Eli missä vikaa?
Auto on og900 i 8v -87
T:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0&start=15@teemu kirjoitti:Missäs se anturi näkyy tai löytyy?
Edelleenkään se 8 venttiilisessä oleva lämpöaikakytkin ei vaikuta huonoon kylmäkäyntiin. Ko. kampe ei saa muuten kuin starttaukseen aikana virtaa eikä täten tee muulloin mitään. Samassa piirissä oleva kylmäkäynnistyssuutin voi kyllä itsessään vuotaa ja aiheuttaa huonoa käyntiä. Letku tukkimalla kokeilemaan.tUrpoEinari kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0&start=15@teemu kirjoitti:Missäs se anturi näkyy tai löytyy?
Tuossahan se, tai sitte keskellä kantta imusarjojen haarojen välissä.
Mötikkä on sama kummassakin paikassa.
Kuva on samasta vuosimallista.
jus aikaisemmin kirjoitti: Mekaanisessa katittomassa K-jetronic-ruiskussa ei ole lämpöanturia, josta voisi tuollaisia em. lämpötilariippuvia vastusarvoja mitata. Sen ominaisuus on vaan estää startilta tulevan jännitteen pääsy kylmäkäynnistyssuuttimelle jos jäähdytysneste on valmiiksi lämmintä tai jos starttaus kestää kymmenkunta sekuntia tai pidempään.
Näistä on kyllä ennenkin virheellisesti keskusteltu lämpöaikakytkin-otsikon alla. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1437#21437
Ojennan, muistat väärin.toms kirjoitti:Tietääkseni lämpöaikakytkin vaikuttaa kylmäkäynnin aikanakin , max.30 s. Ojentakaa jos muistan väärin ja lisäksi aina startatessa.
Tuolla sähköruiskullisella on ihan eri ongelmat kuin K-jetin lämpöaikakytkin. Ruiskun lämpöanturin voisi vaihtaa, kympin osa, helppo vaihtaa. Haku löytänee lämpöanturista paljon juttua.Capri89 kirjoitti:Mikä ihme voi reagoida kosteuteen, niin että ei käynnisty ja käy todella huonosti, sammuu heti jos painaa vähänkin enemmän kaasua?
Auto siis OG900 2,1 -93 260 tkm