-86 8v alakerta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

-86 8v alakerta

Viesti Kirjoittaja junnu »

juu,toi b202 laukes?Ajattelin että voisko kasi tappisen lohkosta rakennella tilalle 16v?Olis tossa yksi hyvä 8v alakerta,jota vois käyttää.mutta mites puristus suteen käy 16v kannen kanssa?Kattelin ,että ruotsin puolella on noita rakenneltu.Onkos tällä puolella lahtea noita tehty?
puh.050-3748237
#3078
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onnistuu kun vaihdat 16sen jakohilut paikalleen
haulla löytyy juttua.
Ari 1622
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

toms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
Käsittääkseni tällaisia on tehtykin(kuulopuhetta), ja miksi ei pelaisi? Ei tuo 16v vakionokka niin raju ole että ongelmia k-jetin kanssa tulisi, mutta soveltamistahan siinä risteytyksessä hieman vaaditaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

toms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
Ei ole mitään syitä etteikö onnistuisi,mutta kerrohan mikä kumman järki?Vaatii ainakin imusarjan työstön suuttimia varten..Kannattaakohan pelleillä :?
Samaan vaivaan laittaa oikeankin ruiskun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Itsellä samansuuntaisia suunnitelmia, mutta tekisi mieli risteyttää B-koneen alakerta ja H-koneen 16V kansi (johon aluksi K-jetti, myöhemmin sähköruisku), eikö noista saa millään sopimaan vai onko B-lohkossa paljonkin eroa esim. kanavien paikoissa tai siellä jakopään kopassa tms?

Kait B-koneeseen voi vaihtaa 1-rivisen ketjupyörän ja 16-tappisen jakopään kilkkeet?
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

k-jetti ei kuulopuheiden mukaan pelaa kunnolla ainakaan t16 myllyssä.
16i ruiskuja saa suht edullisesti (esim. minulta) 8)
8v alakerta + 16i kansi --> puristussuhde kasvaa hieman vakio 16i verrattuna!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuli mieleen että jos saisi jollain konstilla risteytettyä B-moottorin ja H-koneen 16V kannen niin sitten saisi tehtyä kaksinkertaisen sytytysjärjestelmän kahdella jakajalla lentokonetyyliin 8) :lol:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:Itsellä samansuuntaisia suunnitelmia, mutta tekisi mieli risteyttää B-koneen alakerta ja H-koneen 16V kansi (johon aluksi K-jetti, myöhemmin sähköruisku), eikö noista saa millään sopimaan vai onko B-lohkossa paljonkin eroa esim. kanavien paikoissa tai siellä jakopään kopassa tms?

Kait B-koneeseen voi vaihtaa 1-rivisen ketjupyörän ja 16-tappisen jakopään kilkkeet?
Minäkin olen moista miettinyt, ja jollei jakopään ketjupyörää saa työstettynäkään käymään niin mikäs estää tekemästä/teettämästä kokonaan uuden ketjupyörän.
Jos esim. yläkerran öljykanavan paikka ei täsmää, niin mikäänhän ei estä vetämästä öljynpaineita lohkon ulkopuolelta yläkertaan, kunhan vaan lohkon/kannen tasopinnan reiät tulpataan. Niitäkin viritelmiä on kaverin pajan toimesta joskus nähty, ääripäänä sovelluksissa mainittakoon erään tutun pajan tuotoksena 6-koneen moniventtiilikansi(en muista minkä moottorin) volkkarin 5-koneessa, kansi oli sahattu poikki vannesahassa ja hitsailtu päätylaippa jossa oli veden/öljynkierto tehty putkilähtöjen kautta!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

toms kirjoitti:Mitenhän onnistusi 8v muuttaa 16 v. ruiskujen osalta . Saisiko K-Jetrikkia ikään pelaamaan 16 v, kannella.
Itellä olis 16 v. kansi ja jakopään hilut , kannet , imusarja ym. mutta ei 16v;n sähköruiskuja.
Yhden tuollaisen T16-kjetti -sekäsikiön tiedän ja olen nähnytkin Jyväskylässä.
Täytyy vinkata omistajalle, että kertoo itse enemmän, jos haluaa...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkos 8v ja 16v kansien imusarjan aukot eri kohdissa?
Ei kenelläkään satu olemaan B- ja H-koneen kannentiivisteitä, niistähän näkisi öljy - ja vesikanavien sijainnit?

Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Loka 09, 2006 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä :D
Noh.. mikään ei jaksa enää hämmästyttää minua jos kyseessä on herra Malinen.. onhan nuo deutz-fahr:in sylinteriputketkin nähty kuplan lohkossa yms. mielenkiintoista.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Tuo Myrkyn kuvailema kannen sahaus kuulosti aika radikaalilta toimenpiteeltä :D
Noh.. mikään ei jaksa enää hämmästyttää minua jos kyseessä on herra Malinen.. onhan nuo deuz-far:in sylinteriputketkin nähty kuplan lohkossa yms. mielenkiintoista.. :)

Ei sulla Myrkky satu olemaan B-lohkoa tallilla josta näkisi kanavien paikat?
Harmi kun menin heittämään roskiin oman haljenneen 2.3-kanteni, siihen olisi voinut harjoitusmielessä sovittaa K-jettiä.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti: Ei sulla Myrkky satu olemaan B-lohkoa tallilla josta näkisi kanavien paikat?
Harmi kun menin heittämään roskiin oman haljenneen 2.3-kanteni, siihen olisi voinut harjoitusmielessä sovittaa K-jettiä.
Lohko kyllä, kantta ei. Imukanavat ovat melkolailla samoissa kohdissa kannessa h-moottorin(8v) kannen kanssa(eli poikkeavat jo muodoltaankin paljon 16v-kannen kanaviin verraten), mutta öljykanavasta yms. ei ole mitään tietoa.. ei edes sylinterien väleistä, joka on aikalailla tärkeä onnistumisen kannalta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti: Lohko kyllä, kantta ei. Imukanavat ovat melkolailla samoissa kohdissa kannessa h-moottorin(8v) kannen kanssa, mutta öljykanavasta yms. ei ole mitään tietoa.. ei edes sylinterien väleistä, joka on aikalailla tärkeä onnistumisen kannalta.
Mulla on B-koneessa kiinni H-koneen K-jetti, joten ne kyllä passaavat keskenään, meinasin että onkohan 16 ja 8-tappisten imukanavat about samoissa kohdissa jotta voisi törkätä K-jetin 16V kanteen?

Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?

Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille) :)
Vastaa Viestiin