Toivoton kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Toivoton kytkin

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mitä vielä pitäisi tehdä että saisi kytkimen toimimaan.
Auto on saab 900i -86.

- Olen vaihtanut: kytkinlevyn
- paine asetelman (kaikki borg&beck)
- uuden työsylinterin
- pääsylinteriin uudet kumit
- Vaihdoin sen letkun joka menee pääsylinteristä työsylinteriin, se letku joka osaa letkua on kumista.
- Ilmanut järjestelmän niin omalla paineella ja kompuralla (ei voi enää ilmaa olla).

Väljyyttä ei polkimessa tai sen ympäristössä. Ja kaikesta tästä huolimatta kytkin ottaa aivan pohjasta. Se ero nyt on että sentään irrottaa mutta todella ihan pohjasta. Todella paha ajaa. Voiko olla niin että pääsylinteri pitäisi olla uusi ...että pelkät kumien uusiminen ei auta.
Neste vuotoa ei ole.

Olisiko kukaan joka olisi tapellut tuollaisen kanssa. Itse olen jo kaikkeni tuon eteen tehnyt....ussinut kuta kuinkin kaikki osat.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Epäilyttää kyllä hieman tuo ettäkö pääsylinterissä vika, jos vuotoa ei ole. Liikkuuko kytkin kun sitä painelet? Pitäis jo äänestä kuulla kun ovi+konepelti auki(auto sammuksissa). Mitenkähän tuo levy+asetelma ettei olis liika paksu levy esim.?
VW transporter 2.5tdi vm.99
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

himmee kirjoitti:Epäilyttää kyllä hieman tuo ettäkö pääsylinterissä vika, jos vuotoa ei ole. Liikkuuko kytkin kun sitä painelet? Pitäis jo äänestä kuulla kun ovi+konepelti auki(auto sammuksissa). Mitenkähän tuo levy+asetelma ettei olis liika paksu levy esim.?

Kytkin liikku kyllä. Kytkin rempan aloittamisen syy oli juuri tuo että kytkin alkoi irrottaa ihan lattiasta. Ja vanha levy ei ollut enää uudenveroinen..ei siis liian paksu. Nyt uusi levy ja käyttäytyy samanlaisesti silti. Se letku jonka vaihdoin ei ollut uusi, otin varaosa autosta ja sillä autolla en koskaan ajanut. Kaikki muut osat uudet. Letku jonka vaihdoin pullistuu pikkuisen kun painaa kytkintä..kuuluuko tehdä näin ja jos niin kuinka paljon saa pullistua?
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Kannattaa tarkistaa se pääsylinterin sisältö, itsellä oli mm. silikonia + muutakin paskaa, jotka tukki reiät (en tiedä mistä mennyt). Samaa vikaa oli kytkimessä, kunnes kosahti lopullisesti.
SAAB 99 -83 GL
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Kytkin ongelmia

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Välys kytkinpolkimessa ja/tai pääsylinterin haarukassa ja/tai tapissa?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Re: Kytkin ongelmia

Viesti Kirjoittaja hiphop »

louhelai kirjoitti:Välys kytkinpolkimessa ja/tai pääsylinterin haarukassa ja/tai tapissa?

Tarkistettu, ei välystä. Vaihdoin muuten uuden tapin..varmuuden vuoksi mutta ei auttanut.



nimimerkki "alustar"
Vaihdoin sisäkalut työsylinteriin putsasin samalla koko jutskan. Roskaa ei voi enää olla. Nestettä valuu hienosti omalla paineella kun hellittää ilma nipasta. Jos moskaa niin ei luulisi niestettä tulevan läpi.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ootko muuten aivan varma ettei pääsylinteri vuoda? Kattot tai kädellä kokeilet sitä juurta kerran painat poljinta ja kokeilet kädellä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

himmee kirjoitti:Ootko muuten aivan varma ettei pääsylinteri vuoda? Kattot tai kädellä kokeilet sitä juurta kerran painat poljinta ja kokeilet kädellä.

100% varma ettei vuoda. Olen niin monta kertaa sitä tutkinut ...varmuuden vuoksi. Nestettä ei vähene säliöstä lainkaa.
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Kytkin

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Onko pääsylinteriin vaihdettu uusi jousi ja -prikka ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja hiphop »

louhelai kirjoitti:Onko pääsylinteriin vaihdettu uusi jousi ja -prikka ?

Jousi on vanha sitä ei tullut siinä korjaussarjassa mukana. Prikka on uusi se ei ollut kupera vaan littana jos nyt oikein muistan.
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Kytkin

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja hiphop »

louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!

Selvä kokeillaan niin, kysymys vaan että mistä saan sellaisen prikan mikä on kupera kun satsin mukana ei tullut kuin littanaa ja mistä jousi, sellaista ei tullut lainkaan mukaan.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja alustar »

louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
Ei ainakaan korjaussarjoissa tule kuperia prikkoja. Samanlainen littana siellä oli, kun vaihdoin tiivisteet uusiin.
SAAB 99 -83 GL
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja hiphop »

alustar kirjoitti:
louhelai kirjoitti:Asenna uusi jousi ja prikan pitää olla kupera!!
Ei ainakaan korjaussarjoissa tule kuperia prikkoja. Samanlainen littana siellä oli, kun vaihdoin tiivisteet uusiin.

Löysin yhden uudemman auton pääsylinterin ja mallia 89 jaa siinä myös littana prikka. Lähden kokeilee vielä kerran ilmaamista mutta sitten on todella keinot loppu. Kaikki osat uudet ja ei silti toimi. Samanlainen kuin aloittaessani pohjasta ottaa. Se jousi oli ehjä minkä sinne laitoin että pikkuisen epäröin uudelleen avaamista sitä pääsylinteriä. Kyllä näyttää maailmassa olevan monta ihmeelistä asiaa... :lol:
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

No niin kävin ilmaamassa mutta samanlaisesti vieläkin. Testasin tuossa vielä että laitoin vaihteen päälle ja pidin kytkimen pohjassa. Muutaman minuutin päästä auto alkoi liikkumaan. Päästää jotenkin nesteet varmaan joidenkin tiivisteiden läpi. epäilys kallistuu kyllä pääsylinterin puolelle. Kaikki muut osat uudet mutta pääsylinteriin vaihdoin pelkät sisäkalut. Voi olla että ei riitä niiden vaihto, vaan että koko höskä vaihtoon. Taas 50e köyhemmäksi.
Voihan räkä.
Vastaa Viestiin