Saab vetoautona?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Saab vetoautona?

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Niin että minkälainen auto on Saab veto autona olis tarkoitus hinata venettä.Veneen paino on noin 150kg jarruton kliffaa olis tietää miten toimii :lol:
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Kyllähän :saab: on loistava vetoautona, tuo 150kg ei vielä ole edes painava, joten voisi ehkäpä jollakin muullakin autolla liikkua :D
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No kato nyt, että vetokoukku on vielä ihan ehyessä pellissä kiinni ennen kuin lähdet venhoa kiskomaan. Ajan myötä tuppaavat kontin pohjat ja siinä samassa koukun kiinnitykset happanemaan...Kunhan pirssi muutoinkin on hyvässä iskussa, ei muuta kun paatti Saapin persiiseen ja paanalle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Re: Veto auto

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Muutama tuhat kilometriä olen vetänyt pikku kärryä (max 750kg, jarruton) - ei toistaiseksi ongelmia.

Peräkärryn etu- ja takaluukku sopii nätisti saabin takakonttiin, jos ajaa kärryä tyhjillään pitkän matkan.

Eräs outo piirre siinä oli - tuon mun Farmi-kärryn pakkivalo paloi jatkuvasti. Ehkä joku on tehnyt jotain kytkentöjä asuntovaunun sähköjä varten tai jotain. Se oli tietysti helppo korjata.
OG900i -88
VW 1300 -70
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Viimeksi muokannut Ruosteruisku, Su Syys 09, 2007 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Vaikka og900:en ykkönen on lyhyeksi välitetty, niin kannattaa yrittää löytää hyvä 900i16V - sen pohjavääntö tekee asioista paljon helpompia.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Kiitos vastauksista,koukku on juuri laitettu ja on terveessä pellissä sekä massattu kunnolla ens kesänä olis tarkoitus kalastella vähän isommalla reviirillä 8) joten tämä tieto helpotti olo tilaa kummasti jos SAABILLA vedetään asuntovaunua niin ei hätiä mitiä paanalle vaan :lol:
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

stento-z kirjoitti:Kiitos vastauksista,koukku on juuri laitettu ja on terveessä pellissä sekä massattu kunnolla ens kesänä olis tarkoitus kalastella vähän isommalla reviirillä 8) joten tämä tieto helpotti olo tilaa kummasti jos SAABILLA vedetään asuntovaunua niin ei hätiä mitiä paanalle vaan :lol:
Tuskin tuolla mun ruiskusatkulla mitään jäähallin kokoista asuntovaunua kannattais vetää, puoliksilastattua peräkärryä kylläkin. Pari viikkoa sitten kävin hakemassa toista pinokuutiota kuivaa koivuhalkoa, raunallisesti jäistä tietä 20km...

Suunnitelmissa on rakentaa peräkärryyn mobilisoitava sauna, mutta se on sitten taas toinen juttu...ensin pitää saada nuo muut keskeneräiset projektit kunnialla loppuun..
OG900i -88
VW 1300 -70
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Viislovisen askin kanssa kannattaa sitten käyttää nelosta maantiellä. Kestää laatikko pidempään rääkkäystä.

ps 99 combissa ei ole edes vetokoukkua. Eikä tule.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Vitosta käyttäen 4 kesää ja 1200kg eikä ole ollut propleemia sillä puolen?
puh.050-3748237
#3078
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Kerrohan miten se sauna edistyy on meinaan ihan uus jutska mutta varmaan toteutus kelpoinen,noi raykaisut kiinostaa koska siitähän pitää myös tulla asuttava ainakin jos heittää pitempiä loma reissuja :wink:
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

stento-z kirjoitti:Kerrohan miten se sauna edistyy on meinaan ihan uus jutska mutta varmaan toteutus kelpoinen,noi raykaisut kiinostaa koska siitähän pitää myös tulla asuttava ainakin jos heittää pitempiä loma reissuja :wink:
Onhan noita saunoja peräkärryihin ihmiset tehneet maailman sivu.
Koko on pieni 125 x 250, kakkosneloskehikko, ristikkäistuet ja lautaseinät (ehkä veitsiponttia). Pienen kiukaan ja kevytrakennepiipun tehnen itse, lisäksi kunnon paloeristeet.
Harjakatto ohutta ponttia ja huopapaanuja päälle, jos pystyy. Pitää silmäillä tuota painoa...

Sisälle lauteet ja ikkuna. Maalaan punamullalla, koristelaudat valkealla.

Sauna lähtee kärrystä pois nostamalla sen tukien päälle ja ajamalla kärry pois - siitä ei siis tule kiinteää, mutta toki kärryssäkin voi saunoa, ei tietenkään liikkeessä.
OG900i -88
VW 1300 -70
Vastaa Viestiin