kuinka 900 t16 400+ tehot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

kuinka 900 t16 400+ tehot

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

eli joskus oli puhetta siitä että millä reseptilla saa 300 hv tehoja haettua. nyt rupes kiinnostamaan että mitä tarviisi koneelle tehdä että pääsisi tuonne 400hv tehoihin
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

ei ole vielä 300 saavutettu.. heräsin vain mielen kiinto tohon et mitä pitäisi tehdä et pääsisi tuonne 400 hv
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie voin senverta hämmentää soppaa, että lähtökohtana tommosille projekteille pitää olla koneen täyskunnostus ensimmäisenä operaationa. Siinä yhteydessä toki voidaan tehdä jo monia juttuja tavoitteen saavuttamiseksi loppuvaiheessa. Mielestäni pahin amatöörimoka näissä "hirveiden tehojen" haaveiluissa on perusasioiden unohtaminen. Esim. se, että moottorilla voi olla ajettuja kilometrejä takana jo esim. 300-400tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

-vakiomännät kyllä kestää kuhan säädöt kohillaan. usein kyllä takomännät ja porautus, kun nin paljon ajettuja lohkoja.
-parempi kanspahvi
-ISOT suuttimet tai jopa 8 kpl...
-kansi muotoiltu ja rallimallin nokat.
-veivit ja kampiakseli kevennetty ja kiilloitettu.
-lagerit
-ja huippuöljyt koneeseen.
-ISO turbo
-hyvä välijäähdytin
-ohjelmointi, usein tarttee "huijata" ilmaa ohi mittarin, kun ei mittari tajua sitä ilmamäärää mikä menee koneeseen :D
-pakosarja, mallia lonkero
-säädettävät nokkapyörät, riittää säätövara
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ohjelmoitava moottorinohjaus:Hestec, megasquirt tai vastaava
Seosmittari-laajakaista lambda
Riittävä bensapumppu ja polttoaine linjat
Koneelle hyvä ilmansaanti ulkoa.
Vaihteiston täyskunnostus ja vahvistaminen :lol:
900S(T5.5) M1991(KR)
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Ja kun kerran kysellään niin minkälaiset männät pitää olla 400hv B202:ssa?
Voinko hioa aluperäsistä nokkapyöristä kiilan pois ja tehdä niistä säädettävän, niin että vielä kestää eikä luista? Onko kokemuksia?
Voiko laatikkoa vahvike hitsata alutigillä oikeen perkeleesti ja vielä toivoa että on poraukset / linjaukset suoria?
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

SabaT16 kirjoitti:Missä suomalaisessa og:ssa on 400hv?? Näyttäkää mulle semmonen, vaikka yv:nä jos ei itseään julkisesti uskalla nolata.

Ja pitää olla sitte laajalla alueella muuten ei hyväksytä :P

Ja kun kerran kysellään niin minkälaiset männät pitää olla 400hv B202:ssa?
Kuten Mr.Nohkola asian ilmaitsi.. Soitto Ojeniukselle ja kiertokanget tulevat ja männät vaikka 92mm Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

"foorumituunaus" keskustelu jatkuu täällä

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47415

tähän ketjuun enää asiallisia vastauksia kysyjälle, jos sellaisia ei ole, ei vastata. kiitos.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse tekisin kutakuinkin tämän listan mukaan:

-Koneen peruskunnostus
-Sopiva ahdin (esim garret gt3071, t3/4, schwitzer s2b/s200, holset hx35 / hx40 jne)
-Kunnollinen alumiininen välijäähy
-3" dp ja putkisto
-Kannen porttaus, venturiseetit
-Pakosarja uusiksi
-Ahtoputket 2½"
-Isommat suuttimet (esim 630cc/min siemensit)
-Kunnollinen bensapumppu
-Moottorinohjaus uusiksi (bensa+kipinä)
-Jos ei vapaavirtaussuodatinta, niin ainakin orkkiskotelosta se trumpettiputki veke ja imuaukkoa hiukan reilummaksi ;).
-Koneen "henkivakuutukseksi" wb-lambda ja pakolämpömittarit ohjaimineen

Jos tahtoo tuosta 400hv vielä reilusti yli (500hv+), niin sit kannattaa miettiä kunnollisia ylikoon takomäntiä, vahvempia kiertokankia, tasapainotuksia+kiilloituksia kampuralle, veiveille ja vauhtipyörälle. Jyrkemmät nokat, säädettävät nokkapyörät, isommat bensalinjat, vahvempaa kannentiivistettä, imusarja uusiksi, vesiruiskua, ilokaasuja jne :).

Eri juttuhan on sitten, miten voimansiirto kestää nuo lisääntyneet tehot ja miten voima saadaan tienpintaankin, mutta sitähän tässä ei kysyttykkään :).
Foxbody turbo
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Japso kirjoitti:Itse tekisin kutakuinkin tämän listan mukaan:

-Koneen peruskunnostus
-Sopiva ahdin (esim garret gt3071, t3/4, schwitzer s2b/s200, holset hx35 / hx40 jne)
-Kunnollinen alumiininen välijäähy
-3" dp ja putkisto
-Kannen porttaus, venturiseetit
-Pakosarja uusiksi
-Ahtoputket 2½"
-Isommat suuttimet (esim 630cc/min siemensit)
-Kunnollinen bensapumppu
-Moottorinohjaus uusiksi (bensa+kipinä)
-Jos ei vapaavirtaussuodatinta, niin ainakin orkkiskotelosta se trumpettiputki veke ja imuaukkoa hiukan reilummaksi ;).
-Koneen "henkivakuutukseksi" wb-lambda ja pakolämpömittarit ohjaimineen

Jos tahtoo tuosta 400hv vielä reilusti yli (500hv+), niin sit kannattaa miettiä kunnollisia ylikoon takomäntiä, vahvempia kiertokankia, tasapainotuksia+kiilloituksia kampuralle, veiveille ja vauhtipyörälle. Jyrkemmät nokat, säädettävät nokkapyörät, isommat bensalinjat, vahvempaa kannentiivistettä, imusarja uusiksi, vesiruiskua, ilokaasuja jne :).

Eri juttuhan on sitten, miten voimansiirto kestää nuo lisääntyneet tehot ja miten voima saadaan tienpintaankin, mutta sitähän tässä ei kysyttykkään :).

Tämä kuulostaisi ihan asialliselle reseptille.
900S(T5.5) M1991(KR)
Vastaa Viestiin