kuinka 900 t16 400+ tehot
kuinka 900 t16 400+ tehot
eli joskus oli puhetta siitä että millä reseptilla saa 300 hv tehoja haettua. nyt rupes kiinnostamaan että mitä tarviisi koneelle tehdä että pääsisi tuonne 400hv tehoihin
Mie voin senverta hämmentää soppaa, että lähtökohtana tommosille projekteille pitää olla koneen täyskunnostus ensimmäisenä operaationa. Siinä yhteydessä toki voidaan tehdä jo monia juttuja tavoitteen saavuttamiseksi loppuvaiheessa. Mielestäni pahin amatöörimoka näissä "hirveiden tehojen" haaveiluissa on perusasioiden unohtaminen. Esim. se, että moottorilla voi olla ajettuja kilometrejä takana jo esim. 300-400tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-vakiomännät kyllä kestää kuhan säädöt kohillaan. usein kyllä takomännät ja porautus, kun nin paljon ajettuja lohkoja.
-parempi kanspahvi
-ISOT suuttimet tai jopa 8 kpl...
-kansi muotoiltu ja rallimallin nokat.
-veivit ja kampiakseli kevennetty ja kiilloitettu.
-lagerit
-ja huippuöljyt koneeseen.
-ISO turbo
-hyvä välijäähdytin
-ohjelmointi, usein tarttee "huijata" ilmaa ohi mittarin, kun ei mittari tajua sitä ilmamäärää mikä menee koneeseen
-pakosarja, mallia lonkero
-säädettävät nokkapyörät, riittää säätövara
-parempi kanspahvi
-ISOT suuttimet tai jopa 8 kpl...
-kansi muotoiltu ja rallimallin nokat.
-veivit ja kampiakseli kevennetty ja kiilloitettu.
-lagerit
-ja huippuöljyt koneeseen.
-ISO turbo
-hyvä välijäähdytin
-ohjelmointi, usein tarttee "huijata" ilmaa ohi mittarin, kun ei mittari tajua sitä ilmamäärää mikä menee koneeseen
-pakosarja, mallia lonkero
-säädettävät nokkapyörät, riittää säätövara
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Ja kun kerran kysellään niin minkälaiset männät pitää olla 400hv B202:ssa?
Voinko hioa aluperäsistä nokkapyöristä kiilan pois ja tehdä niistä säädettävän, niin että vielä kestää eikä luista? Onko kokemuksia?
Voiko laatikkoa vahvike hitsata alutigillä oikeen perkeleesti ja vielä toivoa että on poraukset / linjaukset suoria?
Voinko hioa aluperäsistä nokkapyöristä kiilan pois ja tehdä niistä säädettävän, niin että vielä kestää eikä luista? Onko kokemuksia?
Voiko laatikkoa vahvike hitsata alutigillä oikeen perkeleesti ja vielä toivoa että on poraukset / linjaukset suoria?
Kuten Mr.Nohkola asian ilmaitsi.. Soitto Ojeniukselle ja kiertokanget tulevat ja männät vaikka 92mm Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.SabaT16 kirjoitti:Missä suomalaisessa og:ssa on 400hv?? Näyttäkää mulle semmonen, vaikka yv:nä jos ei itseään julkisesti uskalla nolata.
Ja pitää olla sitte laajalla alueella muuten ei hyväksytä
Ja kun kerran kysellään niin minkälaiset männät pitää olla 400hv B202:ssa?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
"foorumituunaus" keskustelu jatkuu täällä
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47415
tähän ketjuun enää asiallisia vastauksia kysyjälle, jos sellaisia ei ole, ei vastata. kiitos.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47415
tähän ketjuun enää asiallisia vastauksia kysyjälle, jos sellaisia ei ole, ei vastata. kiitos.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Itse tekisin kutakuinkin tämän listan mukaan:
-Koneen peruskunnostus
-Sopiva ahdin (esim garret gt3071, t3/4, schwitzer s2b/s200, holset hx35 / hx40 jne)
-Kunnollinen alumiininen välijäähy
-3" dp ja putkisto
-Kannen porttaus, venturiseetit
-Pakosarja uusiksi
-Ahtoputket 2½"
-Isommat suuttimet (esim 630cc/min siemensit)
-Kunnollinen bensapumppu
-Moottorinohjaus uusiksi (bensa+kipinä)
-Jos ei vapaavirtaussuodatinta, niin ainakin orkkiskotelosta se trumpettiputki veke ja imuaukkoa hiukan reilummaksi .
