99 projekti. Neuvot nyt tarpeen!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

99 projekti. Neuvot nyt tarpeen!

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Uusin projektimme (avo 99) vaatii nyt uuden koneen! Eli mikä kone ja laatikko käy tuohon kumipuskuriseen malliin(78 )?? Kaykö 900 kone,entä ruiskullinen?? mitä muuta pitää vielä huomioida? Eiks penkit käy ainakin,entä taka?? onko virtalukko helppo vaihtaa?
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

katso onko tällä viestiketjulla mitään annettavaa sinulle
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

eikös 78 vuoden ysiysissä ole b-moottori (musta venakoppa) ja satkuissa 81 lähtien on h-moottori. mitä itse olen tarinoita lukenut, h-moottorin sijoittaminen vanhempaan autoon vaatii tulipellin muokkauksen. ruiskukone vaatii sähköisen bensapumpun jota ei kaasutinkoneisen 99:n bensatankista löydy.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
ja satkun H-koneeseen pitää vaihtaa h-koneisen 99 tai 90 koneen kiinnikkeet. tulipellin syvennyksen voi siirtää hitsaamalla toisesta autosta. itse sain tehtyä vasaralla riittävän ja jopa koht. siistin montun.
satkun tankista pystyy siirtämään pumpun kauluksen 99:sin tankkiin, esim. sikaflexillä ja ruuveilla tai poppareilla.
ja 900 laatikkoon tarvitsee vaihtaa "pääty" koska sekään kiinnike ei käy.
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

luulen joo että saa odottaa se ruiskukone/turbokone vähintäänkin syksyä! Projektia kyllä riittää! jostain nyt vaan sitten varaosa-auto!
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

axtec kirjoitti:eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
Ei.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

dimebak kirjoitti:
axtec kirjoitti:eikös vuonna 1980 tuplikseen tullut samat penkit kuin satkussa?
Ei.
kyllä varmaan 1980 vuonna ysiysissä ja satkussa oli samanlaiset penkit, mutta kiskomekanismi oli erilainen kuin uudemmissa. muuttuiko se vasta 81 vai 82 vuonna sellaiseksi mitä näissä uudemmissa näkee? tässä haettiin varmaan sitä, että 80 vuonna niskatuki muuttui pystysuunnassa säädettäväksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

en oikeastaan tiedä noista penkeistä, mutta lainasin ajovalo.net
"Vuosimalliin 1980 mallisto supistui 900-mallien tieltä. Tarjolla oli enää sedan 100-hevosvoimaisena ja Turbona. 99 sai paremmat 900:n istuimet."
onnea vaan projektille :wink:
Vastaa Viestiin