Taas jätti tielle Saab (toimii taas)..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Taas jätti tielle Saab (toimii taas)..

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Kyllähän tässä Taas ajettiin 70-100 turvallista (välillä ei niin turvallista) kilometriä.. Sitten hän(Saab -85 900i) jätti tielle... :roll:

Eli ongelma on aina ratkennut kun on ostanut uudet tulpat.. Tulppia tosin menee kahen saan välein...
Tuntuu että se jättää enään tielle vain kylmällä koneella (jos väärä lämpöarvoistentulppien tiellä jättämistä lasketa).. Sama saabi mihin joku aika sitten tehtiin maadotusten hiomisia ns. korroosion takia, jos joku tunnistaa...

Tulpat oli ihan noessa kierteitten loppuun asti.. Yritin puhistaa muttei lähtennä käyntiin..
Viimeksi muokannut -saab_85, To Loka 12, 2006 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oletko kokeillut vaihtaa puolan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Viepä vanhus testeriin. Voi olla helpompi kartoittaa viat kerralla kuin ostella osia summamutikassa jalkamiehenä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tarkasta ohjauspaineen säätimen toiminta!jos lämpövastus poikki, nokeaa tulpat lyhyessä ajossa,koska pitää seoksen rikkaalla liian pitkään!!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Puolaa en oo kokeillu vaihtaa, ku ei ole rahaa, vois tieten kattoa jostain purkuautosta halvalla..

Missä ohjauspainesäädin on, ja mitä se tekee.. Ois helpompi korjata :?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

No ei sitä ohjauspaineensäädintäkään voi korjata. Ohjauspaineen säädin on termarikotelon vieressä/alla. Siihen menee yksi sähköjohto ja kaksi bensaletkua määräjakajalta. Määräjakaja on se iso ruma mötti ilmanputsarin päällä.

Ja tosiaan jos tulpat nokeentuvat kokoajan eikä vika ei ole tulpissa ja niiden vaihto ei ole korjausta vaan ongelman siirtämistä :D.

Pelastat jostain ilmaisen varaosapommin ja siitä purat tarpeelliset osat. Jos nekin rikki niin uusi ilmainen pommi hakuun, kyllä niitä löytyy. Jos koko pommi ei kiinnosta niin kyllähän noita osiakin löytyy pilkkahintaan foorumilta kunhan niitä lähetyskuluja viitsii maksaa. Ps. romuraudasta saa rahaa :D.
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Eikö se puola oo semmonen että jos se on rikki niin se pätkii kokoajan?, en kehtaa vikalistaa alkaa tekkeen, tulis niin pitkä lista että :roll: ... Ei se silti romu oo 8O
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Testaa suuttimien sumutus kuvio. Mikäli lentää kaarella seos suuttimesta niin ei ole ihme jos paraskin tulppa kuolee muutaman sadan kilometrin aikana.

Itselläni oli sama ongelma ja korjautui kun testasin suuttimet ja vaihdoin uusiin. Olivat muistaakseni 40e/kpl. Kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
#1890
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Voi juku, Ovatpa kalliita 8O ... MÄäki oon vähä pelänny suuttimia..
Oliko muuten lujassa suuttimet, meinaan että eikait sieltä mee mittään rikki jos niitä alkaa väkisten vääntään?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei ole mulla ainakaan ikänä tiukassa ollut suuttimet.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

No pittää kattoa huomenna jos läksyjen jälkeen ehtii testata ne.. Tännään vaihtoin uudeet tulpat, lähti käyntiin pätkien mutta vähä syötti kierroksia niin alko käymään :roll:

Tuli mieleen ku joku on joskus sanonu että on semmosia tehoilmansuodattimia, jotka puhdistaa ilmaa nopeampaa, mutta seos saattaa mennä liian laihaksi, niin jos se olis nyt liian rikas, niin ostais semmosen tehoilmanputsarin niin sehä tasottais? vai onkohan semmosia ees olemassa :? ?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotain muuta vikaa siinä on, kuin orggis putsarin huonous. Jos putsarille teet jotain, niin vaihda ensin ihan vain uusi filtteri sinne pömpelin sisään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Alkoin tännään katteleen sitä suuttimen irrotusta, mutten älynnyt että miten ne testataan niin en irrottanu... Eli muutama amatööri kysymys jos joku ossais selittää;
ilmamäärämittarin sijainti?
polttoainepumpun rele sijainti?, josta vissiin pitäs yhdistää napa 10 ja 87 toisiinsa. eli miten se tapahtuu?
Sitten ilmamäärämittarin vipu sijainti?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

-saab_85 kirjoitti:Alkoin tännään katteleen sitä suuttimen irrotusta, mutten älynnyt että miten ne testataan niin en irrottanu... Eli muutama amatööri kysymys jos joku ossais selittää;
ilmamäärämittarin sijainti?
polttoainepumpun rele sijainti?, josta vissiin pitäs yhdistää napa 10 ja 87 toisiinsa. eli miten se tapahtuu?
Sitten ilmamäärämittarin vipu sijainti?

Suosittelen lämpimästi Alfamerin saab 900 korjausoppaan hankintaa joko lainaan lähimmästä kirjastosta, tai jopa omaksi. Siinä on neuvottu esim. juurikin nuo toimenpiteet. Lisäksi siinä on kerrottu monta muutakin juttua. Tuo Alfamerin kirja nauttii jostakin ihmeellisestä syystä "öljynvaihto-oppaan" -nimeä, mutta asiasta enemmän perillä olevathan tietävät, että esimerkiksi useimmat tuon Alfamerin tekemän opuksen havaintokuvista on otettu suoraan korjaamokirjoista. Ohjeetkin täsmäävät korjaamokirjan ohjeisiin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Itseasiassa on jo Alfamerin Saab 900 korjaus opas mutta siinä ei ole selitetty oikeen riittävästi tämmöselle amatöörille niitten sijainteja :roll:
Vastaa Viestiin