Startin rahina

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Startin rahina

Viesti Kirjoittaja saba90 »

En löytänyt haulla vastauksia jotan kysästään sitten tästä käsin...

Eli mikä voisi olla vikana kun virta-avainta kääntäessä starttaus asentoon niin startti alkaa rahisemaan ja ikäänkuin ei lähtisi päälle ollenkaan....välillä startti meinaa lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde :? Startti jo kertaalleen purettukin.....
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siis vei lyö hampaalle vai mitä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Joo siltä se vaikuttaisi ettei lyö hampaille ollenkaan,missä vika vois olla?
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

kuulostaa takkuilevalta solenoidilta.
Eli siis jos avainta käännettäessä startti selvästi pyörii, rahisten, kovilla kierroksilla. Niin solkku on jumissa. Ei heitä ratasta kehälle.
"kikka B6" on että sopivan pitkällä rautatangolla (startti imusarjan alla) koputtelet starttia ja etenkin sitä startin kylessä olevaa "mokkulaa".
Sitten käynnistys, jos toimii on solenoidi/startti kaput. Voi myöskin olla vauhtipyörä/hammaskehä paskana (harvinaista)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8118
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tarkennus

Viesti Kirjoittaja mestari »

onko se kuitenkin niin että virtaavainta käännettäessä startti ei pyöri ennenkuin solenoidi on kytkenyt sen pyörimään ja jos se pyörii niin silloinhan bendix laitteessa tubtuisi olevan vikää ei niinkään startissa oletko testannut sen bendixin?
nimim: perushuolettu startti jouten
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tänään taas kokeiltu käyntiin mutta näyttäisi siltä että solenoidi jumissa kun ei heitä ratasta kehälle,tämä on helppo todeta kun näkee suoraan vauhtipyörän kun sitä suojamuovia on vähän leikelty

Miten tuon solenoidin saisi toimimaan? :roll:
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Ei mitenkään. Hommaa itelles vaihtostartti tai jos paalua löytyy niin uusi á 1900 €. On muuten suolainen hinta UUDELLA alkup. startilla. Raavi veke se vanha startti ja uutta kehiin. Loppuu ihmettely ja startin koputtelu rautakangella. Puolen tunnin homma tuo vaihto.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kummankohan mallisesta startista on kyse, imu- vai pakosarjan puoleisesta? Kokeilepa vetää kaapeleilla virrat suoraan akulta startille (muista numero vapaalle ja kässäri päälle :wink:). Jos pyörittää normaalisti, niin vika on joko virtalukon pohjassa tai johdotuksissa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Niin joo unohdin mainita että startti on imusarjan puolella ja on jo koputeltukin eikä mitään tapahdu mutta kun ei viitsisi alkaa uutta ostelemaan kun auto on harjoittelukäytössä/varaosina mutta olisihan se hyvä jos saisi startin toimimaan jollain pielavetisellä kun autoa pitäisi pystyä siirtämään aina välillä edestä pois :wink:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jcarlson kirjoitti:Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
No,toisaalta noita saa varmasti 20E kpl käytettynäkin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saahan noita, mutta yleensä ovat about yhtä paljon ajettuja että aikalailla tuuripeliä hajoaako se käytetty "uusi" startti käsiin kohta myös.

Kaikki 6 euroa maksoi viimeisin startin korjaus (hiilien vaihto uusiin), pelannee seuraavat 300tkm ainakin siltä osin taas. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Bendix 80% varmuudella. Lyö päälle mutta suttaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin