Motonetin lukkosarja
Motonetin lukkosarja
Motonetin sivuilla sanotaa, että uusi lukkosarja maksaa 119e, joka käsittää motonetin sivuien mukaan siis virtalukon, ovilukot sekä takaluukunlukot ja avaimet. Pitääkö tämä nyt paikkaansa? Onko kellään kokemuksia kyseisen lukkosarjan ostamisesta. Sillä kyllähän 119e neljästä lukkopesästä ja avaimista kuulostaa aikas pieneltä hinnalta?
Jos asia on näin, ja ei ole siis tullut käyttäneeksi molempia ovilukkopesiä, niin olisin kiinnostunut ostamaan yhden lukkopesän..
Jos asia on näin, ja ei ole siis tullut käyttäneeksi molempia ovilukkopesiä, niin olisin kiinnostunut ostamaan yhden lukkopesän..
B-osanakin löytyy lukkoja ja lukkosarjoja. Kannattaa kysellä. Allekirjoittaneellakin on esim. yks viis ovinen satku menossa purkuun, jossa kaikki lukot samalla avaimella. Valmiiks irrallaan löytyy ovet+virtalukko paketti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ne on muuten samanlaiset...En ainakaan huomannut eroa uusissa moton lukoissa...Ja hinnasta sen verran että kun mulla oli 99 saappi joka varastettiin lukot särkien niin pelkkä oven lukkopesä makso noin 80 eskoo merkkihuollossa...Aaviita kirjoitti:Muistaakseni oikeanpuolen oven lukkopesä ei sovi vasemmalle. Ainakaan suoraan, ehkä jollain virityksellä.
Oven lukkosylintereiden ulko-osat ovat erilaiset, oikea sylinteri on vasemman peilikuva. Ero taitaa olla ainoastaan ovipellissä olevan aukon reunassa oleviin koloihin vastaavissa nystyröissä. Toinen noista nystyröistä on kapeampi kuin toinen. Nuo nystyrät määräävät mikä on sylinterin yläpuoli ja mikä alapuoli.900 I 16 Kat kirjoitti:Ne on muuten samanlaiset
Asennettaessa vasen sylinteri oikealle tai päinvastoin, pitäisi ovipellistä leventää se kapeampi kolo tai kaventaa sylinteristä se leveämpi nystyrä.
Sisäosat ovat vaihdettavissa, esim. uuden oikeanpuoleisen Motonet-sylinterin sisäosan voi asentaa vanhaan vasemmanpuoleiseen ulko-osaan.
Alkuperäisissä sylintereissä on stanssattuna kirjain L tai R siihen leveämpään nystyrään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itse ostin ko. setin viime kesänä. Se on täysin alkuperäinen ominaisuuksiltaan, laadultaan ja valmistajakin on sama. Ainoastaan startin lukkosylintereistä puuttuu avaimen koodi, joka on orkkis lukossa.
Takaluukun lukko oli sitten keskuslukituksen mallia.
Takaluukun lukko oli sitten keskuslukituksen mallia.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itekkin pari vuotta sitten vaihdoin moton lukot ja tyytyväinen olen, paitsi lukot on jäätymisherkät, kun suojakeliltä siirrytään pakkasen puolelle....Mitähän niihin lukkopesiin työntäisi, että ne pysyisivät jäätymättä suomen ankarassa talvikelissä...pevi kirjoitti:Itse ostin ko. setin viime kesänä. Se on täysin alkuperäinen ominaisuuksiltaan, laadultaan ja valmistajakin on sama. Ainoastaan startin lukkosylintereistä puuttuu avaimen koodi, joka on orkkis lukossa.
Takaluukun lukko oli sitten keskuslukituksen mallia.
mikkoimp kirjoitti:tuota koko sarjaa en ole ostanut mutta pelkässä virtalukossa ei ainakaan ole sitä uudelleen starttaus estoa...
Ei kyllä ole orkkis-virtalukkopesässäkään. Tuo esto on siellä keppikonsolissa/virtalukko/pakkilukko-rattaissa vai liekö itse virtalukon pohjassa.
Lukkosylinterissä ei ainakaan, se pyörii liikeratansa päästä päähän vapaasti vaikka kuinka monta kertaa.
Tonnarissa tosin tulee haittojen kulumisen myötä virtalukkosylinteriin ominaisuus, että jos virrat päältä kääntää avaimen nollille, uutta käynnistysyritystä varten joutuu ottamaan avaimen kokonaan ulos. Tuossa vaiheessa on todennäköistä, että ei mene kauaa siihen ettei avain käänny enää millään tavalla. Uudelleenstarttaamisen esto on tonnarissa virtalukon pohjassa.
Viimeksi muokannut jus, Ke Tammi 10, 2007 09:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lukkojen jäätymisen estämiseen auttaa aseöljy, ja ei syö lukkopesää niinkuin taitaa lukkosulat tehdä. Toimii!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Wurthin lukkoöljy on parasta mutta eipä oo ollu käyttöö autossa ku ei oo kuuteen vuoteen tullut avainta oven ja takakontin lukoissa käytettyä. Kaukoohjain nääs
Työmaalla käytetään kaikissa lukoissa ku tuppaa näin RUNSAS lumisena talvena jäätyä pakkasten tultua...
Työmaalla käytetään kaikissa lukoissa ku tuppaa näin RUNSAS lumisena talvena jäätyä pakkasten tultua...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147