Kansien erot

Saab esitteli ensimmäiset turbot tässä kategoriassa.
Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Su Marras 19, 2006 13:52

jcarlson kirjoitti:Säädetään ohjauspainetta (ja siten seosta) tahtiventtiilillä, tavoitteena stoikiometrinen seos aivan kuten sähköruiskuissakin.


Kiitoksia asian valaisusta.

Dino

mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja mikkoimp » Su Marras 19, 2006 23:55

onko tuossa katillisen ruiskussa jotain muuta eroa katittomaan kuin ohjauspainesäädin? saattaisi päästä huomattavasti helpommalla jos laittaisi normaalin säätimen ja jättäisi sähköt pois...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Ma Marras 20, 2006 00:24

Kertokaa ihmeessä jos joku tietää. Pääsisi hieman helpommalla.

Dino
Viimeksi muokannut Dino, Ma Marras 20, 2006 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9029
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Mertmi » Ma Marras 20, 2006 05:44

Käsittääkseni määräjakaja on erilainen. Eli käytännössä olisi helpompaa ottaa se ohjauspainesäädin, määräjakaja ja melkeinpä samantien koko hemmetin hoito siitä katalysaattorittomasta (eipä paljoa vaille jääkään loppupelissä).

ps. meikäläiseltä löytyy vaparin määräjakajia ja ohjauspainesäätimiä
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Su Marras 26, 2006 16:44

Taas on projekti himpan edistynyt :D

http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_89/index.html

Dino

Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

ViestiKirjoittaja Petri Tyrkkö » Su Marras 26, 2006 23:35

puolto ääni k-jetille.. ei ole useammastakaan satkusta kerta säädön jälkeen tullut pideltyä, kaasaria piti kiristää joka leimalla... käynti pysyy hyvänä kun ajoittain pisti ruiskun hoitoainetta tankkiin tai saman saa 2-t öljylläkin..

tuosta K-jetistä lambdoineen on ollut saatavilla suomen kielinen vihkonen, väri oli keltainen ja koko A4, sivuja parikymmentä, vastaavia oli muistakin boschin tuotteista.. oli ainaki alfamerilla ollut joskus tarjolla, kirjastossakin olen törmännyt..

Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

ViestiKirjoittaja Suppari » Ma Marras 27, 2006 17:08

Dino kirjoitti:Taas on projekti himpan edistynyt :D

http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_89/index.html

Dino

Tämä on ehkäpä ensimmäinen oikeasti kiinnostava projekti täällä.
Hienoa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Ke Joulu 13, 2006 12:12

Taas olis projekti hiukan edennyt,

http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_89/index.html

Dino

akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1027
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja akyttala » Ke Joulu 13, 2006 13:43

Jännittävä projekti tosiaan.

Tämmöstä kun seuraa, niin kyllä sitä joskus on itse vielä tehtävä Saabin kolarikorjaukset kunnolla, tällä hetkellähän se on häthätää lyöty kasaan lekalla oikaisten ja pakkelilla peittäen.. Maalia kumminkin on senverran tuhlattu, ettei pitäisi päästä ruostumaan "oikeata" korjausta odotellessa.

Vaan tartutaanpa nyt tuohon sivusi otsikkoon "900c -89". Ei se mikään 900c ole vaan ihan tavallinen 900. :P

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Ke Joulu 13, 2006 18:05

Joo, nyt on korjattu mallimerkintää. Mikäs ero on tavallisella ja c- mallilla?

Dino

akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1027
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja akyttala » Ke Joulu 13, 2006 18:22

Dino kirjoitti:Joo, nyt on korjattu mallimerkintää. Mikäs ero on tavallisella ja c- mallilla?

Dino


900 on pystykeula ja 900c viistokeula.

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Ke Joulu 13, 2006 19:17

Ahas joo, katos vaan kun aina oppii uutta saabeista. Tulipahan sekin nyt selväksi. Kiitoksia vain oikaisusta.

Dino

Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dino » Ma Joulu 18, 2006 23:06

Nyt olis projekti sitten valmis,

http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_89/index.html

Dino
Viimeksi muokannut Dino, Ke Joulu 20, 2006 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

ViestiKirjoittaja tomaatti » Ma Joulu 18, 2006 23:24

Hieno tuli!
Maski vielä vaihtoon/maalaukseen ettei pompsahda silmille muuten virheettömästä autosta.

Avatar
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1969
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja f-19 » Ma Joulu 18, 2006 23:42

Onnittelut projektin valmistumisesta. Hieno proggis, varsinkin kun kohteena oli vanha peruskaasari.

Taisi olla pohjalla vähän tietoa korikorjauksesta ? :)