Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja eijzii »

itselläkin olisi kohta varmaan satkun katsastelu edessä... KUNHAN ensin ne moottorin tiivisteet on uusittu, hihnapyörä vaihdettu koneeseen, takajarrut korjattu, raidetangon pää ja joku pusla uusittu :D kyllä se siitä...
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eipä menny itelläkään satku tänään läpi, ulompi vetarin suojakumi täysin revennyt ja reikä vetarintunnelissa :)

no nyt on tuo suojakumi vaihdettu ja nyt vaan ootellaan että saa viedä hitsarille :(
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja meverkko »

No niin. Tänä vuonna kerrankin kävin auton itse läpi ennen katsastusta. Ohjaustehostimen öljyvuodon sain tukittua ja pohjaan pari paikkaa.

Tänään tuli leima haettua, olihan tässä vielä huominenkin arkipäiviä aikaa ennen leiman loppumista :D

Löytyi sieltä vielä vikaakin, 4 alkavaa reikää pohjassa..... Mutta niistä selvisi huomautuksella "ensi vuonna ei enää mene läpi". Pitää paikata jossain vaiheessa kun on aikaa ja motivaatiota...... Olisiko tiedossa hyvää hankintapaikkaa ;)
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
fd9401
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 23:28
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja fd9401 »

Viimeisenä ajopäivänä leima, näinhän se pitää mennäkkin, rajaton luotto satkuun. Korjauskehotus palamattomasta jarruvalosta (2viikon sisään) ja ehdotus etujarruletkujen vaihtamisesta lähitulevaisuudessa...
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja eijzii »

huomenna näen itse että meneekö läpi... kumpa serkkupoika ja isukki sais sen menemään niin ei tartteis enää pelätä :D
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Minulla meni läpi... kahdesta kohtaa. Lisäksi mätänetin puolivuotta vanha kaasuiskari oli antautunut. Eikä käsijarrukaan pitänyt toisella puolella. Niin ja valot sohotti vinksin vonksin. No laitoin madallusjouset eteen, ettei tarvitse säätää. Kyb excel g:t joka nurkkaan. Kerkesin myös vaihtaa väljän raidetangon pään. No enää hitsaus ja kässärin säätö, ja jälkinäyttö.
On se ihmeellistä tuo pelti, kun tuolla lailla pehmenee itsestään.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja eijzii »

Nyt on leima, täysin puhtain paperein :)
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Jim Goose
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 21:08

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jim Goose »

Hylsy tuli -93 Combi Coupeen :( Oikea känkkä ei vetänyt tarpeeksi, jarruletkuja pisti uusiksi, myös ne takaletkut jotka tulee kabiinista, liittimien syöpymisen vuoksi, molemmat etuovet alapään reikien takia, työnteli sormilla reikiä lisää niihin, maininnalla että asiallinen hitsaus sallitaan, vasen yläpallonivel ja oikea ulompi raidetangon pää välyksen takia vaihtoon.
Taidan ottaa -88 varaosa combin etuovet tilalle, siinä oli ehjät alareunat, väri vähän vaihtuu, mutta käyttispelihän tuo :saab: on.
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
hkylmala
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 10:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja hkylmala »

Tuttua huttua. Jälkitarkastuksesta meni läpi alla mainittu jarruletku vaihdettiin, kuskin oven alareuna hitsattiin sekä ajovalojen heijastimet uusittiin.
Jim Goose kirjoitti:Hylsy tuli -93 Combi Coupeen :( Oikea känkkä ei vetänyt tarpeeksi, jarruletkuja pisti uusiksi, myös ne takaletkut jotka tulee kabiinista, liittimien syöpymisen vuoksi, molemmat etuovet alapään reikien takia, työnteli sormilla reikiä lisää niihin, maininnalla että asiallinen hitsaus sallitaan, vasen yläpallonivel ja oikea ulompi raidetangon pää välyksen takia vaihtoon.
Taidan ottaa -88 varaosa combin etuovet tilalle, siinä oli ehjät alareunat, väri vähän vaihtuu, mutta käyttispelihän tuo :saab: on.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dollarihymy kirjoitti:eipä menny itelläkään satku tänään läpi, ulompi vetarin suojakumi täysin revennyt ja reikä vetarintunnelissa :)

no nyt on tuo suojakumi vaihdettu ja nyt vaan ootellaan että saa viedä hitsarille :(
noni tänään tuli leima :) 14kk ajoaikaa
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja toms »

Leima tuli kehujen kera ja eka kerralla. Kirjallinen huomatus : auto ikäisekseen siistikuntoinen. Kustannus 66 egee pakokaasuineen. A-katsastus.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jim Goose
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 21:08

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jim Goose »

Combi -93 sai viimein leimansa :mrgreen: uusiksi meni koko takajarru putkisto, putket menivät irroitettaessa poikki sekä jarrusatulat, kaikki olivat syöpyneet ettei edes avaimet enää sopineet, pultit olivat jo kartionmallisia, kabiinin sisällä osat olivat kuin uusia. Samanlaista syöpymistä oli etujarruputkissa ja jatkokappaleissa.
Etusatuloissa on sama savotta tulevaisuudessa edessä.
Etuovet vaihdoin toisesta vähemmän ruosteisiin, vanhoissa olikin koko ovipahvin alaosa aika kypsää, eli yhtä reikää. Ovien kaapeliliittimet piti purkaa, että mahtuivat reijän läpi.
Suurin työ olikin kaivaa hangesta 4 vuotta seisoneen varaosa pelin osat :x
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

toms kirjoitti:Leima tuli kehujen kera ja eka kerralla. Kirjallinen huomatus : auto ikäisekseen siistikuntoinen. Kustannus 66 egee pakokaasuineen. A-katsastus.
Mikä hemmetin kirjallinen huomautus?
Pistikö ne sulle käteen sellaisen vai rekisteriotteeseen?
Hö? :lol: :lol: :lol: :lol:
Ihme katsareita sielläpäin,annoitko pers.... vai mitä?
Vai oliko se tavallinen ruotsalainen joka saabin nähdessään ei mahtuinut housuihinsa? :lol:
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja toms »

Katsastusraportin kohta 7. Muuta huomioitavaa Auto on ikäisekseen siistikuntoinen.
Mistä moinen hymiötulva ??? Kateus vai saamattomuus ?

Itse raportti on jo poltettu mutta valokuva lapusta on tallessa :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Sitä vaan että eipä tommosia huomautuksia ainakaan täälläpäin kirjoitella vaikka menisit mr-vehjasta katsastamaan.Ja miksi edes pitäisi?
On niillä katsareilla parempaakin tekemistä kuin ruveta runoilemaan tuollaista.
Vastaa Viestiin