900 T8 tyhjäkäynnin puute

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

900 T8 tyhjäkäynnin puute

Viesti Kirjoittaja sadisti »

Haulla ei löytynyt suoraan vastausta ongelmaani niin kysytään nyt sitten:

Eli T8:n pannu oli koko kesän irti ja nyt kun vihdoin taas sain savut koneesta niin tyhjäkäynti on hävinnyt. Kylmänä jaksaa jonkun aikaa pysyä omin avuin käynnissä, mutta lämpösenä sammuu heti kun kierrokset laskee alle tuhannen. Mitään muita muutoksia en ole konehuoneeseen tehnyt kuin vaihtanut sytyksen johdot, kylmäkäynnistyssuuttimen ja ongelmaan tuskin mitenkään liittyen peltipakosarjan. Tulpan ja puolan johdot vaihdoin samanvuotisesta 16v vaparista, voiko vaikuttaa asiaan? Vanhat oli nimittäin niin halki että epäilin toimivuutta...

Voisiko vika olla esim. IMM:n jumiutumisessa, josta jossain kirjoiteltiin? Jos se lautanen jumittaa niin mikä avuksi? Entä voiko vika olla lisäilmaluistissa?

Kaikki neuvot otetaan kiitollisesti vastaan,

-juke
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Kuulostaisi imuvuodolta. Onhan öljykorkki kunnolla kiinni? H-kone osaa imasta liikaa ilmaa huohottimen kautta koneeseen jos korkki on huonosti, ei tosin vain muistaakseni noin vuosimalleissa 83-85. Sitten kannattaa tarkistaa kaikki alipainepiirit sekä lisäilmaventtiili letkuineen. Onkos vehjaksessa EGR (jos ei tietoo mikä se on, niin se on imusarjan alla oleva alipainekäyttöinen venttiili, joka laskee pakokaasuja imusarjaan kannen läpi tulevan kanavan ja siitä venttiilille lähtevän putken kautta)? EGR aiheuttaa tiettävästi vain ongelmia, eli jos on pelissä, niin peltilätkä venttiilin ja imusarjan väliin.
t. Joni
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Vastaa Viestiin