Vain 3 sylinteriä käytössä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
chnthiel
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 09:03
Paikkakunta: Kaarina

Vain 3 sylinteriä käytössä

Viesti Kirjoittaja chnthiel »

Kun käynnistän 900 GL Suappin kylmänä, niin se käy ekan minuutin vain kolmella pytyllä. Kierroksia käytän 2500 kunnes neljäs pytty yskii mukaan. Kaasarin vaihdoin, eli pitäis olla sähkövika. Tulppien pitäis olla suht uudet, toki auto on ollut talven seisonnassa. Olen kiitollinen vastauksista!
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Mites tulppien johdot?
Ja ootko nyt varma noista tulpistakaan? :)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kato tulppa jos se sytyttää, niin vika on kannessa päästää paineet pihalle... itellä teki tota kylmänä ja ei mennyt kauaa niin vettiili napsahti poikki... :cry:
chnthiel
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 09:03
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja chnthiel »

Ne tulpat on ny ihan uudet, ja sama jatkuu hieman lievemmin oirein. Kannen tiivisteen vaihtoon ei kai tartte ku se tiiviste, momenttiavain ja momenttiarvot? Voisko joku joka tietää, lähettää mulle ne momentit?
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

chnthiel kirjoitti:Ne tulpat on ny ihan uudet, ja sama jatkuu hieman lievemmin oirein. Kannen tiivisteen vaihtoon ei kai tartte ku se tiiviste, momenttiavain ja momenttiarvot? Voisko joku joka tietää, lähettää mulle ne momentit?
Mulla on tuollainen tieto. Korjatkaa ehdottomasti, jos väärät.

1-vaihe 60 Nm, 2-vaihe 90 Nm, 3-vaihe käytetään lämpimäksi, 4-vaihe jäähdytetään 30 min.,
5-vaihe +90°.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kalle K Saab-klubin postituslistalla 14.7.2002 kirjoitti: Saab on sen muuttanut vuosien varrella niin että se
kiristetään kerralla valmiiksi. Elikkä:

1. 60nm
2. 80nm
3. 90 astetta
4. Kovaa ajoa

Kalle

Ps. tuo ohje mm. Saabin kannentiivisteen paketissa...
Eli esim. Haynesin oheista poiketen lämmityskäyttöä ja jälkikiristystä pultti kerrallaan aukomalla ja heti uudelleen kiristämällä ei tehdä. Itse laitoin Kallen ohjeiden mukaan vuosi sitten ja on tominut. Pultit kai ei saisi olla ihan täysin kuivat tuota kiristäessä - mulla oli aika kuivat...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin