SAAB KÄY VAIN TYHJÄKÄYNTIÄ
SAAB KÄY VAIN TYHJÄKÄYNTIÄ
saab 900i 16v käy vain tyhjäkäyntiä. ennen se röpötti ja saattoi sammuakkin mutta nyt se hajosi niin et käy vain tyhjäkäyntiä eikä vastaa kaasuun oikeastaan ollenkaan. kaikki vaihdettu mitä voi aina bensapumppua myöten ja sytkä vehkeet myös. kaasuläppä tunnistin myös.? minne menee johdot siitä ja miten voi todeta onko johdot ehjät ja kiinni kunnolla toisestakin päästä? tietääkö joku mihin ne johdot menee mihin liittimiin terv jarkke
saab ongelmat
ei sammu vaan käy tyhjäkäyntiä joka noin 500kierr/min
vähän saattaa ottaa lisääkin mutta vain sata-200 kierr/min
kaikki vaihdettu ezk-boxia myöten ehjästä saabista mutta ei vaan auta joten help keksikää joku juttu.auto muuten siisti ja meni katsastuksesta läpi muuten mutta saaste arvot huonot joten hylkäys.
eli minne ne johdot menee siitä kaasuasento tunnistimelta ja miten tutkin ettei johtoja poikki, se tunnistin on kyllä vaihdettu. mikä saa aikaiseksi että kierrokset nousee, kaasuläppäkin siellä imuaukossa kyllä aukeaa se on tutkittu myös. 2 viikkoo aikaa saada katsastettua ennen kuin katsastus alkaa alusta.
vähän saattaa ottaa lisääkin mutta vain sata-200 kierr/min
kaikki vaihdettu ezk-boxia myöten ehjästä saabista mutta ei vaan auta joten help keksikää joku juttu.auto muuten siisti ja meni katsastuksesta läpi muuten mutta saaste arvot huonot joten hylkäys.
eli minne ne johdot menee siitä kaasuasento tunnistimelta ja miten tutkin ettei johtoja poikki, se tunnistin on kyllä vaihdettu. mikä saa aikaiseksi että kierrokset nousee, kaasuläppäkin siellä imuaukossa kyllä aukeaa se on tutkittu myös. 2 viikkoo aikaa saada katsastettua ennen kuin katsastus alkaa alusta.
saab onkelmat
niin ei pala mikään check valo lun käy mutta virta päällä kyllä toimii
tuossa i16 ei ole asento tunnistinta vaan asento kytkin, oliko se kun läppäkulma ylittää 70 astetta niin yhdistää,eli ei pitäisi olla siitä.
boksillehan se siitä menee, ei muuta kuin mittaamaan mihin nastaan!
niin onko immun johto irti kokeiltu?
boksillehan se siitä menee, ei muuta kuin mittaamaan mihin nastaan!
niin onko immun johto irti kokeiltu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kun kerran kaikki alkaa olla jo kokeiltu niin tarkasta seuraavana ettei ole paluupuolen bensaletku tukossa. Jos se on tukossa niin bensanpaine nousee liian korkealle ja sen jälkeen varmasti tukehtuu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
mitä todennäköisemmin pensan paineissa ongelma. mittaa polttoaine järjestelmän paine.
mittaus tehdään kytketään jakotukin päähän banjoliittimeen paine mittari.
virrat pois päältä kytketään jännite polttoainepumpun sulakkeelle joltain toiselta sulakkeelta hyppylangalla.
tällöin pumppu käynnistyy ja järjestelmä paineen tulisiolla 2,8-3,0 bar.
paineen säätimen saa testattua imemäällä alipain letkua säätimen päällä.
tälloin paineen tulisi laskea.
mittaus tehdään kytketään jakotukin päähän banjoliittimeen paine mittari.
virrat pois päältä kytketään jännite polttoainepumpun sulakkeelle joltain toiselta sulakkeelta hyppylangalla.
tällöin pumppu käynnistyy ja järjestelmä paineen tulisiolla 2,8-3,0 bar.
paineen säätimen saa testattua imemäällä alipain letkua säätimen päällä.
tälloin paineen tulisi laskea.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
PAINESÄÄDIN
on se ilmeisesti siinä imusarjan päällä ja venttiilikopan vieressä, kahdella pultilla kiinni. ja imusarjaan menee siitä päältä letku, jos se on se niin on koitettu toista ja ei kai kahdessa sama vika olisi.
terv jarkke
terv jarkke