99 projekti. Neuvot nyt tarpeen!
99 projekti. Neuvot nyt tarpeen!
Uusin projektimme (avo 99) vaatii nyt uuden koneen! Eli mikä kone ja laatikko käy tuohon kumipuskuriseen malliin(78 )?? Kaykö 900 kone,entä ruiskullinen?? mitä muuta pitää vielä huomioida? Eiks penkit käy ainakin,entä taka?? onko virtalukko helppo vaihtaa?
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
katso onko tällä viestiketjulla mitään annettavaa sinulle
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
eikös 78 vuoden ysiysissä ole b-moottori (musta venakoppa) ja satkuissa 81 lähtien on h-moottori. mitä itse olen tarinoita lukenut, h-moottorin sijoittaminen vanhempaan autoon vaatii tulipellin muokkauksen. ruiskukone vaatii sähköisen bensapumpun jota ei kaasutinkoneisen 99:n bensatankista löydy.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
eikös 78 vuoden ysiysissä ole b-moottori (musta venakoppa) ja satkuissa 81 lähtien on h-moottori. mitä itse olen tarinoita lukenut, h-moottorin sijoittaminen vanhempaan autoon vaatii tulipellin muokkauksen. ruiskukone vaatii sähköisen bensapumpun jota ei kaasutinkoneisen 99:n bensatankista löydy.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
ja satkun H-koneeseen pitää vaihtaa h-koneisen 99 tai 90 koneen kiinnikkeet. tulipellin syvennyksen voi siirtää hitsaamalla toisesta autosta. itse sain tehtyä vasaralla riittävän ja jopa koht. siistin montun.
satkun tankista pystyy siirtämään pumpun kauluksen 99:sin tankkiin, esim. sikaflexillä ja ruuveilla tai poppareilla.
ja 900 laatikkoon tarvitsee vaihtaa "pääty" koska sekään kiinnike ei käy.
ja satkun H-koneeseen pitää vaihtaa h-koneisen 99 tai 90 koneen kiinnikkeet. tulipellin syvennyksen voi siirtää hitsaamalla toisesta autosta. itse sain tehtyä vasaralla riittävän ja jopa koht. siistin montun.
satkun tankista pystyy siirtämään pumpun kauluksen 99:sin tankkiin, esim. sikaflexillä ja ruuveilla tai poppareilla.
ja 900 laatikkoon tarvitsee vaihtaa "pääty" koska sekään kiinnike ei käy.
Ei.axtec kirjoitti:eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kyllä varmaan 1980 vuonna ysiysissä ja satkussa oli samanlaiset penkit, mutta kiskomekanismi oli erilainen kuin uudemmissa. muuttuiko se vasta 81 vai 82 vuonna sellaiseksi mitä näissä uudemmissa näkee? tässä haettiin varmaan sitä, että 80 vuonna niskatuki muuttui pystysuunnassa säädettäväksi.dimebak kirjoitti:Ei.axtec kirjoitti:eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)