-Koneen "henkivakuutukseksi" wb-lambda ja pakolämpömittarit ohjaimineen
Jos tahtoo tuosta 400hv vielä reilusti yli (500hv+), niin sit kannattaa miettiä kunnollisia ylikoon takomäntiä, vahvempia kiertokankia, tasapainotuksia+kiilloituksia kampuralle, veiveille ja vauhtipyörälle. Jyrkemmät nokat, säädettävät nokkapyörät, isommat bensalinjat, vahvempaa kannentiivistettä, imusarja uusiksi, vesiruiskua, ilokaasuja jne .
Eri juttuhan on sitten, miten voimansiirto kestää nuo lisääntyneet tehot ja miten voima saadaan tienpintaankin, mutta sitähän tässä ei kysyttykkään .
-Koneen peruskunnostus
-Sopiva ahdin (esim garret gt3071, t3/4, schwitzer s2b/s200, holset hx35 / hx40 jne)
-Kunnollinen alumiininen välijäähy
-3" dp ja putkisto
-Kannen porttaus, venturiseetit
-Pakosarja uusiksi
-Ahtoputket 2½"
-Isommat suuttimet (esim 630cc/min siemensit)
-Kunnollinen bensapumppu
-Moottorinohjaus uusiksi (bensa+kipinä)
-Jos ei vapaavirtaussuodatinta, niin ainakin orkkiskotelosta se trumpettiputki veke ja imuaukkoa hiukan reilummaksi .
-Koneen "henkivakuutukseksi" wb-lambda ja pakolämpömittarit ohjaimineen
Jos tahtoo tuosta 400hv vielä reilusti yli (500hv+), niin sit kannattaa miettiä kunnollisia ylikoon takomäntiä, vahvempia kiertokankia, tasapainotuksia+kiilloituksia kampuralle, veiveille ja vauhtipyörälle. Jyrkemmät nokat, säädettävät nokkapyörät, isommat bensalinjat, vahvempaa kannentiivistettä, imusarja uusiksi, vesiruiskua, ilokaasuja jne .
Eri juttuhan on sitten, miten voimansiirto kestää nuo lisääntyneet tehot ja miten voima saadaan tienpintaankin, mutta sitähän tässä ei kysyttykkään .
Foxbody turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Japso kirjoitti:Itse tekisin kutakuinkin tämän listan mukaan:
-Koneen peruskunnostus
-Sopiva ahdin (esim garret gt3071, t3/4, schwitzer s2b/s200, holset hx35 / hx40 jne)
-Kunnollinen alumiininen välijäähy
-3" dp ja putkisto
-Kannen porttaus, venturiseetit
-Pakosarja uusiksi
-Ahtoputket 2½"
-Isommat suuttimet (esim 630cc/min siemensit)
-Kunnollinen bensapumppu
-Moottorinohjaus uusiksi (bensa+kipinä)
-Jos ei vapaavirtaussuodatinta, niin ainakin orkkiskotelosta se trumpettiputki veke ja imuaukkoa hiukan reilummaksi .
-Koneen "henkivakuutukseksi" wb-lambda ja pakolämpömittarit ohjaimineen
Jos tahtoo tuosta 400hv vielä reilusti yli (500hv+), niin sit kannattaa miettiä kunnollisia ylikoon takomäntiä, vahvempia kiertokankia, tasapainotuksia+kiilloituksia kampuralle, veiveille ja vauhtipyörälle. Jyrkemmät nokat, säädettävät nokkapyörät, isommat bensalinjat, vahvempaa kannentiivistettä, imusarja uusiksi, vesiruiskua, ilokaasuja jne .
Eri juttuhan on sitten, miten voimansiirto kestää nuo lisääntyneet tehot ja miten voima saadaan tienpintaankin, mutta sitähän tässä ei kysyttykkään .
Tämä kuulostaisi ihan asialliselle reseptille.
900S(T5.5) M1991(KR)