Omistelen tässä -88/-89 mallisen perus-satkun ja jos oikein olen käsittänyt niin imuilman esilämmitys on hoidettu alipaineohjauksella eli siis
ilmanputsarin päällä oleva "alipaineyksikkö" ohjaa kylmää/kuumaa ilmaa.
Ongelmana on vain se että joku ystävällinen(?)sielu on ottanut kyseiseen yksiköön tulevan alipaineletkun irti eli siis minne laitan ko.letkun kiinni ?.... jonnekkin imusarjaan vai minne????. Kyseessä on siis kaasarimalli (Pierburg) ei ruiskumalli. Piru1Kallu kiittää jo etukäteen ko.asiaa valaisevista tiedoista . Kallu 3033.
Satkun imuilman lämmitys.....
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 19:06
- Paikkakunta: Lempäälä
Tuolla on selostettu imuilman esilämmitystä muttei valitettavasti letkujärjestystä:
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/9_etc.pdf
EDIT: tuossa on jonkunlainen kaavio letkuistakin sivulla 26
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Kaasarilinkkejä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 622#179622
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/9_etc.pdf
EDIT: tuossa on jonkunlainen kaavio letkuistakin sivulla 26
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Kaasarilinkkejä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 622#179622
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä sinne letku kannaattaa vetää, muuten talvella saattaa jäätää kurkku.
Se ohjausletku lähtee siitä "alipainepöntölle" lähtevän letkun ekasta haarasta (laturin nurkilla) ilmanpuhdistemelta kaasarille lähtevälle kurkkuletkulle, jossa itse alipainetermostaatti on (klipseillä kiinni).
Siitä jatkaa sitten ilmanputsarin päällä olevalle alipaineservolle joka ohjaa ilman sisäänottoa. Itsellä tuo alipainetermostaatti on ruvennut vuotamaan (pihisee) joten talveksi olen ohittanut sen (eli suora letku servolle->talviasento aina päällä). Kesäksi sitten letkun voi tulpata (ei imua) jolloin kesäasento päällä. Tuo termostaatti pyrkii pitämään imuilman lämmön optimina ohjaamalla servoa koko ajan, joten parempi kaiketi jos toimii. Tuo bi-metal möykky kurkkuletkussa on sen verran tyyris ettei kiinnostanut uusia kuten toimii manuaalisestikin.
Se ohjausletku lähtee siitä "alipainepöntölle" lähtevän letkun ekasta haarasta (laturin nurkilla) ilmanpuhdistemelta kaasarille lähtevälle kurkkuletkulle, jossa itse alipainetermostaatti on (klipseillä kiinni).
Siitä jatkaa sitten ilmanputsarin päällä olevalle alipaineservolle joka ohjaa ilman sisäänottoa. Itsellä tuo alipainetermostaatti on ruvennut vuotamaan (pihisee) joten talveksi olen ohittanut sen (eli suora letku servolle->talviasento aina päällä). Kesäksi sitten letkun voi tulpata (ei imua) jolloin kesäasento päällä. Tuo termostaatti pyrkii pitämään imuilman lämmön optimina ohjaamalla servoa koko ajan, joten parempi kaiketi jos toimii. Tuo bi-metal möykky kurkkuletkussa on sen verran tyyris ettei kiinnostanut uusia kuten toimii manuaalisestikin.