olipa aamu....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24633
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

olipa aamu....

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

18 astetta pakkasta satku ilman lämmitystä käyntiin.
ihan ok .pääsin sisälle kuuntelin ku pihalla olisi hengästynyt ajokoira huokailee niin kovasti,no satkuhan siellä uuaili... menin autoon ja katsoin kiekkamittaria niin ryyppy päällä jengaa n.2000 polkasin kevyesti kaasua sain ryypyn pois päältä. lähdin kaupunkiin niin ce-valo sytty prkl ajattelin minä.ostin crc:tä ropparista ja ajelin kotia valo häipyi .liekkö kosteutta jossakin liittimessä----
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

täällä oli vain -13 astetta ja ikkunat oli huurteessa kämpässä auto oli 4h johdon päässä ja kabiinissa oli kuuma

Mutta noissa ruiskuvehkeissä ei jännä kyllä ole mitään ryyppyä joka lähtisi kaasua polkemalla pois. Kylmärikastukset (startti+käynti) toimivat lähinnä lämpötilan mukaan. Tässä tapauksessa uskoisin kyseessä olleen vaan jumittuneen tyhjäkäyntimoottorin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24633
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu niinhän se olikin... tyhjäkäynti oli n.2000 ku pihalla röpötti ja kaupungissakin pysyi yli tonnin ennen kuin kone lämpes kunnolla--- keväällä pitää taas putsata tyhjis...ellei ruotsista sitten satu uusi ja halpa vastaan..........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Opel - palstalla on samaa bossilaista tyhjänkäyntimoottoria tarjolla 20 egen hintaan.. Olikohan astrassa sama moottori muistelisin....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

se lohko säästää bensankulutuksessa ja moottoria, kun öljyt on lämpösemmät kun auton laittaa käyntiin. Lisäksi kun on sisälämppäri niin on autokin lämmin sisältä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:30. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:Hyvin tuo paikoillaan käydessäänkin lämpenee esivalittuun 21 asteeseen ja ikkunat on sulat kyten peilitkin.
mistä kulkineesta nyt puhut, nythän keskustelua käydään 99-900 osastolla. ilmeisesti et tule lohkista käyttämään seiskakolmosessakaan kun saat sen valmiiksi?

minulla ainakin lohkiksen/sisälämppärin käyttö nopeuttaa töihin lähtöä aamulla ainakin varttitunnilla. on myös melkoinen turvallisuusriski lähteä jäisillä ja puolihuuruisella tuuliasilla liikenteeseen. enkä viitsisi vanhaan autoon maksaa kalliita synteettisiä öljyjä vain sen takia ettei tarttis lohkiksen piuhaa laittaa. ja kaasutinkoneisessa on mukavampi kuin saa nopeammin ryypyn pois päältä, ei sitä joutokäyntiä ryypyn kanssa kukaan viitsi montaa minuuttia katsella, kun koko piha pakokaasun peitossa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Eikai sillä ole sinäänsä merkitystä onko autossa synteettiset vai ei, mutta kun se moottori on varmasti lämpöisempi lohkista käyttäessä?

Aikoinaan isäpappa piti takaloosterissa 20-30 vuotta sitten mineraali ja synteettistä öljypurkkia, pakkasta oli kuulemma jotain -25--> mobil mineraalin piti ilmeisesti jämähtää tuossa -20 asteessa, mutta molemmat öljyt tulivat purkista aivan samalla tavalla, että tiedä sitten. Tällä hetkellä traktorissakin on jotain mobil mineraalia nostolaitteessa..toimii aina ja pihalla seisoo.
VW transporter 2.5tdi vm.99
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Hyvin hörähti käyntiin, pakkasta yöllä enimmillään 18 astetta täällä... tyhjäkäynti kylmänä tosin aika epätasaista vaikka ryyppy täysillä, täytyy varmaan vaijeria kiristellä :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

eipä niistä nykyisistä täys synteettisistä öljyistä aina apua ole kylmäkäynnistykses, nelisen vuotta takaperin heitin porukoitten mitsu galantin -93 n.-20 asteen pakkasesta käyntiin ilman lohkolämppäriä (eli koko autos ei ole edes lohkaria)... hienosti lähti käyntiin ja n. 30 sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen kuulu ikävä narahdus autosta, nokka-aksilahan siä oli kiinni leikannu :roll: tie sitte eikö öljyt ollu oikeen lähteny yläkertaan asti, vai mikä lie :?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kristian kirjoitti:Hyvin hörähti käyntiin, pakkasta yöllä enimmillään 18 astetta täällä... tyhjäkäynti kylmänä tosin aika epätasaista vaikka ryyppy täysillä, täytyy varmaan vaijeria kiristellä :roll:
onko varma ettei ollut liian täysillä ryyppy? mulla kesti ikuisuus ymmärtää että käytän ryyppyä aina liikaa, ja siitä johtui suurin osa käytön epämukavuuksista (epätasainen käynti + joutokäynti katoaa).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Täytyypä vastedes koittaa pienemmällä. On se vaan kumma miten vaikeaa tuo oikeaoppinen ryypyn käyttö on :lol:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

kristian kirjoitti:Täytyypä vastedes koittaa pienemmällä. On se vaan kumma miten vaikeaa tuo oikeaoppinen ryypyn käyttö on :lol:
joo.. sanoisin, että se on hoidettava perstuntumalla ja korvakuulolla. 8) :D Mulla aina kans opettelussa, jos ja kun kaasarilla välillä ajelee.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

kristian kirjoitti:Täytyypä vastedes koittaa pienemmällä. On se vaan kumma miten vaikeaa tuo oikeaoppinen ryypyn käyttö on :lol:
Ite teen aina sillai et käynnistän täydellä ryypyllä, kun auto on lähteny käyntiin niin n.10sek kuluttua tiputan puoleen väliin ryypyn niin käy nätisti.
Vastaa Viestiin