![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
niin auto vm 89 ja ruiskukoneella ajettu 408tkm eli vasta alussa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ps varaosasatku vm87 ruiskulla läksi äsken käyntiin ja kävi ryypyllä hetken,kunnes lämpes hiukan. eli mitä siitä siirrän tohon käyttikseen??
Eka juu, kakkosessa en ainakaan muuten vakiossa huomannu apuja.ng900aero kirjoitti:Hieman aihetta sivuten; tarvitseeko lämpöaikakytkintä laittaa ollenkaan toimimaan, tuo k-jetillinen 99:ni hörähtää heti käymään nätisti kun antaa sille "pienet" ryyppysuuttimesta? eli jos vain pistää ryyppynapin kojelautaan niin voisi itse säädellä ryypyn pituutta lämpötilan mukaan?
Toimisikos tuo ryyppysuutin myös ajon aikana lisäbensan tuottajana?
Ok, lisäilmaventtiilikin on vielä hankkimatta, eikös senkin voisi korvata jollain vaijerikäyttöisellä venttiilillä?tetammi kirjoitti: Eka juu, kakkosessa en ainakaan muuten vakiossa huomannu apuja.
no niin nämä tehty,näiden ohjeiden mukaan.tyhjäkäynti ei kylmänä ainakaan äskeisen kokeilun mukaan noussut,lämpimänä säädin siihen jengamittarin juuri nron 1alle eli noin 800k/min.hieman tosin autto,kerran vaan sammu kun polkasee kylmänä kaasua eilen sammu lähes joka kerta.niin ja kaasu pohjassa sen jälkeen startattava.Mertmi kirjoitti:Kaasuläpän perusasennon säätö luultavasti väärin. Säätöohje: läpän rajoitinruuvi aukaistaan. Lähdetään kiertämään ruuvia kiinnipäin, kunnes läppä (tai se ulkopuolinen vipu, johon kaasuvaijeri tulee) lähtee kääntymään. Siitä kohtaa, mistä alkaa kääntyä, jatketaan vielä puoli kierrosta ja lukitaan siihen. Tämän jälkeen vielä tyhjäkäynnin säätö lämpimällä koneella toki siitä M6-pultista, jossa on 10mm avainväli.
Tässä vielä havaintokuva.
linkki
Toinen osa, joka voi olla viisasta kokeilla vaihtaa, on tuo lisäilmaluisti.
Tuo ruiskutusaika vaihtelee hieman lämpötilan mukaan. Haynesista ym. korjaamokäsikirjoita löytyy yleensä taulukot testaamista varten. Pakkasella tuo kylmäkäynnistyssuutin saattaa toimia jopa 30 s. Yli 30 asteisessa moottorissa ei lainkaan.JugiBoy kirjoitti:8v ruiskussa "ryyppy" toimii vain niin kauan kuin avainta käännetään käynnistys asentoon ja silloinkin vain 9 sekunnin ajan. Muutoin kylmänä koneen bensansaantia lisää ainoastaan ohjauspainesäädin, joka myöskin näkyy Mertmi:n linkissä, termarikotelon alla.
Hups. Väärä Haynes. Muistelin väärää kuvaa. Audissa tarjotaan bensaa maksimissaan -20 asteessa enintään 15 sekuntia ja lisäbensaa ei anneta enää 45 asteessa (tosin Fahrenheit asteikolla)JugiBoy kirjoitti:Ehkä hiustenhalkomista...mutta. Saabin korjaamokäsikirja sanoo: Moottorin ollessa kylmä ja moottorin lämpötilan alittaessa n+45C pitää virran kulkea lämpöaikakytkimen kautta lyhyemmän tai pidemmän aikaa (riippuen lämpötilasta) käynnistysmoottorin pyöriessä. Lisäpolttoaineventtiili on asennettu läppäkoteloon ja yhdistetty järjestelmäpaineeseen. Sähkömagneetin ohjaamaan venttiiliin vaikuttaa lämpöaika-anturi, jota ohjaa moottorin lämpötila. Käynnistysventtiili kytkeytyy päälle käynnistysmoottorin pyöriessä tai kun paineimpulssikytkin on aktivoituna. Lämpötilan ollessa -20 tai matalampi venttiili voi ruiskuttaa polttoainetta enintään 9,5 sekuntia. Lämpötilan ollessa korkeampi kuin -20 ruskutusaika lyhenee vähitellen ja lakkaa kokonaan lämpötilassa n 45C.