Toivoton kytkin
Toivoton kytkin
Mitä vielä pitäisi tehdä että saisi kytkimen toimimaan.
Auto on saab 900i -86.
- Olen vaihtanut: kytkinlevyn
- paine asetelman (kaikki borg&beck)
- uuden työsylinterin
- pääsylinteriin uudet kumit
- Vaihdoin sen letkun joka menee pääsylinteristä työsylinteriin, se letku joka osaa letkua on kumista.
- Ilmanut järjestelmän niin omalla paineella ja kompuralla (ei voi enää ilmaa olla).
Väljyyttä ei polkimessa tai sen ympäristössä. Ja kaikesta tästä huolimatta kytkin ottaa aivan pohjasta. Se ero nyt on että sentään irrottaa mutta todella ihan pohjasta. Todella paha ajaa. Voiko olla niin että pääsylinteri pitäisi olla uusi ...että pelkät kumien uusiminen ei auta.
Neste vuotoa ei ole.
Olisiko kukaan joka olisi tapellut tuollaisen kanssa. Itse olen jo kaikkeni tuon eteen tehnyt....ussinut kuta kuinkin kaikki osat.
Auto on saab 900i -86.
- Olen vaihtanut: kytkinlevyn
- paine asetelman (kaikki borg&beck)
- uuden työsylinterin
- pääsylinteriin uudet kumit
- Vaihdoin sen letkun joka menee pääsylinteristä työsylinteriin, se letku joka osaa letkua on kumista.
- Ilmanut järjestelmän niin omalla paineella ja kompuralla (ei voi enää ilmaa olla).
Väljyyttä ei polkimessa tai sen ympäristössä. Ja kaikesta tästä huolimatta kytkin ottaa aivan pohjasta. Se ero nyt on että sentään irrottaa mutta todella ihan pohjasta. Todella paha ajaa. Voiko olla niin että pääsylinteri pitäisi olla uusi ...että pelkät kumien uusiminen ei auta.
Neste vuotoa ei ole.
Olisiko kukaan joka olisi tapellut tuollaisen kanssa. Itse olen jo kaikkeni tuon eteen tehnyt....ussinut kuta kuinkin kaikki osat.
himmee kirjoitti:Epäilyttää kyllä hieman tuo ettäkö pääsylinterissä vika, jos vuotoa ei ole. Liikkuuko kytkin kun sitä painelet? Pitäis jo äänestä kuulla kun ovi+konepelti auki(auto sammuksissa). Mitenkähän tuo levy+asetelma ettei olis liika paksu levy esim.?
Kytkin liikku kyllä. Kytkin rempan aloittamisen syy oli juuri tuo että kytkin alkoi irrottaa ihan lattiasta. Ja vanha levy ei ollut enää uudenveroinen..ei siis liian paksu. Nyt uusi levy ja käyttäytyy samanlaisesti silti. Se letku jonka vaihdoin ei ollut uusi, otin varaosa autosta ja sillä autolla en koskaan ajanut. Kaikki muut osat uudet. Letku jonka vaihdoin pullistuu pikkuisen kun painaa kytkintä..kuuluuko tehdä näin ja jos niin kuinka paljon saa pullistua?
Kytkin ongelmia
Välys kytkinpolkimessa ja/tai pääsylinterin haarukassa ja/tai tapissa?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Re: Kytkin ongelmia
louhelai kirjoitti:Välys kytkinpolkimessa ja/tai pääsylinterin haarukassa ja/tai tapissa?
Tarkistettu, ei välystä. Vaihdoin muuten uuden tapin..varmuuden vuoksi mutta ei auttanut.
nimimerkki "alustar"
Vaihdoin sisäkalut työsylinteriin putsasin samalla koko jutskan. Roskaa ei voi enää olla. Nestettä valuu hienosti omalla paineella kun hellittää ilma nipasta. Jos moskaa niin ei luulisi niestettä tulevan läpi.
Re: Kytkin
louhelai kirjoitti:Onko pääsylinteriin vaihdettu uusi jousi ja -prikka ?
Jousi on vanha sitä ei tullut siinä korjaussarjassa mukana. Prikka on uusi se ei ollut kupera vaan littana jos nyt oikein muistan.
louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
Selvä kokeillaan niin, kysymys vaan että mistä saan sellaisen prikan mikä on kupera kun satsin mukana ei tullut kuin littanaa ja mistä jousi, sellaista ei tullut lainkaan mukaan.
Ei ainakaan korjaussarjoissa tule kuperia prikkoja. Samanlainen littana siellä oli, kun vaihdoin tiivisteet uusiin.louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
SAAB 99 -83 GL
alustar kirjoitti:Ei ainakaan korjaussarjoissa tule kuperia prikkoja. Samanlainen littana siellä oli, kun vaihdoin tiivisteet uusiin.louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
Löysin yhden uudemman auton pääsylinterin ja mallia 89 jaa siinä myös littana prikka. Lähden kokeilee vielä kerran ilmaamista mutta sitten on todella keinot loppu. Kaikki osat uudet ja ei silti toimi. Samanlainen kuin aloittaessani pohjasta ottaa. Se jousi oli ehjä minkä sinne laitoin että pikkuisen epäröin uudelleen avaamista sitä pääsylinteriä. Kyllä näyttää maailmassa olevan monta ihmeelistä asiaa...

No niin kävin ilmaamassa mutta samanlaisesti vieläkin. Testasin tuossa vielä että laitoin vaihteen päälle ja pidin kytkimen pohjassa. Muutaman minuutin päästä auto alkoi liikkumaan. Päästää jotenkin nesteet varmaan joidenkin tiivisteiden läpi. epäilys kallistuu kyllä pääsylinterin puolelle. Kaikki muut osat uudet mutta pääsylinteriin vaihdoin pelkät sisäkalut. Voi olla että ei riitä niiden vaihto, vaan että koko höskä vaihtoon. Taas 50e köyhemmäksi.
Voihan räkä.
Voihan räkä.