eli tietääkö tosta auton malli merkinnästä että onko kyseinen auto turbo vai ei??
esim:Saab 900 2.0i S
900 turbo vai ei??
900 turbo vai ei??
Lähteekö moottorisaha mäkistartilla käyntiin?? Nimim: turhaanko työnsin
Matalapaineturbo pukkaa vain peruspainetta. Täyspaineturbo nostaa paineita autossa olevan boksin mukaan.
Esim. veljellä on 900S '91 jossa on 145hp eli on matalapaineturbo ja mulla 900T16 '92 jossa on 160hp eli on täyspaineturbo. Minä en tiedä muuta eroa noissa kahdessa OG-mallissa kuin, että minun autossa on "välijäähdytin" ja apc-boksi kaikkine romuineen (magneettiventtiili jne.). Niin ja mulla on antrasiitin harmaat puskurit. Muuta eroa en tiedä tekniikassa mutta vuosimallieroja on sitten enemmän (mittaristo, kojelauta, penkit).
EDIT: Laitoin yhden " "-merkkeihin niin saa paremman kuvan ko. kapistuksen mittasuhteista
Esim. veljellä on 900S '91 jossa on 145hp eli on matalapaineturbo ja mulla 900T16 '92 jossa on 160hp eli on täyspaineturbo. Minä en tiedä muuta eroa noissa kahdessa OG-mallissa kuin, että minun autossa on "välijäähdytin" ja apc-boksi kaikkine romuineen (magneettiventtiili jne.). Niin ja mulla on antrasiitin harmaat puskurit. Muuta eroa en tiedä tekniikassa mutta vuosimallieroja on sitten enemmän (mittaristo, kojelauta, penkit).
EDIT: Laitoin yhden " "-merkkeihin niin saa paremman kuvan ko. kapistuksen mittasuhteista

Viimeksi muokannut dimebak, Su Marras 19, 2006 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuossa sinun S mallissa ei ole intercooleria, joka tarvitaan ehdottomasti jos aletaan paineita nostamaan.
Lisäksi siinä ei ole APC:tä, joten itse paineiden nostaminen tarvii tehdä toisella tavalla tai sitten hankkia tuo APC järjestelmä.
Vielä ylipainekytkin tarvitsee ohittaa, muuten paineet ei nouse 0,6 barin päälle.
Bensachippi on myös syyttä olla.
Kun 'ylipainekytkin' 'APC' kirjoittaa hakuun niin alkaa kohta ymmärtämään jo enemmän.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Tuossa on myös ässän ja T16 eroja
Lisäksi siinä ei ole APC:tä, joten itse paineiden nostaminen tarvii tehdä toisella tavalla tai sitten hankkia tuo APC järjestelmä.
Vielä ylipainekytkin tarvitsee ohittaa, muuten paineet ei nouse 0,6 barin päälle.
Bensachippi on myös syyttä olla.
Kun 'ylipainekytkin' 'APC' kirjoittaa hakuun niin alkaa kohta ymmärtämään jo enemmän.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Tuossa on myös ässän ja T16 eroja
Saab 900S Combicoupe
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 turbo vai ei??
Mistä vuosimallista puhutaan?janis77 kirjoitti:eli tietääkö tosta auton malli merkinnästä että onko kyseinen auto turbo vai ei??
esim:Saab 900 2.0i S
Vuosimalliin -93 (og-900) asti S tarkoittaa matalapaineturboa, josta onkin jo ollut puhetta. -94 ja eteenpäin (ng-900) "S" tarkoittaa köyhempää varustelutasoa - "SE" on parempi.
Minulle ainakin tulee tuosta mallimerkinnästä ensimmäisenä mieleen ng-900, jossa olisi kaksilitrainen ruisku ilman turboa ja "S"-varustelu.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03