Mistä polttoaineputkea metri tavarana?
Mistä polttoaineputkea metri tavarana?
Mistä puljusta saa og:ssa käytettyä (ilmeisesti joku nailon)putkea?Pitäs saada jossain muussa kun sadan metrin kiepissä.
Mikäs se vakio ulko- ja sisähalkaisia olikaan?
Kyseessä siis paine ja paluu putket.
Mikäs se vakio ulko- ja sisähalkaisia olikaan?
Kyseessä siis paine ja paluu putket.
Viimeksi muokannut Suppari, To Marras 16, 2006 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Liittimet päissä(pystyy vaihtamaan/asentamaan itsekkin) , joissain malleissa on paineakku tulopuolen putken välissä taka-akselin tietämillä, joissain on suodatin auton alla kun toisissa taas konehuoneessa.. itse putki on kyllä samaa tavaraa.akyttala kirjoitti:OT: Mitä eroa muuten noissa syöttö - ja paluulinjoissa on kaasari, ruisku ja 16v koneissa?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
haulla löytyy juttua:
Olikohan joku tehny bilteman jarruputkityökalulla sisään painaen.
Tai pihdeillä pitää putkesta kiinni ja jollain hyvin pienellä kalikalla naputella öljytty liitin paikoilleen. Voipi ihan hyvin onnistua yksinkertaisesti kastamalla tarkalleen liittimen mitta putkesta tosikuumaan veteen ja painaa vaan käsin öljytty liitin sisään.
Itse kokeilisin ekaks tota viimeistä.
Oon tässä just aatettu tehdä ko. jutun koemielessä, kun kamat on tossa sopivasti esillä, ei oo vaan vielä kokeiltu.
Olikohan joku tehny bilteman jarruputkityökalulla sisään painaen.
Tai pihdeillä pitää putkesta kiinni ja jollain hyvin pienellä kalikalla naputella öljytty liitin paikoilleen. Voipi ihan hyvin onnistua yksinkertaisesti kastamalla tarkalleen liittimen mitta putkesta tosikuumaan veteen ja painaa vaan käsin öljytty liitin sisään.
Itse kokeilisin ekaks tota viimeistä.
Oon tässä just aatettu tehdä ko. jutun koemielessä, kun kamat on tossa sopivasti esillä, ei oo vaan vielä kokeiltu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kokeilin tuon laiton. Irroitin liittimen vanhasta putkesta tupakansytyttimellä lämmittäen ( bensoja siis ei ollut lähimaisemissa), lähti ehjänä, mutta aika nihkeästi, putki lämpeni liikaa liittimen ulkopuolelta ja venyi poikki.junnu kirjoitti:Mitenkäs noita liittimiä pystyy laittaan,niin että pysyy?Tulopuoli tarvis uuden liittimen.
Panin takaisin: putken ankkuroin siihen bilteman jarruputken pään tyssäystyökaluun siten että kertaheitolla mahtuu juuri sen liittimen painamaan pohjaan. sitten kuumailmapuhaltimella varovasti tasapuolisesti pukea lämmittäen, ensin varmuudeksi vaikka liian vähän( KOITIN SORMELLA LÄMPÖTILAA). Sitten vähän lisää ja RASVATTU liitin upposi kertaheitolla NÄPPIPELILLÄ pohjaan . Olisi tietysti hyvä, jos jotenkin voisi mitata tuon lämpötilan. Kannattaa pikkasen odottaa jäähtymistä jos lämmittää liikaa.
Tuo työkalu on siitä hyvä, että se estää putkea kuumentumasta liian pitkältä matkalta ja tukee putkea heti siitä tyvestä.
Kuumien nesteiden kaa en lähteny lutraamaan, koska hankala kastaa tuota pelkkää putken päätä.
Pitäis noin onnistua, koska minulla onnistui heti kertaheitolla. Alkuperäinen liitos oli vain kahden pyöllyksen ( uran) yli, mutta hyvin oli kestänyt. tuollahan ei kovin paljoa aukirepivää voimaa ole, jos reikä on 6 mm ja paine 3 bar ?, tekee vajaan 1 kp aksiaalista voimaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Menee se kylmänäkin ja rasvaamatta, mutta silloin on hyvä tukea putkea pidemmältä matkalta kuin jarruputkityökalulla saa, ja tehdä homma vaiheittain, yksi nystyrä kerrallaan, välillä otetta putkesta nystyrän pituuden verran siirtäen.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 193#310193
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 193#310193
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo,olis helppoa jos tulisi 900 tai 99..stara kirjoitti:kyllä purkuosassa taitaa olla hinta/ laatu- suhde parasta A- luokkaa. Sen kun vielä ostaa toisen klubilaisen purkamana niin vot.
Eli tarvitsen siis samantyyppistä(samoilla mitoilla että alkuperäiset liittimet käy),mutta on tulossa 96:seen,ja taivutukset ja muut ei näin ollen käy.