Moi kaikille kaikkitietäville! Mulle on tarjottu ensimmäistä vuosimallia olevaa 99:ä. En vaan tiedä, mikä olisi tuollaisen arvo, eli mitä sellaisesta "kannattaa" maksaa... Ajettu noin 150t, sisältä kuin uusi, ulkokuoressa muutama täplä, täysin alkuperäinen ja toimiva. Vapaakytkin ja kaikki hienoudet. Ei ole rekisterissä, mutta vaikuttaa ihan ehjältä, jopa ovet! Museorekisteröintikin onnistuisi pienellä vaivalla... Onko kerholaisilla montakin sellaista?
Harvinainen se ainakin on, sillä AKE:n rekisterissä niitä näyttäisi olevan kokonaista 4. Mikäpäs siinä, jos se sopii omiin tarpeisiin ja/tai toiveisiin. Kyllä tuollaista jo kehtais tapahtumissa näyttää
Niin.. "tarvetta"han ei tietenkään oikeastaan ole... kiinnostusta ja omistamisen halua kylläkin!
Et vastannut siihen hintakysymykseen, mutta...: arvohan on ostajan/käyttäjän silmissä (ja on myös lompakon paksuudesta riippuvainen)
Mistä niitä AKE.n rekistöintitilastoja pääsee selailemaan, vai pääseekö?
Omani ostin aikoinaan sellaiseen pilkkahintaan, että auton kuntoon nähden sitä on tullut kerran jos toisen päiviteltyä, etenkin, kun kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen harrasteautohankinta. Hinnasta on paha mennä sanomaan, mutta jos auto on ns. alkuperäisessä kunnossa, niin tiedossa voipi olla vaikka minkälaista remppaa. Mm. kumitiivisteet tuppaa hapertumaan vuosien saatossa (>>kampiakselin tiivisteet vuotaa). Ja sylinterikannen remppa ei sovi hätähousuille . Myös jakopää on Triumphin koneissa heikompi (rallattaako?).
Tuolta Saab-rekisterin puolelta varmaan selviää, kuinka monta kromipuskurista (69-71) 99:ä klubilaisilla yhteensä on. Ei ainakaan liian montaa, kuten ei enää rekisterissäkään. Muistaakseni vm. -71 oli 22 kpl, varhaisempia vielä vähemmän.
Mutta melkoisen tyylikäs on tuo vm. 69! 500-1000 € riippuen aika monestakin tekijästä ..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Nettihuutokauppoja ja rompetoreja kannattaa myös kiertää. Sytkäosaa ja muuta saa aika hyvin ihan perus-motonetistä, jos ei satu orggisosaa olemaan tarpeen sattuessa itsellä hyllyssä.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Jos et osta itse, heitä minulle myyjän tiedot privaviestinä. Mahdollisesti syntyneistä kaupoista kiitoksena tulee sitten provikat!
Edit: enkä tiedä minäkään tuollaisen arvoa.. siksi alan googlettaa näillä minuuteilla. Varautunut olen kuitenkin nelinumeroiseen summaan jos kunto on kohdallaan.
en oikein ymmärrä keskustelua moisen auton arvosta. lienee ainoa tuonkuntoinen suomessa myytävänä oleva 69, niin väistämättä on myyjän markkinat ja hän määrittelee hinnan (jos ymmärtää tilanteen). jos mulla olis resursseja (rahaa, tilaa, säilytyspaikka) ottaa tuollainen auto, maksaisin kyselemättä nelinumeroisen hinnan, kakkosellakin alkavan, jos auto on todellakin "helposti museoitavissa" (tämähän on tosin varsin laaja käsite).
itse en ole koskaan tinkinyt autokaupoissa joissa olen *todella* halunnut jonkun auton. oman halun määrästä se hinta koostuu, toisin sanoen kysynnän ja tarjonnan laki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
3000 mk:lla olisin tuollaisen asiallisen mutta pikku remppaa tarvitsevan saanut n. 7 vuotta sitten.
nyt tuollaisen arvo on varmasti noussut.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Nii-in..loppujen lopuksi hinnan määrittävät kaksi tekijää: 1.Kuinka kovasti ja kenelle myyjä haluaa auton myydä ja 2. Kuinka suuri on ostohalu.
Tuntuu, että vanhojen 99:ien markkinat vaihtelee aika lailla..joskus mikään ei kaupaksi tai sitten olisi heti 10 ostajaa (ottajaa?) . Toivotaan että kyseisessä tapauksessa hinnasta päästään sopuun ja uusi omistaja pääsee seikkailulle ruostumatonteräspuskuri-99:n ihmeelliseen maailmaan ompelukonetyhjäkäynti-Triumphin säestyksellä .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
edelliseen kommenttiini vielä, olennaista on se kelpaako ostajalle myös -70 tai -71 (rautapuskurisia vielä), silloin on ehkä turha maksaa harvinaisemmasta. jos vain kuusysi kelpaa, niin myyjän markkinat.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Niin se hintahan määräytyy kysynnän mukaan? vaikka tuo 69 malli onkin
harvinainen että ei niitä joka päivä tarjolla ole, kait se hinta on kunnon mukaan noin,ja ostajan ja myyjän välinen loppu vääntö hinnasta.
Nyyh Ylivieskassa oli Antti-Roikolla sykyllä -99 kaupan juuri 1969 mallinen 99. Autossa oli Triumphin kone yms.. ja mustat kilvet. Ulkokuorta oli modernisoitu mutta ei paha. Hintaa 700 mk. Meni kuulemma avoauton rakentajalle jonnekin lähiseudulle.
No niin... tulihan se sitten ostettua... Kiitos kaikille vinkeistä! Ei se mikään ylihalpa ollut, ja lopullinen hinta ei edes vielä ole tiedossa... ostohinta oli 5-numeroinen (Ruåtsista kun hain ) ja tullit, alvit ym maksut ovat vielä tulossa... Eilen illalla tultiin Turkuun, kaatosateessa ja pimeydessä ajettiin kotiin ja tänään näytin ysiysiä sekä tulli-tyypille että katsastus-sällille Vaasassa... Seisontajarru näytti 0,2 oikealla puolella, joten säätöä ja uutta näyttöä se vaatii, mutta muuten tuli vain kehuja!
Noin 5 ruostekuplaa menee korjausmaalaukseen, ja sitten Suappi onkin menossa museotarkastukseen! Saabismi ON sairaus. Se. Vakava. Sairaus.