Vain 3 sylinteriä käytössä
Vain 3 sylinteriä käytössä
Kun käynnistän 900 GL Suappin kylmänä, niin se käy ekan minuutin vain kolmella pytyllä. Kierroksia käytän 2500 kunnes neljäs pytty yskii mukaan. Kaasarin vaihdoin, eli pitäis olla sähkövika. Tulppien pitäis olla suht uudet, toki auto on ollut talven seisonnassa. Olen kiitollinen vastauksista!
Mulla on tuollainen tieto. Korjatkaa ehdottomasti, jos väärät.chnthiel kirjoitti:Ne tulpat on ny ihan uudet, ja sama jatkuu hieman lievemmin oirein. Kannen tiivisteen vaihtoon ei kai tartte ku se tiiviste, momenttiavain ja momenttiarvot? Voisko joku joka tietää, lähettää mulle ne momentit?
1-vaihe 60 Nm, 2-vaihe 90 Nm, 3-vaihe käytetään lämpimäksi, 4-vaihe jäähdytetään 30 min.,
5-vaihe +90°.
Eli esim. Haynesin oheista poiketen lämmityskäyttöä ja jälkikiristystä pultti kerrallaan aukomalla ja heti uudelleen kiristämällä ei tehdä. Itse laitoin Kallen ohjeiden mukaan vuosi sitten ja on tominut. Pultit kai ei saisi olla ihan täysin kuivat tuota kiristäessä - mulla oli aika kuivat...Kalle K Saab-klubin postituslistalla 14.7.2002 kirjoitti: Saab on sen muuttanut vuosien varrella niin että se
kiristetään kerralla valmiiksi. Elikkä:
1. 60nm
2. 80nm
3. 90 astetta
4. Kovaa ajoa
Kalle
Ps. tuo ohje mm. Saabin kannentiivisteen paketissa...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00