SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saana77
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 02, 2006 20:11

SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT

Viesti Kirjoittaja Saana77 »

Myynnissä on siis hyväkuntoinen Saab, ajettu n. 185 000 km. Ongelmana on leiman puute. Huoltoliikkeet eivät halua pään vaivaa vanhasta kalusta, jonka co-päästöt reistailevat. Saabi siis vm 90., kat, suoraruisku, ajettu 185000km,AINOSTAAN SIIS VALM. VUONNA 90. Saanut katsastuksesta hyväksytyt muilta osin paitsi co päästöistä. Kori siisti, kahta hymykuoppaa lukuunottamatta.

VAIHTOEHTOISESTI MYÖS TARJOUDUN MAKSAMAAN KORJAUSKULUJA KOTINIKKARILLE, JOKA OTTAA PÄÄN VAIVAKSI HYVÄKUNTOISEN SAABIN!

VARAOSIA OLISI TARJOLLA! HKI_JÄRVENPÄÄ-seutu.
Reijo
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 06, 2005 10:29

900

Viesti Kirjoittaja Reijo »

Hei!
Vastattu yv:llä!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pieni vika luultavastikin, oletko kokeillut käyttää Saabia Mäkelän Autossa Järvenpäässä?
Eiköhän tältä forumilta löydy joku avulias joka osaisi tutkia vian, olisiko vika vain lambdassa, ilmamassamittarissa, lämpöanturissa tms?
Jos auto tosissaan on hyväkuntoinen niin siitä ei varmastikaan kannata luopua pilkkahinnalla moisen pikkuvian takia, viallisenakin arvo oletettavsti yli tonnin.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Marras 22, 2006 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SaabTurbo90
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 21:02

Viesti Kirjoittaja SaabTurbo90 »

Paljonkos tolla olis hintaa? onko ajokunnossa?
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SAAB 900i VM.90 MYYDÄÄN VARAOSIKSI,AJETTU 185000,KAT

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kannattaa tsekata lambda-anturi. Jos se näyttää että homma olisi kohillaan, niin anturi vaihtoon.

Taisi jopa olla niin, että vanhetessaan anturi alkaa näyttämään laihempaa kuin oikeasti seos on. Tästä seuraa että seokset menevät rikkaalle, jolloin CO nousee.

Lambdan toiminnan voi vilasta vaikka yleismittarilla. Pitäs heilua 0,5 voltin molemmin puolin kokoajan. Se ei ole tasainen koskaan, jos lambdasäätö on käytössä. Kaikissa moderneissa autoissa on lambdalla säätyvä seossäätö.

Yleismittari vain sinne lambdan signaalipiuhan liittimeen kiinni ja toinen yleismittarin piuha maihin, volttialueella sitten kattelee ja samalla kaasuttelee autoa. Moottorin pitää myös olla normaalissa käyntilämpötilassa tässä vaiheessa.

T. Pasi
Saana77 kirjoitti:Myynnissä on siis hyväkuntoinen Saab, ajettu n. 185 000 km. Ongelmana on leiman puute. Huoltoliikkeet eivät halua pään vaivaa vanhasta kalusta, jonka co-päästöt reistailevat. Saabi siis vm 90., kat, suoraruisku, ajettu 185000km,AINOSTAAN SIIS VALM. VUONNA 90. Saanut katsastuksesta hyväksytyt muilta osin paitsi co päästöistä. Kori siisti, kahta hymykuoppaa lukuunottamatta.

VAIHTOEHTOISESTI MYÖS TARJOUDUN MAKSAMAAN KORJAUSKULUJA KOTINIKKARILLE, JOKA OTTAA PÄÄN VAIVAKSI HYVÄKUNTOISEN SAABIN!

VARAOSIA OLISI TARJOLLA! HKI_JÄRVENPÄÄ-seutu.
99T-museopeli
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko siis 8 vai 16v? itse kuvittelisin että olisi 8v kun kyllä lh säätö nyt vielä osataan mutta tuo k-jet lambda säädöllä alkaa jo olla liikaa monelle pajalle!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Saana77
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 02, 2006 20:11

Saabi taas leimassa

Viesti Kirjoittaja Saana77 »

Kiitos vastauksista!
Saabi ollut ongelmallinen jopa kahdelle etelä-suomen merkkihuoltoliikkeelle.
Vaativat päivää sen ihmettelyyn, ja tietysti tuntiliksaa olisi kulunut tämän harjoituskappaleen kunnostuksessa. Vein pohjoseen, ja tunti meni kun Saabin päästöt olivat kurissa, ja auto pian leimassa.
Vielä on useita tuhansia kilometrejä Saabin kanssa edessä. Kiitos foorumin!
PJ:=)
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Se on näin koska k-jet lambdassa pelaillaan polttoaineen paineilla. Joten painemittari laitteet olisi oltava. Niitä ei jokapaikassa ole eikä nykypajoja kiinnosta. Ns parempiakin hommia on. Ja vianhaku maksaa myös ja sitä ei moni halua maksaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin