900i PARAS ÖLJY??
Jokin tuollainen:
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... uote=12921
Ei tule niin kalliiksi jos vuotaa jostain pois
Ja on riittävän lievää koska on 5W-40 täyssynteettistä.
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... uote=12921
Ei tule niin kalliiksi jos vuotaa jostain pois
Ja on riittävän lievää koska on 5W-40 täyssynteettistä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mobil 1 rally Formula 5w-50. 500 000 km kokemuksella. Pitää puhtaana ja voitelee. Hoonijäljet edelleen sylintereissä ylös asti. jne.
Vanhoihin koneisiin ei 0w-40 öljyä saa laittaa, vuotaa taatusti !
Vanhoihin koneisiin ei 0w-40 öljyä saa laittaa, vuotaa taatusti !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Hämmennetään nyt soppaa; toinen 900i menossa, yhteensä jotain 150 tkm, molemmissa mobilin 0w-40 on pysynyt vaihtovälin (7-8 tkm) ja 5w-50 vaatii lisäyksen.
Laitoin nyt nuukuuksissani teboilin goldia, ajattelin että on tarpeeksi hyvää kun ei ole pakkastakaan. Tulos lienee lisäystarve ennen kuin 3 tkm täynnä eikä jälkiä ole vaikea seurata, kun kaikille parkkiksille jää läiskä. Voi tietty olla, että jokin tiiviste on luopumassa, en kuitenkaan aio ryhtyä etsimään vikaa ennen kuin olen vaihtanut öljyt vielä kerran.
Laitoin nyt nuukuuksissani teboilin goldia, ajattelin että on tarpeeksi hyvää kun ei ole pakkastakaan. Tulos lienee lisäystarve ennen kuin 3 tkm täynnä eikä jälkiä ole vaikea seurata, kun kaikille parkkiksille jää läiskä. Voi tietty olla, että jokin tiiviste on luopumassa, en kuitenkaan aio ryhtyä etsimään vikaa ennen kuin olen vaihtanut öljyt vielä kerran.
Et kai sentään koko 400 tuhatta ole nollaöljyillä ajanut! Hyvä tietty jos öljy autossasi toimii. B212I (2,1-litrainen) ainakin kolisi aika miehekkäästi kylmänä 0W-40 -öljyillä n. 250 tkm ajettuna, eikä se sitä paitsi täytä viskositeetin puolesta valmistajan suosituksiakaan. Öljy taisi olla Mobilin tuote, jos muistan oikein.900i kirjoitti:Itselläni 400tkm ajettu 0w-40 öljyllä ,eikä vuoda. Huollostahan se on kiinni vuotaako.
Minä käytän 2,1:ssä Mobilin SyntS 5W/40, muuten hyvä mutta sitä kuluu (ilm. vuotamalla ulospäin). Siirryin Valvoline MaxLife 10W/40:iin, ja kulutus väheni. Taitaa öljyn mainos pitää kutinsa. Tuo kympin Maxlife on mineraaliöljy, mutta Maxlifea on tietääkseni myös synteettisenä 5W/40.
Kysyjän auto siis kai kuitenkin on 8-tappinen, voi olla kolinoissa yms. tietty eroja. Valmistajan suositukset olisi hyvä pitää mielessä. Aikanaan ajelin 8-tappisella iivarilla muistaakseni Rallyformulalla 5W/40 ongelmitta. Ainakin Mobilin synteettiset tuntuvat pitävän koneen ja huohottimen oikein hyvin puhtaina, ja vaihtovälin voi melko huoletta ajaa tappiin saakka. Ominaisuudet säilyvät.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Joo, 8-tappinen on ja n.340 000 taulussa
Oon just tuomas sitä uuteen kotiin, joten en kauheesti tiiä siitä..
Myyjä sano et "kato öljypohjan tiiviste kun se ihanku tiputtais sieltä.."
Sain kuitenki jostain käsityksen ettei nois ookkaa varsinaista "öljypohjaa" vaan se koostuu jotenkin laatikosta ja koneesta yhteisesti..(?)
ja et tiputtelee varmaan o-renkaista, puslista yms kaikista "yhessä"
Näin joku viisasas veikkaili..
Kun ei pahemmin merkkaile ni voin rauhassa tutustuu yksilöön..
Nätti se on kun minä pienenä! ja terveen näkönen..
Tarkotus olis vaan löytää PARAS öljy ton ikäselle (kunhan pysyis koneessa..)
Oon just tuomas sitä uuteen kotiin, joten en kauheesti tiiä siitä..
Myyjä sano et "kato öljypohjan tiiviste kun se ihanku tiputtais sieltä.."
Sain kuitenki jostain käsityksen ettei nois ookkaa varsinaista "öljypohjaa" vaan se koostuu jotenkin laatikosta ja koneesta yhteisesti..(?)
ja et tiputtelee varmaan o-renkaista, puslista yms kaikista "yhessä"
Näin joku viisasas veikkaili..
Kun ei pahemmin merkkaile ni voin rauhassa tutustuu yksilöön..
Nätti se on kun minä pienenä! ja terveen näkönen..
Tarkotus olis vaan löytää PARAS öljy ton ikäselle (kunhan pysyis koneessa..)
joo..
Sitä minäkin. Eipä juuri merkitystä jos kone porsii tuossaiässä. Vajaa puolimilliä taulussa. Eiköhän se olis jo hajonnut. Harvoin on tavallisessa moottorissa haittaa jos parempaa käyttää. Uudet on erikseen mutta tämä moottorityyppi taitaa olla peräisin Trumppa60luvulta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Itse ajattelin syytää seuraavaksi Tonnariin sitä valvoline MaxLifea, 5w40, tokkopa tuosta ainakaan haittaa on paljon ajetulle koneelle
Sinänsä sen mainonnassa huvittaa se, että annetaan ostajalle mielikuva "vanhasta yli 100 000 ajetusta" koneesta
Muuten jos kiinnostaa nähdä kuinka sellainen asia kuin ÖLJY herättää muuten niin jähmeissä Suomalaisissa palavia intohimoja, niin käykää joskus vilkaisemassa Suoli24:n ÖLJY- keskustelua
Sinänsä sen mainonnassa huvittaa se, että annetaan ostajalle mielikuva "vanhasta yli 100 000 ajetusta" koneesta
Muuten jos kiinnostaa nähdä kuinka sellainen asia kuin ÖLJY herättää muuten niin jähmeissä Suomalaisissa palavia intohimoja, niin käykää joskus vilkaisemassa Suoli24:n ÖLJY- keskustelua
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä