OG900 sähköikkunoiden kytkimet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

OG900 sähköikkunoiden kytkimet

Viesti Kirjoittaja swolking »

Onko hajua mistä saa ostettua sopivat polttimot sähköikkunoiden kytkimien sisälle? Taitavat olla sellaista mallia, jotka pitää kytkimen purkamisen jälkeen juottaa kiinni vanhojen tilalle?
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
Turbo16 CD
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja Turbo16 CD »

Itse ostin pieniä polttimoita noihin katkaisijoihin varaosaliikkeestä. Olivat muistaakseni 0,4 tai 0,5 w polttimoita. Ovat sellaisia lasikantapolttimoita, joissa oli kantana sellainen irroitettava muovikanta. Polttimon sai helposti irroitettua tuosta muovikannasta ja sitten vain tinasi ne katkaisimiin. :)

:)
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Phor »

Ite juottelin yhteen ssatkuun 3mm ledit etuvastuksella normi lampun tilalle. Silloin ei vielä saanut kirkkaita ledejä oleskaan tai oliko ne niin suolasen hintasia että laitoin vihreät 100 ohmin etuvastuksella(muistaakseni). :wink:
otto
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 11:03
Paikkakunta: MANSE

sisävalaistuksista

Viesti Kirjoittaja otto »

Näistä polttimonvaihdoista tuli muuten vaan mieleen sellainen asia että ainakin fiat uunossa mittaritaulun valaistus oli järjestetty valokaapeleiden (?) avulla eli varsinainen polttimo (1 kpl) oli kojetaulun alaosassa helposti vaihdettavissa ja valo siitä oli johdettu kuitukaapeleita (pituus noin 50 cm) pitkin kojetauluuun ja kytkimille. Kuitukaapeleita oli muistaakseni kuusi tai seitsemän/ polttimo. Eli eikun romikselle Uunojen kimppuun ja kaapelit talteen.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

1 kpl 2W muovikantainen valaisee kaikki kytkimet. Näin on ainakin '92 mallivuotena ollut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

tonnarista

Viesti Kirjoittaja Eero »

purat 9000 kytkimen. Niitä on paremmin saatavana kuin 900. Lamppu on sama.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mimmi kirjoitti:Samanvuotisen tontun ja satkun kytkimet ovat samat (pieniä poikkeuksia vuosimalleissa löytyy).
Juu ne helat siinä päällä korkeintaan hämää. Tais ollakin niin, että vaihdoin koko kytkimen enkä lamppua. Mitäs suotta tinaamaan...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin