SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT
SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT
Myynnissä on siis hyväkuntoinen Saab, ajettu n. 185 000 km. Ongelmana on leiman puute. Huoltoliikkeet eivät halua pään vaivaa vanhasta kalusta, jonka co-päästöt reistailevat. Saabi siis vm 90., kat, suoraruisku, ajettu 185000km,AINOSTAAN SIIS VALM. VUONNA 90. Saanut katsastuksesta hyväksytyt muilta osin paitsi co päästöistä. Kori siisti, kahta hymykuoppaa lukuunottamatta.
VAIHTOEHTOISESTI MYÖS TARJOUDUN MAKSAMAAN KORJAUSKULUJA KOTINIKKARILLE, JOKA OTTAA PÄÄN VAIVAKSI HYVÄKUNTOISEN SAABIN!
VARAOSIA OLISI TARJOLLA! HKI_JÄRVENPÄÄ-seutu.
VAIHTOEHTOISESTI MYÖS TARJOUDUN MAKSAMAAN KORJAUSKULUJA KOTINIKKARILLE, JOKA OTTAA PÄÄN VAIVAKSI HYVÄKUNTOISEN SAABIN!
VARAOSIA OLISI TARJOLLA! HKI_JÄRVENPÄÄ-seutu.
Pieni vika luultavastikin, oletko kokeillut käyttää Saabia Mäkelän Autossa Järvenpäässä?
Eiköhän tältä forumilta löydy joku avulias joka osaisi tutkia vian, olisiko vika vain lambdassa, ilmamassamittarissa, lämpöanturissa tms?
Jos auto tosissaan on hyväkuntoinen niin siitä ei varmastikaan kannata luopua pilkkahinnalla moisen pikkuvian takia, viallisenakin arvo oletettavsti yli tonnin.
Eiköhän tältä forumilta löydy joku avulias joka osaisi tutkia vian, olisiko vika vain lambdassa, ilmamassamittarissa, lämpöanturissa tms?
Jos auto tosissaan on hyväkuntoinen niin siitä ei varmastikaan kannata luopua pilkkahinnalla moisen pikkuvian takia, viallisenakin arvo oletettavsti yli tonnin.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Marras 22, 2006 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Syys 24, 2006 21:02
Re: SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT
Kannattaa tsekata lambda-anturi. Jos se näyttää että homma olisi kohillaan, niin anturi vaihtoon.
Taisi jopa olla niin, että vanhetessaan anturi alkaa näyttämään laihempaa kuin oikeasti seos on. Tästä seuraa että seokset menevät rikkaalle, jolloin CO nousee.
Lambdan toiminnan voi vilasta vaikka yleismittarilla. Pitäs heilua 0,5 voltin molemmin puolin kokoajan. Se ei ole tasainen koskaan, jos lambdasäätö on käytössä. Kaikissa moderneissa autoissa on lambdalla säätyvä seossäätö.
Yleismittari vain sinne lambdan signaalipiuhan liittimeen kiinni ja toinen yleismittarin piuha maihin, volttialueella sitten kattelee ja samalla kaasuttelee autoa. Moottorin pitää myös olla normaalissa käyntilämpötilassa tässä vaiheessa.
T. Pasi
Taisi jopa olla niin, että vanhetessaan anturi alkaa näyttämään laihempaa kuin oikeasti seos on. Tästä seuraa että seokset menevät rikkaalle, jolloin CO nousee.
Lambdan toiminnan voi vilasta vaikka yleismittarilla. Pitäs heilua 0,5 voltin molemmin puolin kokoajan. Se ei ole tasainen koskaan, jos lambdasäätö on käytössä. Kaikissa moderneissa autoissa on lambdalla säätyvä seossäätö.
Yleismittari vain sinne lambdan signaalipiuhan liittimeen kiinni ja toinen yleismittarin piuha maihin, volttialueella sitten kattelee ja samalla kaasuttelee autoa. Moottorin pitää myös olla normaalissa käyntilämpötilassa tässä vaiheessa.
T. Pasi
Saana77 kirjoitti:Myynnissä on siis hyväkuntoinen Saab, ajettu n. 185 000 km. Ongelmana on leiman puute. Huoltoliikkeet eivät halua pään vaivaa vanhasta kalusta, jonka co-päästöt reistailevat. Saabi siis vm 90., kat, suoraruisku, ajettu 185000km,AINOSTAAN SIIS VALM. VUONNA 90. Saanut katsastuksesta hyväksytyt muilta osin paitsi co päästöistä. Kori siisti, kahta hymykuoppaa lukuunottamatta.
VAIHTOEHTOISESTI MYÖS TARJOUDUN MAKSAMAAN KORJAUSKULUJA KOTINIKKARILLE, JOKA OTTAA PÄÄN VAIVAKSI HYVÄKUNTOISEN SAABIN!
VARAOSIA OLISI TARJOLLA! HKI_JÄRVENPÄÄ-seutu.
99T-museopeli
Saabi taas leimassa
Kiitos vastauksista!
Saabi ollut ongelmallinen jopa kahdelle etelä-suomen merkkihuoltoliikkeelle.
Vaativat päivää sen ihmettelyyn, ja tietysti tuntiliksaa olisi kulunut tämän harjoituskappaleen kunnostuksessa. Vein pohjoseen, ja tunti meni kun Saabin päästöt olivat kurissa, ja auto pian leimassa.
Vielä on useita tuhansia kilometrejä Saabin kanssa edessä. Kiitos foorumin!
PJ:=)
Saabi ollut ongelmallinen jopa kahdelle etelä-suomen merkkihuoltoliikkeelle.
Vaativat päivää sen ihmettelyyn, ja tietysti tuntiliksaa olisi kulunut tämän harjoituskappaleen kunnostuksessa. Vein pohjoseen, ja tunti meni kun Saabin päästöt olivat kurissa, ja auto pian leimassa.
Vielä on useita tuhansia kilometrejä Saabin kanssa edessä. Kiitos foorumin!
PJ:=)
Se on näin koska k-jet lambdassa pelaillaan polttoaineen paineilla. Joten painemittari laitteet olisi oltava. Niitä ei jokapaikassa ole eikä nykypajoja kiinnosta. Ns parempiakin hommia on. Ja vianhaku maksaa myös ja sitä ei moni halua maksaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015