K-Jetronic ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MrFairlane
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 14:56

K-Jetronic ongelma

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Missä vika, kun käynnistäessä(tai yleensäkään) suuttimista ei tule soppaa?
Kone lupailee vähäsen, mutta ei lähde käyntiin.

Bensapumppu toimii ja kylmärikastussuuttimesta ruuttaa sen mitä pitääkin, joten ilmeisesti Jetronikki saa bensanpaineen.
Myös ilmamassa-anturi tuntuisi toimivan sormin kokeiltaessa.

Auto on 900 '86 Turbo.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Siis kun bensapumppu käy ja ilmamäärämittarin lautasta nostaa vähäsen, niin soppaa tulee suuttimista? Voisiko ohjauspaineensäädin olla viallinen, eli se vastustaa lautasen nousua liikaa? Vaihtoehtoisesti järjestelmäpaine voi olla alamaissa eli se ei ole juurikaan tuota ohjauspainetta korkeampi jolloin ei myöskään tapahdu mitään.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Bensapumpun toimintaa lähtisin ensimmäisenä tutkailemaan. Surahtaako pumppu, kun kytketään virrat (kuuluu surahtaa lyhyesti)? Syypäitä bensapumppuongelmiin on yleisesti kaksi: joko vikautunut bensarele tai vikautunut pumppu.

Jos taasen vika tulee vain pakkasella, mutta ei plussakelillä, niin silloin toinen yleinen syypää on jäätynyt bensasuodatin. Paras apu suodattimen jäätymiseen on yksinkertaisuudessaan suodattimen vaihtaminen säännöllisesti parin vuoden välein.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MrFairlane
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 14:56

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Pumppu surisee ja soppaa tuli kunnon paineella rikastussuuttimista.
Pumppu se ei ole ainakaan ja suodatinkin tuntuisi hyvin epätodennäköiseltä.

Äsken oli määräsäädin auki pöydällä ja se keskiventtiili oli jumissa.

Ilmeisesti se on taas jumissa, kun auto lähtee hyvin käyntiin, mutta sammuu heti.(-->kylmäkäyntiaika ilmeisesti)

Jos tuo ohjauspaineen säädin on rikki,niin miten sen voi testata?
Ja voiko sitä korjata vai pitääkö mennä sponsoroimaan Boschia?
Vastaa Viestiin