900i PARAS ÖLJY??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

900i PARAS ÖLJY??

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Mikä on -84 900i aut. Paras mahdollinen öljy

Omalleni VAIN parasta!! :?: :?: :?:
joo..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jokin tuollainen:
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... uote=12921
Ei tule niin kalliiksi jos vuotaa jostain pois :D
Ja on riittävän lievää koska on 5W-40 täyssynteettistä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

mobil 1 rally Formula 5w-50. 500 000 km kokemuksella. Pitää puhtaana ja voitelee. Hoonijäljet edelleen sylintereissä ylös asti. jne.
Vanhoihin koneisiin ei 0w-40 öljyä saa laittaa, vuotaa taatusti !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Itselläni 400tkm ajettu 0w-40 öljyllä ,eikä vuoda. Huollostahan se on kiinni vuotaako.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
KNF
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:00
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja KNF »

Hämmennetään nyt soppaa; toinen 900i menossa, yhteensä jotain 150 tkm, molemmissa mobilin 0w-40 on pysynyt vaihtovälin (7-8 tkm) ja 5w-50 vaatii lisäyksen.

Laitoin nyt nuukuuksissani teboilin goldia, ajattelin että on tarpeeksi hyvää kun ei ole pakkastakaan. Tulos lienee lisäystarve ennen kuin 3 tkm täynnä eikä jälkiä ole vaikea seurata, kun kaikille parkkiksille jää läiskä. Voi tietty olla, että jokin tiiviste on luopumassa, en kuitenkaan aio ryhtyä etsimään vikaa ennen kuin olen vaihtanut öljyt vielä kerran.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sitä mitä kirjassa lukee. Tärkeintä on VAIHTAA ajallaan.
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

900i kirjoitti:Itselläni 400tkm ajettu 0w-40 öljyllä ,eikä vuoda. Huollostahan se on kiinni vuotaako.
Et kai sentään koko 400 tuhatta ole nollaöljyillä ajanut! Hyvä tietty jos öljy autossasi toimii. B212I (2,1-litrainen) ainakin kolisi aika miehekkäästi kylmänä 0W-40 -öljyillä n. 250 tkm ajettuna, eikä se sitä paitsi täytä viskositeetin puolesta valmistajan suosituksiakaan. Öljy taisi olla Mobilin tuote, jos muistan oikein.

Minä käytän 2,1:ssä Mobilin SyntS 5W/40, muuten hyvä mutta sitä kuluu (ilm. vuotamalla ulospäin). Siirryin Valvoline MaxLife 10W/40:iin, ja kulutus väheni. Taitaa öljyn mainos pitää kutinsa. Tuo kympin Maxlife on mineraaliöljy, mutta Maxlifea on tietääkseni myös synteettisenä 5W/40.

Kysyjän auto siis kai kuitenkin on 8-tappinen, voi olla kolinoissa yms. tietty eroja. Valmistajan suositukset olisi hyvä pitää mielessä. Aikanaan ajelin 8-tappisella iivarilla muistaakseni Rallyformulalla 5W/40 ongelmitta. Ainakin Mobilin synteettiset tuntuvat pitävän koneen ja huohottimen oikein hyvin puhtaina, ja vaihtovälin voi melko huoletta ajaa tappiin saakka. Ominaisuudet säilyvät.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Joo, 8-tappinen on ja n.340 000 taulussa
Oon just tuomas sitä uuteen kotiin, joten en kauheesti tiiä siitä..

Myyjä sano et "kato öljypohjan tiiviste kun se ihanku tiputtais sieltä.."
Sain kuitenki jostain käsityksen ettei nois ookkaa varsinaista "öljypohjaa" vaan se koostuu jotenkin laatikosta ja koneesta yhteisesti..(?)
ja et tiputtelee varmaan o-renkaista, puslista yms kaikista "yhessä"
Näin joku viisasas veikkaili..

Kun ei pahemmin merkkaile ni voin rauhassa tutustuu yksilöön..
Nätti se on kun minä pienenä! ja terveen näkönen.. :lol:

Tarkotus olis vaan löytää PARAS öljy ton ikäselle (kunhan pysyis koneessa..)
joo..
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

100 tkm olen ajanut 0w öljyllä. Käytin ensin 5w-50 mobilia ja totesin sen olevan kallista koska joutuu lisäämään.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Yksi marjan maku jos kone on kunnossa.Pääasia on että moottorissa on aina riittävä määrä. :?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Sitä minäkin. Eipä juuri merkitystä jos kone porsii tuossaiässä. Vajaa puolimilliä taulussa. Eiköhän se olis jo hajonnut. Harvoin on tavallisessa moottorissa haittaa jos parempaa käyttää. Uudet on erikseen mutta tämä moottorityyppi taitaa olla peräisin Trumppa60luvulta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itsellä myös yhtenevät kokemukset juuri tuosta mobilin 5w-50, sitä menee. muuta mobilia sitten en ole edes kokeillut, kerran sitä jouduin ostamaan kun ei ollut castrolia tai valvolinea...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Itse ajattelin syytää seuraavaksi Tonnariin sitä valvoline MaxLifea, 5w40, tokkopa tuosta ainakaan haittaa on paljon ajetulle koneelle :roll:

Sinänsä sen mainonnassa huvittaa se, että annetaan ostajalle mielikuva "vanhasta yli 100 000 ajetusta" koneesta :lol:

Muuten jos kiinnostaa nähdä kuinka sellainen asia kuin ÖLJY herättää muuten niin jähmeissä Suomalaisissa palavia intohimoja, niin käykää joskus vilkaisemassa Suoli24:n ÖLJY- keskustelua :lol:
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Pistetään nyt yksi marja vielä soppaan lisää :D Itelläni Sunocon 5W-40 öljyt koneessa 8O

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Itse olen huomannut että kun tuli joskus ostettua mobilin tai nesteen
öljyä niin tuntui että rupesi maistumaan öljy koneelle sitten kun vaihtoi merkkiä niin eipäs maistunut öljy.
Ari 1622
Vastaa Viestiin