levyt kuumenee ja rengas pyörii huonosti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

levyt kuumenee ja rengas pyörii huonosti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli kuskinpuolella on alkavaa laakeriväljää,mutta äsken kävin tyypittämässä emännän uutta ostosta ja autoliikkeestä poistuessani meno tuntui kauhean nihkeeltä. ajoin 2 km ja laikat on molemmin puolin totaalisen kuumat,jäähdyttelin hetken ja meno maistui taas n.1km kunnes rupes jo mäet ahistamaan. mikä prkl... siis molemmilla puolilla yhtä aikaa. edessä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

ottaako käsijarru eteen ? jos ottaa ni voi olla ne mekanismit jumissa sieltä satuloista.. ei muutakun pyörät linkkuun ja käsi kopelolla vetää niitä vaijereita ni pitäs ainakin vähän helpottaa. tosin jumii varmaan heti jos nykii käsijarrua..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu sori ei ota..... taakse jarruttaa käppäri ogsatku vm90. 16 tappinen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

ookkei.. sit varmaan satulat jumissa. Liukutapit kannattaa voidella ja testata että mäntä liikkuu herkästi.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm kylmänä toimii ihan ok.... eli auto rullaa höyhenen kevyesti . lähden koeajolle annoin äsken vasaraa satuloille.... vai tekeekö pyörän laakeri tuollaisen ilmiön? eli hankaa vastaan kuumentaa laikan ja rupee ahistamaan?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

apulaista lauantai iltapäiväksi etujarru remppaan= halukkaita.... kaljaa tarjotaan. eli kait ne pitää repiä nuo satulat paikoiltaan ja putsata mäntä ja kasata uusilla tiivisteillä. entä jos koittaisi herkistellä ekaksi niitä liukuja ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Herkistele liikkeet ja vaihda nesteet. Ei mielestäni ole syytä vaihtaa tiivisteitä, kun kerta pitävät.
900C -86
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright. levyt ravistavat kyllä kovassa jarrutuksessa mutta muuten pitävät tasaisesti. odotellaan joulupukilta uusia satuloita ja levyjä.

mites tuo niinku tapahtuu? palat joutuu vissiin ottamaan pois? ja sit vaan isoilla putkipihdillä liikettä ja crc:tä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ekaksi nyt kannattaa tsekata noi liukutapit, jos kumi on menny rikki niin saattavat olla totaallisen jumissa tai sitten ovat niin väljät että pääsevät kanittamaan.

Jos rupeat satuloita aukaseen niin itse ainakin vaihtaisin tiivistesarjan samalla, on tuossa kumminkin sen verta hommaa että tekee sitten samalla kunnolla.

Pahan hintasethan noi ei oo ja putkilo jarrukumirasvaa ja vesihiomapaperia niin pääsee jo aika pitkälle.
Tiivistesarja:
900 9.87--93 Ø54 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6182 7.40e

Ja jarruremppahan kannattaa aloittaa tarkistamalla että ilmausruuvit lähtee auki. :D

Itsellä taitaa olla ylimääräset satulatkin jotka jäi -86:sta turbotonnarista kun päivitin jarrut isommaksi. Ihan toimivat ja pitäis sopii satkuun, tosin sitä pientä jarruputken pätkää noissa ei ole.
Matkaa on vaan turhan paljon....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuo 7.40 on motonetin hinta ja täällä ei ole vielä motonettiä....
jees mie taidan huomenna tutkia ja yrittää elvyttää. ja jos ei helpota niin sitten tilailemaan osia. paikallinen ad liike saa toimittaa vai saako saabin tiskiltä miten kalliilla.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Oli joskus taannoin eräässä toisen merkkisessä autossa vastaava ongelma. Viaksi osoittautui lopulta, että pääsylinteriä käyttävä tanko tehostajan sisällä oli sen verran likelle säädetty että se piti hienokseltaan mäntää painettuna eikä jarruneste päässyt kunnolla takaisin satuloilta pääsylinterille vaan sitä meni joka jarrutuksessa hieman lisää ja asettui vasta parkissa olon jälkeen pienen sisäisen vuodon kautta. Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty?
mtj
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja mtj »

mites tuo niinku tapahtuu? palat joutuu vissiin ottamaan pois? ja sit vaan isoilla putkipihdillä liikettä ja crc:tä?[/quote]

Älä käytä CRC:tä (siis tätä "yleis"voiteluainetta (5-56?)), itse joskus vastaavassa tilanteessa laitoin ja ainakin ulommat tiivisteet turposivat niin etteivät enään asettuneet paikoilleen.

/Miikka #963
mtj
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja mtj »

mites tuo niinku tapahtuu? palat joutuu vissiin ottamaan pois? ja sit vaan isoilla putkipihdillä liikettä ja crc:tä?[/quote]

Älä käytä CRC:tä (siis tätä "yleis"voiteluainetta (5-56?)), itse joskus vastaavassa tilanteessa laitoin ja ainakin ulommat tiivisteet turposivat niin etteivät enään asettuneet paikoilleen.

/Miikka #963
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

dodii liukuja putsattu ja liikkuu hyvin ilman paloja . mutta silti 2km matkalla laikkoihin ei voi koskea käsineen. prkl... 3h turhaa työtä.

ostetaan edelleen satulat ja niiden kunnostus työ eli kunnosta mulle käytetyt satulat.. tarve kova. en itse kerkiä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli tarve remotille:
jarrupalasarja 900 88--93 Eteen 16.65 ???
J-SATULAN TIIVISTEKUMISARJA 9.87--93 Ø54 Eteen.7.40 x 2 ??? kuuluuko tähän ne liukujen kumit? vai pelkkä männän ja pölysuoja?
JARRULEVYT900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. 29.26 x 2 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin