Satku ei kestä ahtoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Satku ei kestä ahtoja

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eli onko vikaehdotuksia ens viikonlopun remonttia silmälläpitäen. 900t16 -84 ei kestä puolta baaria enempää ahtoja, sen yläpuolella alkaa ampua putkeen ja pöläyttelee savua. Muuten kone käy ja käynnistyy hyvin.

Kokeiltu on:
-ilmamäärämittarin vaihto
-lämpöanturin vaihto(käynti parani muuten)
-coolerin ohitus mahdollisten vuotojen lopettamiseksi
-bensanpaineen tarkistus (FSE säädettävä säädin)
-sytkäosien huolto (käynti parani, ei vaikutusta itse vikaan)
-imusarjan tiiviste(jälleen parani, ei vaikutusta vikaan)

Eli mikähän mättää? Ruiskuboksi pitää koittaa vaihtaa kun semmonen tuolla on. Entäs virranjakaja? voiskohan siinä olla vikaa. Semmonenkin löytyy toinen. Ehkä koittaa vaihtaa alkup. bensanpaineensäädin, jos tuo on särkyny tai jotain. Ehdotuksia?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

joo no tuo pitää koittaa kun mulla kerran on ehjä varastossa..
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ei muuten ollu alipainesäätimestä kiinni.. :( Koko jakajaa en viitsinyt vaihtaa kun se vaihto-osakin oli huono..

Eikö kellään ole mitään ideoita? Alkaa nyppiä kun on sulat tiet ja joutuu ajaa peruspaineilla.. Ehtiihän niilläkin mutta kun sen 100hv on varmaan kateissa :( Ja etenkin se vääntö.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tyhmä kysymys, mutta onko oikeanlaiset sytytystulpat ja vaihdettu uusiin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ovat oikeanlaiset ja melko uudet. Toki aion uusia ne silti, jos ei vikaa muualta löydy.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

- Ilmansuodatin ?
- PA-suodatin ?
- Pumpun tuotto ?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

- Ilmansuodatin ?

Vapaavirtaussuodin, kunnossa.

- PA-suodatin ?

Viime kesänä vaihdettu.

- Pumpun tuotto ?

Testattava. Kuitenkin savuttaa nykiessään, joten arvelisin bensaa tulevan.. Ehkä ennemminkin liikaa. Hmm.. pihalla on toimiva t8, sen pumppuhan ilmeisesti käy?
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Tuota samaa tautia on kaverin T8:ssa edelleen. Lähes kaikki on kertaalleen vaihdettu, mutta ei. 0,5 barin jälkeen vain paukkuu putkessa ja puskee mustaa savua.

Tutkimukset jatkuu yhä 8O
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 23:11
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja IlkkaO »

Tarkista vuotaako suuttimet, omassani taitaa tiputella jatkuvasti tuo lisäpolttoaineventtiili. Ajattelin itse kokeilla seuraavaksi tuon tulppaamista. Omassa ei pauku (olematon pokse), eikä tunnu savuttavankaan kummemmin, polttaa kylläkin bensaa niin perkeleesti. Huomaa myös hajusta välillä, että tulee bensa läpi. Kylmänä meinaan starttaa oikein nätisti ja puolella kaasulla kiihtyy, mutta täydellä kaasulla tuntuu ryytyvän. Tulee siis ilmeisesti liikaa bensaa ja silloin jää aina välillä kipinä välistä, kun kastuu tulppa. On vaihdettu sytkäpuolelle kaikki ja käytetty vielä liikkeessä säädettävänä (seokset ja bensanpainesäädin on siis kunnossa).
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yhdellä kaverilla oli 9000 T16:sta samaa vikaa, oli yksi ahtoputki turbon ja imusarjan väliltä murtunut siten, että näytti ehjältä. Murtuma oli klemmarin vieressä siten, että ahtojen noustessa tarpeeksi, alkoi fuskaamaan ja moottori sai liikaa bensaa savutuksen kera.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Perhana kun mä oon niitä letkujaki jo väännelly ja vaihtanu kokonaan uuden coolerin ohittavan ahtoputkenkin.. :( Alkaa konstit olla vähissä.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Aksu900 kirjoitti:Perhana kun mä oon niitä letkujaki jo väännelly ja vaihtanu kokonaan uuden coolerin ohittavan ahtoputkenkin.. :( Alkaa konstit olla vähissä.
Testaa sitten sitä orkkis bensanpainesäädintä. Jos se nyt paikallaan oleva uusi säädin ei reagoi ahtoihin jostain syystä.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

juu pitää kokeilla.. Tosin paikallaan kaasutettaessa bensanpainemittari vaihtaa asentoa, että alipaineen puolella se ainakin säätää.. Pitäs vetää se mittari niin että näkee ajon aikana. Huomenna nyt ainakin uudet tulpat ja parempi virranjakaja paikalleen.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

juu löytyhän se vika! Bensapumpun imusuppilo(tai mikä se on) vuoti, ja pumppu veti vajaalla tankilla ilmaa bensan sekaan.. Jostain syystä ilma ei päässyt pois suutintukista ja auto lopulta sammui kokonaan eikä käynnistynyt ennen kuin avasin tukin päässä olevan banjo-liitoksen ja päästin ilmat ulos. Nyt kestää ahtoja vaikka kuinka! ;)

Tietenkin normaalia tuuriani on, että parin päivän ajelun jälkeen hajosi turbo totaalisesti.. :evil: Ja kun uutta ei ole tilalle eikä rahaa ostaa sellaista niin nyt sillä ajellaan sitten vaparina.. On muuten tosi hengetön. :(
Vastaa Viestiin