-86 8v alakerta
-86 8v alakerta
juu,toi b202 laukes?Ajattelin että voisko kasi tappisen lohkosta rakennella tilalle 16v?Olis tossa yksi hyvä 8v alakerta,jota vois käyttää.mutta mites puristus suteen käy 16v kannen kanssa?Kattelin ,että ruotsin puolella on noita rakenneltu.Onkos tällä puolella lahtea noita tehty?
puh.050-3748237
#3078
#3078
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Käsittääkseni tällaisia on tehtykin(kuulopuhetta), ja miksi ei pelaisi? Ei tuo 16v vakionokka niin raju ole että ongelmia k-jetin kanssa tulisi, mutta soveltamistahan siinä risteytyksessä hieman vaaditaan.toms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ei ole mitään syitä etteikö onnistuisi,mutta kerrohan mikä kumman järki?Vaatii ainakin imusarjan työstön suuttimia varten..Kannattaakohan pelleillätoms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.

Samaan vaivaan laittaa oikeankin ruiskun.
Itsellä samansuuntaisia suunnitelmia, mutta tekisi mieli risteyttää B-koneen alakerta ja H-koneen 16V kansi (johon aluksi K-jetti, myöhemmin sähköruisku), eikö noista saa millään sopimaan vai onko B-lohkossa paljonkin eroa esim. kanavien paikoissa tai siellä jakopään kopassa tms?
Kait B-koneeseen voi vaihtaa 1-rivisen ketjupyörän ja 16-tappisen jakopään kilkkeet?
Kait B-koneeseen voi vaihtaa 1-rivisen ketjupyörän ja 16-tappisen jakopään kilkkeet?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
k-jetti ei kuulopuheiden mukaan pelaa kunnolla ainakaan t16 myllyssä.
16i ruiskuja saa suht edullisesti (esim. minulta)
8v alakerta + 16i kansi --> puristussuhde kasvaa hieman vakio 16i verrattuna!?
16i ruiskuja saa suht edullisesti (esim. minulta)

8v alakerta + 16i kansi --> puristussuhde kasvaa hieman vakio 16i verrattuna!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Minäkin olen moista miettinyt, ja jollei jakopään ketjupyörää saa työstettynäkään käymään niin mikäs estää tekemästä/teettämästä kokonaan uuden ketjupyörän.ng900aero kirjoitti:Itsellä samansuuntaisia suunnitelmia, mutta tekisi mieli risteyttää B-koneen alakerta ja H-koneen 16V kansi (johon aluksi K-jetti, myöhemmin sähköruisku), eikö noista saa millään sopimaan vai onko B-lohkossa paljonkin eroa esim. kanavien paikoissa tai siellä jakopään kopassa tms?
Kait B-koneeseen voi vaihtaa 1-rivisen ketjupyörän ja 16-tappisen jakopään kilkkeet?
Jos esim. yläkerran öljykanavan paikka ei täsmää, niin mikäänhän ei estä vetämästä öljynpaineita lohkon ulkopuolelta yläkertaan, kunhan vaan lohkon/kannen tasopinnan reiät tulpataan. Niitäkin viritelmiä on kaverin pajan toimesta joskus nähty, ääripäänä sovelluksissa mainittakoon erään tutun pajan tuotoksena 6-koneen moniventtiilikansi(en muista minkä moottorin) volkkarin 5-koneessa, kansi oli sahattu poikki vannesahassa ja hitsailtu päätylaippa jossa oli veden/öljynkierto tehty putkilähtöjen kautta!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Yhden tuollaisen T16-kjetti -sekäsikiön tiedän ja olen nähnytkin Jyväskylässä.toms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
Täytyy vinkata omistajalle, että kertoo itse enemmän, jos haluaa...
Eski
Onkos 8v ja 16v kansien imusarjan aukot eri kohdissa?
Ei kenelläkään satu olemaan B- ja H-koneen kannentiivisteitä, niistähän näkisi öljy - ja vesikanavien sijainnit?
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä
Ei kenelläkään satu olemaan B- ja H-koneen kannentiivisteitä, niistähän näkisi öljy - ja vesikanavien sijainnit?
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä

Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Loka 09, 2006 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noh.. mikään ei jaksa enää hämmästyttää minua jos kyseessä on herra Malinen.. onhan nuo deutz-fahr:in sylinteriputketkin nähty kuplan lohkossa yms. mielenkiintoista..ng900aero kirjoitti:
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky kirjoitti:Noh.. mikään ei jaksa enää hämmästyttää minua jos kyseessä on herra Malinen.. onhan nuo deuz-far:in sylinteriputketkin nähty kuplan lohkossa yms. mielenkiintoista..ng900aero kirjoitti:
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä
Ei sulla Myrkky satu olemaan B-lohkoa tallilla josta näkisi kanavien paikat?
Harmi kun menin heittämään roskiin oman haljenneen 2.3-kanteni, siihen olisi voinut harjoitusmielessä sovittaa K-jettiä.
Lohko kyllä, kantta ei. Imukanavat ovat melkolailla samoissa kohdissa kannessa h-moottorin(8v) kannen kanssa(eli poikkeavat jo muodoltaankin paljon 16v-kannen kanaviin verraten), mutta öljykanavasta yms. ei ole mitään tietoa.. ei edes sylinterien väleistä, joka on aikalailla tärkeä onnistumisen kannalta.ng900aero kirjoitti: Ei sulla Myrkky satu olemaan B-lohkoa tallilla josta näkisi kanavien paikat?
Harmi kun menin heittämään roskiin oman haljenneen 2.3-kanteni, siihen olisi voinut harjoitusmielessä sovittaa K-jettiä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Mulla on B-koneessa kiinni H-koneen K-jetti, joten ne kyllä passaavat keskenään, meinasin että onkohan 16 ja 8-tappisten imukanavat about samoissa kohdissa jotta voisi törkätä K-jetin 16V kanteen?Myrkky kirjoitti: Lohko kyllä, kantta ei. Imukanavat ovat melkolailla samoissa kohdissa kannessa h-moottorin(8v) kannen kanssa, mutta öljykanavasta yms. ei ole mitään tietoa.. ei edes sylinterien väleistä, joka on aikalailla tärkeä onnistumisen kannalta.
Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?
Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille)
