Käsijarru edestä taakse
Käsijarru edestä taakse
Eli miten olis helpointa vaihtaa satkusta käsijarru ottamaan takaa kiinni..? Vaihdanko koko taka-akselin uudemmasta satkusta tohon vai miten? mulla siis 900 T16 -84
No niin,nyt voin vastata kun ei häiritse enää tuo väärä osasto ;)
Voit tehdä jo mainitsemallasi tavalla,mutta tuohon tarvitaan viellä käsijarrukahvan muutoksia,vaijereiden vedon.Samaan syssyyn vaihtaa sitten myös etujarrut ja uuden mallin navat.
Taikka sitten voit tehdä alkuperäisen systeemin rinnalle hydraulisen,enempää en voi auttaa koska asiasta en tiedä mitään.
Saako kysyä viellä motiivia tällaiseen kombinaatioon?
Voit tehdä jo mainitsemallasi tavalla,mutta tuohon tarvitaan viellä käsijarrukahvan muutoksia,vaijereiden vedon.Samaan syssyyn vaihtaa sitten myös etujarrut ja uuden mallin navat.
Taikka sitten voit tehdä alkuperäisen systeemin rinnalle hydraulisen,enempää en voi auttaa koska asiasta en tiedä mitään.
Saako kysyä viellä motiivia tällaiseen kombinaatioon?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Ei oo vaikee arvata, luisuuuSuppari kirjoitti:Saako kysyä viellä motiivia tällaiseen kombinaatioon?
Onhan siinä oma savottansa! tahtoo tulla aina jotain ongelmia esim taka-akselin kiinnitykset voipi olla jumissa. kannattaa miettiä kuitenkin onko sen arvosta.
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Käsijarru taakse
Minulla on parhaillaan työn alla satku johon vaihdan uudemman malliset navat ja käsijarrun taakse. Helpoimmalla pääsee kun on varaosa-auto vieressä josta saa tarvittavat osat, kuten käsijarruvivun ja siihen kuuluvat romppeet sekä muun sälän.
Tässä omassa projektissa akselien vaihto on aika helppo homma, peltityötä on sitten vastaavasti enemmän.
Akselistojen ollessa irti ne kannattaa kunnostaa ja vaihtaa huonot puslat, ja samalla päivittää alusta...
Repa
Tässä omassa projektissa akselien vaihto on aika helppo homma, peltityötä on sitten vastaavasti enemmän.
Akselistojen ollessa irti ne kannattaa kunnostaa ja vaihtaa huonot puslat, ja samalla päivittää alusta...
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
omas projektis oli ainaki aika hyvin pultit taka-akselin puslien sisällä jumis, tulipa sitte ainaki puslat uusittua samalla aikaa eniten vievä homma on varmaan sen käsijarrukahvan kiinnityksen+kahvan vaihtaminen (täytyköhän etupenkkien etummaisia sisempiä kiinnityksiäki jotenki muuttaa? on vähä sellanen muistikuva), joutuu vähä rälläköitteen ja hitsaileen
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Takimmaiset sisemmät kiinnitykset on lähempänä käsijarrukahvan kiinnitystä, ne siinä kahvaa asentaessa vaihtuu jos vaihtuu.jakaraik kirjoitti:täytyköhän etupenkkien etummaisia sisempiä kiinnityksiäki jotenki muuttaa?
http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/bi ... 926_03.jpg
http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/bi ... age_02.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nakki homma. Suurin työ oli jarrukilpien kanssa kun oli "uudessa" hiukan hapettuneet. Pulttipyssy helpottaa ja jarruosaa mm. putkea kannattaa asennoitua vaihtamaan. Oli sen arvoista eikä tosiaan paha nakki. Käsijarrun vedin kahvoineen suunnilleen kohdilleen ja sitten vaan hitsasin kylmästi kiinni.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Serkku teki omaan 99:iinsä tuossa viikonloppuna saman operaation. Akselien vaihdon yhteydessä alusta päivittyi sisältämään satkun kallistuksenvakaajat. Taisi se pari pitkää päivää ottaa, jotta sai homman pakettiin. Käytännössä siis vaihtoon meni taka-akseli kokonaisena, käsijarrukahva+kiinnitys, vaijerit, etunavat levyineen ja jarruineen tottakai. Etupäässä vetoakselit piti säilyttää entisinä, eli vetonivelen spoorista irti ja paikalleen. Näin se käsittääkseni oli mennyt. Osien luovuttajana toimi tuo sigussa oleva 900i -88.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Vuodenvaihteen jälkeen prosentteja tulee vähemmänSabaT16 kirjoitti:Jeesustelikoille tiedoksi että prosentteja meni taka-akselista, etunavoista, jarrusylinteristä ja madallusjousista 13%. Jarrut ei tuonu prosentteja vaikka laitoin uudemmat 9000 jarrut.
http://www.mintc.fi/oliver/upl440-Prose ... 6s2006.pdf
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03