pystyykö paineen nousua vähemmällä kaasulla säätään? tarkoitan, että kun kaasun painaa pohjaan niin paineet nousee kunnolla, mutta jos ei paina pohjaan asti niin samoilla kierroksilla paineet ei nousekaan...
olis kiva jos autolla vois lähtee muutenkin kuin todella lujaa tai hiljaa...
saabracing kirjoitti:En tiiä liittyykö ohgelmaasi, mutta kun jarruu vasten painat kaasuu, nii saat paineet valmiiks ja ku päästät jarrulta, niin sitte mennään
Siis tämä onnistuu ei APC:llä varustetuilla Saabeilla kuten 900S. Muuten jarrun painaminen pudottaa ahdot peruspaineille. Tosin kyllähän esim. peruspaineillakin (yleensä ~0,4bar) lähteminen ohitukseen jarrua vasten nopeuttaa kulkua.
Aikoinaan ässällä olikin kiva nostaa paineet 1,5 bariin jarrulla ja sit tosiaankin mentiin...
APC on kyllä mun autosta otettu irti, että en tiä tosta jarru jutusta..täytyy kokeilla...
ärsyttää vaan se kun ei paina kaasupoljinta pohjaan, niin auto huutaa niin s**t*nasti, mutta ei liiku mihinkään.
Pohdin aikanaan automaattitonnarini (T16) kanssa samaa ongelmaa. Automaatin ansiosta kierrokset ovat lähes aina välillä 1500-3000 rpm, ja tutkinkin miten koneen saisi heräämään hieman aiemmin.
Ratkaisut eivät ole halpoja;
1. Turbolta lähtevät pakoputken alkukäyrän voi vaihtaa kolmituumaiseksi. Mm. Speedsparts myy noin 200 eurolla. Edellyttää OG-satkussa akun siirtoa.
2. Turbon vaihtaminen muuttuvasiipiseksi. Herää aiemmin ja antaa kierroksillakin ahtoja yhtä paljon kuin alkuperäinenkin. Jos huipputehosta raskii tinkiä, niin matalapaineturboa (Mitsubishi) voi kokeilla.
3. Sinulla on T8. Vaihda moottoriksi T16.
4. Ja mielellään suorasytytyksellä. Silloin vältyt alipaineelta ahdoille siirryttäessä sytytysennakon aiheuttamasta nyykähdykseltä.
Pekka Valtanen kirjoitti:Pohdin aikanaan automaattitonnarini (T16) kanssa samaa ongelmaa. Automaatin ansiosta kierrokset ovat lähes aina välillä 1500-3000 rpm, ja tutkinkin miten koneen saisi heräämään hieman aiemmin.
Ratkaisut eivät ole halpoja;
1. Turbolta lähtevät pakoputken alkukäyrän voi vaihtaa kolmituumaiseksi. Mm. Speedsparts myy noin 200 eurolla. Edellyttää OG-satkussa akun siirtoa.
2. Turbon vaihtaminen muuttuvasiipiseksi. Herää aiemmin ja antaa kierroksillakin ahtoja yhtä paljon kuin alkuperäinenkin. Jos huipputehosta raskii tinkiä, niin matalapaineturboa (Mitsubishi) voi kokeilla.
3. Sinulla on T8. Vaihda moottoriksi T16.
4. Ja mielellään suorasytytyksellä. Silloin vältyt alipaineelta ahdoille siirryttäessä sytytysennakon aiheuttamasta nyykähdykseltä.
tollasia juttuja mullakin on käynyt mielessä, mutta taidan pitää tän toistaseks 8-tappisena...
haeskelin ensisijaisesti sellasta halpaa säätöö vaan. pitää keksiä jtn.
täytyy alkaa jossain vaiheessa vääntään pakosarjaa ja alkukäyrää...
Pekka Valtanen kirjoitti:Jos huipputehosta raskii tinkiä, niin matalapaineturboa (Mitsubishi) voi kokeilla.
Eihän tuolla mitsulla tarvi huipputehoista tinkiä, samaa turboahan esiintyy myös OG900 täyspaineisissa 90-93, tehoja siitä saa reilusti yli 200 jos tarvis.
Aikalailla mahdoton juttu toteuttaa poppakonstein. Tämä ahtopainehan perustuu turbon pyörimis nopeuteen joka taas perustuu pakokaasu energiaan. jota taas tulee tarpeeksi vakioturbon pyörittämiseen vain silloin kun pytyissä palaa tarpeeksi polttoainetta. Pakopesää pienentämällä turbo tulisi mukaan pienemmillä kierroksilla ja vähemmällä kaasun painamisella mutta sitten taas suurilla kierroksilla pienempipakopesä ahdistaa ememmän ja verottaa tehoja. Tämä muuttuva pakopesäinen turbo olis kaikista paras vaihtoehto tähän ongelmaan, pienillä ahdoilla ja alipaineella pakopesä on pieni ja ahtojen noustessa pakopesää suurennetaan ali/ylipaine kellon avulla.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
andelin kirjoitti:Siis tämä onnistuu ei APC:llä varustetuilla Saabeilla kuten 900S. Muuten jarrun painaminen pudottaa ahdot peruspaineille. Tosin kyllähän esim. peruspaineillakin (yleensä ~0,4bar) lähteminen ohitukseen jarrua vasten nopeuttaa kulkua.
Niinno...
900S -> jarrulla ahdot 0,4bar lukemiin -> jarru irti -> ahdot pysyy siinä missä on.
APC -> jarrulla ahdot 0,4bar lukemiin -> jarru irti -> ahdot nousee entisestään.
Kumpi lähtee tuolla tempulla paremmin? :) Vinkiksi: DI/APC -tonnari lähtee ohitukseen ns. suhteellisen äkäisesti noin toimittuna...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
TD04-turboa #7 kun käytät niin ongelman pitäis olla ohi.Kuulemma on samanlainen kun mitsu te-05 paitsi että ei ahdista yläkierroksillikaan.Mulle tulee tuollanen ja raportoin kyllä lisää aiheesta kunhan on ajankohtaista ensi kesänä.On se perkele jos sillä ei saa 3 vaihdelaatikkoa menemään ajokaudessa....
Pekka Valtanen kirjoitti:Pohdin aikanaan automaattitonnarini (T16) kanssa samaa ongelmaa. Automaatin ansiosta kierrokset ovat lähes aina välillä 1500-3000 rpm, ja tutkinkin miten koneen saisi heräämään hieman aiemmin.
Ratkaisut eivät ole halpoja;
1. Turbolta lähtevät pakoputken alkukäyrän voi vaihtaa kolmituumaiseksi. Mm. Speedsparts myy noin 200 eurolla. Edellyttää OG-satkussa akun siirtoa.
2. Turbon vaihtaminen muuttuvasiipiseksi. Herää aiemmin ja antaa kierroksillakin ahtoja yhtä paljon kuin alkuperäinenkin. Jos huipputehosta raskii tinkiä, niin matalapaineturboa (Mitsubishi) voi kokeilla.
3. Sinulla on T8. Vaihda moottoriksi T16.
4. Ja mielellään suorasytytyksellä. Silloin vältyt alipaineelta ahdoille siirryttäessä sytytysennakon aiheuttamasta nyykähdykseltä.
v**tu mitä paskaa.Eiköhän ole helpompi muutta pelkkä turbo oman maun mukaiseksi?Tommoset koneen vaihdot sun muut voit unohtaa...
1. 16venanen kone/kansi ois todella hyvä ratkaisu kysyjän ongelmaan. Tai sitten 8v kannen virtauksen huomattava parantaminen.
2. 18t#7 ei herää niin hyvin kuin pikkumitsu
3. Vaihdelaatikon särkyminen on miinus, ei plussa.
4. Kysyjällä on varmaan ehtiny jo spoolata kun kysymyksen esittämisestä on kaksi vuotta aikaa.