Elikkäs potilas on -83 Gli satku automaattilaatikolla ja vaihdelaatikosta on eteenpäin vaihteet häveessä. Peruutusvaihde toimii eikä ilmeisesti luistakkaan pahasti siitäpäätellen että moottori ei jaksa jarrua vasten pidettynä nostaa kierroksia kuin tuonne 1700rpm kieppeille. Eteenpäin vaihteilla ei tunnu minkäänlaista vaihteen kytkeytymistä eikä myöskään kuulu mitään erikoista.
Öljyä on laatikossa tarpeellinen määrä, se on kirkkaan punaista eikä haise palaneelle. Laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu ihan hetkeen ennen hajoamista(eli ei vääriä öljyjä syynä), mutta öljynvaihdoista on huolehdittu. Temppuilu oli alkanut ettei kylmänä tahtonut löytyä vaihteita eteenpäin muutamaankymmeneen sekuntiin, muutama päivä myöhemmin ei enää ollenkaan.
Mistä aloitetaan tutkiminen ja onko siirtohydrauliikan tutkiminen mahdollista ilman koneen nostoa?
Automaatti-spesialistin neuvoja kaipaisin
Automaatti-spesialistin neuvoja kaipaisin
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Matolaatikko pois ja siirtohaarukan asemointia ihmettelemään, niin mä ainakin tekisin. Jos siirto sydeemi on ok niin sitten matolaatikkoa purkamaan ja ihmettelemään.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Oliskos pakasta mennyt se tiiviste joka pitää paineen kun levyt
puristuu kasaan näkee vasta kun on purkanut pakan pois ja levyt sieltä
pakasta, joskus vain aikoja sitten voortista loppu eteenpäin meno
niin oli kyseinen vika ja muistaakseni takkusi ennenkuin laukes
kokonaan.Että tämmöistä ehdottaisin??!!
puristuu kasaan näkee vasta kun on purkanut pakan pois ja levyt sieltä
pakasta, joskus vain aikoja sitten voortista loppu eteenpäin meno
niin oli kyseinen vika ja muistaakseni takkusi ennenkuin laukes
kokonaan.Että tämmöistä ehdottaisin??!!
Ari 1622