Motonetin lukkosarja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Motonetin lukkosarja

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Motonetin sivuilla sanotaa, että uusi lukkosarja maksaa 119e, joka käsittää motonetin sivuien mukaan siis virtalukon, ovilukot sekä takaluukunlukot ja avaimet. Pitääkö tämä nyt paikkaansa? Onko kellään kokemuksia kyseisen lukkosarjan ostamisesta. Sillä kyllähän 119e neljästä lukkopesästä ja avaimista kuulostaa aikas pieneltä hinnalta?

Jos asia on näin, ja ei ole siis tullut käyttäneeksi molempia ovilukkopesiä, niin olisin kiinnostunut ostamaan yhden lukkopesän..
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

juu, 4 lukkoa ja 2 avainta.

Eikä ole ylimääräisiä..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Muistaakseni oikeanpuolen oven lukkopesä ei sovi vasemmalle. Ainakaan suoraan, ehkä jollain virityksellä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

B-osanakin löytyy lukkoja ja lukkosarjoja. Kannattaa kysellä. Allekirjoittaneellakin on esim. yks viis ovinen satku menossa purkuun, jossa kaikki lukot samalla avaimella. Valmiiks irrallaan löytyy ovet+virtalukko paketti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Aaviita kirjoitti:Muistaakseni oikeanpuolen oven lukkopesä ei sovi vasemmalle. Ainakaan suoraan, ehkä jollain virityksellä.
Ne on muuten samanlaiset...En ainakaan huomannut eroa uusissa moton lukoissa...Ja hinnasta sen verran että kun mulla oli 99 saappi joka varastettiin lukot särkien niin pelkkä oven lukkopesä makso noin 80 eskoo merkkihuollossa...
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Oukej, muistelen vaan kun piti laittaa satkuun kuskin puolelle repsikan puolen lukkopesä, niin ei sopinut.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

900 I 16 Kat kirjoitti:Ne on muuten samanlaiset
Oven lukkosylintereiden ulko-osat ovat erilaiset, oikea sylinteri on vasemman peilikuva. Ero taitaa olla ainoastaan ovipellissä olevan aukon reunassa oleviin koloihin vastaavissa nystyröissä. Toinen noista nystyröistä on kapeampi kuin toinen. Nuo nystyrät määräävät mikä on sylinterin yläpuoli ja mikä alapuoli.

Asennettaessa vasen sylinteri oikealle tai päinvastoin, pitäisi ovipellistä leventää se kapeampi kolo tai kaventaa sylinteristä se leveämpi nystyrä.

Sisäosat ovat vaihdettavissa, esim. uuden oikeanpuoleisen Motonet-sylinterin sisäosan voi asentaa vanhaan vasemmanpuoleiseen ulko-osaan.

Alkuperäisissä sylintereissä on stanssattuna kirjain L tai R siihen leveämpään nystyrään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Eipä tuo kyllä kallis ole. 4 lukkoa ja 2 avainta 119e ei ole paha hinta. Taidanpa laittaa tilaukseen. Kiitos kaikille asiantuntevista vastauksista.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Itse ostin ko. setin viime kesänä. Se on täysin alkuperäinen ominaisuuksiltaan, laadultaan ja valmistajakin on sama. Ainoastaan startin lukkosylintereistä puuttuu avaimen koodi, joka on orkkis lukossa.

Takaluukun lukko oli sitten keskuslukituksen mallia.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

pevi kirjoitti:Itse ostin ko. setin viime kesänä. Se on täysin alkuperäinen ominaisuuksiltaan, laadultaan ja valmistajakin on sama. Ainoastaan startin lukkosylintereistä puuttuu avaimen koodi, joka on orkkis lukossa.

Takaluukun lukko oli sitten keskuslukituksen mallia.
Itekkin pari vuotta sitten vaihdoin moton lukot ja tyytyväinen olen, paitsi lukot on jäätymisherkät, kun suojakeliltä siirrytään pakkasen puolelle....Mitähän niihin lukkopesiin työntäisi, että ne pysyisivät jäätymättä suomen ankarassa talvikelissä...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuota koko sarjaa en ole ostanut mutta pelkässä virtalukossa ei ainakaan ole sitä uudelleen starttaus estoa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

mikkoimp kirjoitti:tuota koko sarjaa en ole ostanut mutta pelkässä virtalukossa ei ainakaan ole sitä uudelleen starttaus estoa...

Ei kyllä ole orkkis-virtalukkopesässäkään. Tuo esto on siellä keppikonsolissa/virtalukko/pakkilukko-rattaissa vai liekö itse virtalukon pohjassa.

Lukkosylinterissä ei ainakaan, se pyörii liikeratansa päästä päähän vapaasti vaikka kuinka monta kertaa.

Tonnarissa tosin tulee haittojen kulumisen myötä virtalukkosylinteriin ominaisuus, että jos virrat päältä kääntää avaimen nollille, uutta käynnistysyritystä varten joutuu ottamaan avaimen kokonaan ulos. Tuossa vaiheessa on todennäköistä, että ei mene kauaa siihen ettei avain käänny enää millään tavalla. Uudelleenstarttaamisen esto on tonnarissa virtalukon pohjassa.
Viimeksi muokannut jus, Ke Tammi 10, 2007 09:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Lukkojen jäätymisen estämiseen auttaa aseöljy, ja ei syö lukkopesää niinkuin taitaa lukkosulat tehdä. Toimii!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

tturku kirjoitti:Lukkojen jäätymisen estämiseen auttaa aseöljy, ja ei syö lukkopesää niinkuin taitaa lukkosulat tehdä. Toimii!
On öljytty mutta jäätyy kumminki...
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Wurthin lukkoöljy on parasta mutta eipä oo ollu käyttöö autossa ku ei oo kuuteen vuoteen tullut avainta oven ja takakontin lukoissa käytettyä. Kaukoohjain nääs 8)
Työmaalla käytetään kaikissa lukoissa ku tuppaa näin RUNSAS lumisena talvena jäätyä pakkasten tultua...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin