Kylmä OG900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Kylmä OG900

Viesti Kirjoittaja Hege »

No voi p****. Piti lähteä poikaa viemään tarhaan ja puhallin puhaltaa kylmää. Eli onko järjestelmässä vielä ilmaa vai onko kyse jostain muusta. Koneen kasauksen jälkeen ilmasin muutamaan otteeseen ja auto ollut ajossa jo muutaman kuukauden. Tähän asti toiminut moitteitta alle 10 asteen pakkasilla mutta nyt kun pakkasta n.14 astetta niin ei enää lämmintä tullut.
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko hana kuitenkin ehjä? Miten ilmasit?
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hege »

Milläs ton hanan testaa? Toissa päivänä kaikki pelas vielä loistavasti. Ilmaus suoritettiin niiden ohjeiden mukaan mitä täältä olen lueskellut. Muuten veisin auton tallille mutta sinne on 30 kilsaa matkaa joten en viitsi riskiä ottaa jos vaikka pääsee keittämään.
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko jäähdytysnesteet pakkasenkestävät?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hege »

On pakkasenkestävät. Ainut auto missä en käytä muuta kun vettä on Hyundai kun sattuu oleen ainoastaan kesäisin ajossa.

Nii ja onhan tossa ollut yks hauska ominaisuus et termari kun aukee niin syyläriltä nousee mukavan kokoinen höyrypilvi.
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää - ei sieltä heti startin jälkeen kuumaa voikaan tulla. Tuntuuko hanalle menevä letku lämpimältä?

Onko lämmönsäätönupin ja hanan välillä oleva nivel tanko ehjä ja paikallaan? Tuon pystyy tarkistamaan kaiutinaukon kautta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hege »

Lämpömittari nous melkein puoleenväliin asti ja niillä paikkeilla termari yleensä aukee. Tossa säätimen nivelessä on kokoajan ollu jotain eli ei saa säädettyä ihan kylmälle tosin mulla on aina ollut lämmöt täysillä ja ei säätimeen ole pariin viikkoon edes koskettu.
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Omassani syylarin höyryäminen tilanteissa, joissa termari aukesi vasta esim. liikennevaloissa, johtui kyllä selkeästi siitä, että se oli alkanut vuotaa.

Eikös sen hanan toimivuuden saa testattua kuten minkä tahansa vesikierron osan, että kokeilee letkusta lämpiääkö?
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hege »

No se tästä nyt vielä puuttuu et syyläri vuotais ku ei oo enää yhtään ehjää 900 syyläriä tallilla :evil: No täytyy tällä viikolla kattella tarkemmin tota vedenkiertoo kunhan säät vähän lämpenis. Ei tuolla pihalla mitään saa tehtyä kun sormet on samantien jäässä.
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Hege kirjoitti:No se tästä nyt vielä puuttuu et syyläri vuotais ku ei oo enää yhtään ehjää 900 syyläriä tallilla :evil: No täytyy tällä viikolla kattella tarkemmin tota vedenkiertoo kunhan säät vähän lämpenis. Ei tuolla pihalla mitään saa tehtyä kun sormet on samantien jäässä.
Jäähdytin sementtiä niin vuodot oikenee... :roll:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Syylärin höyryäminen on ihan normaalia ehjälläkin. Se on pakkaskuurassa ja kun termari aukeaa, niin kuuran kukkaset sulaa ja ne lähtee taivaalle höyrynä. Tuota tuli monet kerrat ihmetyä tannoin. Sehän on semmonen hetkellinen ilmiö tietenkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hege
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 01:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hege »

No huh eli ei tarvitse etsiä uutta syyläriä. Kun en oo tuota ilmiötä havainnut missään muussa autossa joita on ollu talvikäytössä niin kyllä vähän hirvitti :)
No huomenna ei tarvitse ainakaan mennä tutkimaan mitään ku on yli -20 :evil:
#3202

900 8T -85
900 GLi -84(kohta purku)
Hyundai Scoupe -91(projekti)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Hege kirjoitti:On pakkasenkestävät. Ainut auto missä en käytä muuta kun vettä on Hyundai kun sattuu oleen ainoastaan kesäisin ajossa.

Nii ja onhan tossa ollut yks hauska ominaisuus et termari kun aukee niin syyläriltä nousee mukavan kokoinen höyrypilvi.
Kyllä sinne syyläriin kannattaa laittaa muutakin kuin vettä.Pelkästä veden käytöstä järjestelmään kerääntyy kalkkia.On sillä glygolilla muutakin tehtävää kuin pakkasenkesto.
Ja jos syylarissa ilmenee vuotoja niin kannattaisi vaihtaa se syylari ihan suosiolla ja unohtaa tollaset betonit mitkä lie.
Vastaa Viestiin