaiseksi että kierrokset nousee, kaasuläppäkin siellä imuaukossa kyllä aukeaa se on tutkittu myös. 2 viikkoo aikaa saada katsastettua ennen kuin katsastus alkaa alusta.
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

saab onkelmat

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

niin ei pala mikään check valo lun käy mutta virta päällä kyllä toimii
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuossa i16 ei ole asento tunnistinta vaan asento kytkin, oliko se kun läppäkulma ylittää 70 astetta niin yhdistää,eli ei pitäisi olla siitä.
boksillehan se siitä menee, ei muuta kuin mittaamaan mihin nastaan!

niin onko immun johto irti kokeiltu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kun kerran kaikki alkaa olla jo kokeiltu niin tarkasta seuraavana ettei ole paluupuolen bensaletku tukossa. Jos se on tukossa niin bensanpaine nousee liian korkealle ja sen jälkeen varmasti tukehtuu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Isän 2,1l satkussa oli vastaavanlaisia oireita ja siinä käytiin läpi kans kaikki mahdollinen. Tuossa tapauksessa syylliseksi paljastui rikkinäinen puola. :?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

puola

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

puolaa on kokeiltu toista ja ei kai se olisi ihan samalla tavalla risa
terv jarkke
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

täh

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

mikä on immun johto ei ymmärrä jos ottaa ilmanputsarin letkussa olevan haistajan irti niin sammuu kuin saunan lamppu.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mitä todennäköisemmin pensan paineissa ongelma. mittaa polttoaine järjestelmän paine.

mittaus tehdään kytketään jakotukin päähän banjoliittimeen paine mittari.

virrat pois päältä kytketään jännite polttoainepumpun sulakkeelle joltain toiselta sulakkeelta hyppylangalla.

tällöin pumppu käynnistyy ja järjestelmä paineen tulisiolla 2,8-3,0 bar.
paineen säätimen saa testattua imemäällä alipain letkua säätimen päällä.
tälloin paineen tulisi laskea.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

PAINESÄÄDIN

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

on se ilmeisesti siinä imusarjan päällä ja venttiilikopan vieressä, kahdella pultilla kiinni. ja imusarjaan menee siitä päältä letku, jos se on se niin on koitettu toista ja ei kai kahdessa sama vika olisi.
terv jarkke
Vastaa Viestiin