olipa aamu....
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24633
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
olipa aamu....
18 astetta pakkasta satku ilman lämmitystä käyntiin.
ihan ok .pääsin sisälle kuuntelin ku pihalla olisi hengästynyt ajokoira huokailee niin kovasti,no satkuhan siellä uuaili... menin autoon ja katsoin kiekkamittaria niin ryyppy päällä jengaa n.2000 polkasin kevyesti kaasua sain ryypyn pois päältä. lähdin kaupunkiin niin ce-valo sytty prkl ajattelin minä.ostin crc:tä ropparista ja ajelin kotia valo häipyi .liekkö kosteutta jossakin liittimessä----
ihan ok .pääsin sisälle kuuntelin ku pihalla olisi hengästynyt ajokoira huokailee niin kovasti,no satkuhan siellä uuaili... menin autoon ja katsoin kiekkamittaria niin ryyppy päällä jengaa n.2000 polkasin kevyesti kaasua sain ryypyn pois päältä. lähdin kaupunkiin niin ce-valo sytty prkl ajattelin minä.ostin crc:tä ropparista ja ajelin kotia valo häipyi .liekkö kosteutta jossakin liittimessä----
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
täällä oli vain -13 astetta ja ikkunat oli huurteessa kämpässä auto oli 4h johdon päässä ja kabiinissa oli kuuma
Mutta noissa ruiskuvehkeissä ei jännä kyllä ole mitään ryyppyä joka lähtisi kaasua polkemalla pois. Kylmärikastukset (startti+käynti) toimivat lähinnä lämpötilan mukaan. Tässä tapauksessa uskoisin kyseessä olleen vaan jumittuneen tyhjäkäyntimoottorin.
Mutta noissa ruiskuvehkeissä ei jännä kyllä ole mitään ryyppyä joka lähtisi kaasua polkemalla pois. Kylmärikastukset (startti+käynti) toimivat lähinnä lämpötilan mukaan. Tässä tapauksessa uskoisin kyseessä olleen vaan jumittuneen tyhjäkäyntimoottorin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24633
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
juu niinhän se olikin... tyhjäkäynti oli n.2000 ku pihalla röpötti ja kaupungissakin pysyi yli tonnin ennen kuin kone lämpes kunnolla--- keväällä pitää taas putsata tyhjis...ellei ruotsista sitten satu uusi ja halpa vastaan..........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
se lohko säästää bensankulutuksessa ja moottoria, kun öljyt on lämpösemmät kun auton laittaa käyntiin. Lisäksi kun on sisälämppäri niin on autokin lämmin sisältä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mistä kulkineesta nyt puhut, nythän keskustelua käydään 99-900 osastolla. ilmeisesti et tule lohkista käyttämään seiskakolmosessakaan kun saat sen valmiiksi?ng900aero kirjoitti:Hyvin tuo paikoillaan käydessäänkin lämpenee esivalittuun 21 asteeseen ja ikkunat on sulat kyten peilitkin.
minulla ainakin lohkiksen/sisälämppärin käyttö nopeuttaa töihin lähtöä aamulla ainakin varttitunnilla. on myös melkoinen turvallisuusriski lähteä jäisillä ja puolihuuruisella tuuliasilla liikenteeseen. enkä viitsisi vanhaan autoon maksaa kalliita synteettisiä öljyjä vain sen takia ettei tarttis lohkiksen piuhaa laittaa. ja kaasutinkoneisessa on mukavampi kuin saa nopeammin ryypyn pois päältä, ei sitä joutokäyntiä ryypyn kanssa kukaan viitsi montaa minuuttia katsella, kun koko piha pakokaasun peitossa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eikai sillä ole sinäänsä merkitystä onko autossa synteettiset vai ei, mutta kun se moottori on varmasti lämpöisempi lohkista käyttäessä?
Aikoinaan isäpappa piti takaloosterissa 20-30 vuotta sitten mineraali ja synteettistä öljypurkkia, pakkasta oli kuulemma jotain -25--> mobil mineraalin piti ilmeisesti jämähtää tuossa -20 asteessa, mutta molemmat öljyt tulivat purkista aivan samalla tavalla, että tiedä sitten. Tällä hetkellä traktorissakin on jotain mobil mineraalia nostolaitteessa..toimii aina ja pihalla seisoo.
Aikoinaan isäpappa piti takaloosterissa 20-30 vuotta sitten mineraali ja synteettistä öljypurkkia, pakkasta oli kuulemma jotain -25--> mobil mineraalin piti ilmeisesti jämähtää tuossa -20 asteessa, mutta molemmat öljyt tulivat purkista aivan samalla tavalla, että tiedä sitten. Tällä hetkellä traktorissakin on jotain mobil mineraalia nostolaitteessa..toimii aina ja pihalla seisoo.
VW transporter 2.5tdi vm.99
eipä niistä nykyisistä täys synteettisistä öljyistä aina apua ole kylmäkäynnistykses, nelisen vuotta takaperin heitin porukoitten mitsu galantin -93 n.-20 asteen pakkasesta käyntiin ilman lohkolämppäriä (eli koko autos ei ole edes lohkaria)... hienosti lähti käyntiin ja n. 30 sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen kuulu ikävä narahdus autosta, nokka-aksilahan siä oli kiinni leikannu
tie sitte eikö öljyt ollu oikeen lähteny yläkertaan asti, vai mikä lie 


#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
onko varma ettei ollut liian täysillä ryyppy? mulla kesti ikuisuus ymmärtää että käytän ryyppyä aina liikaa, ja siitä johtui suurin osa käytön epämukavuuksista (epätasainen käynti + joutokäynti katoaa).kristian kirjoitti:Hyvin hörähti käyntiin, pakkasta yöllä enimmillään 18 astetta täällä... tyhjäkäynti kylmänä tosin aika epätasaista vaikka ryyppy täysillä, täytyy varmaan vaijeria kiristellä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
joo.. sanoisin, että se on hoidettava perstuntumalla ja korvakuulolla.kristian kirjoitti:Täytyypä vastedes koittaa pienemmällä. On se vaan kumma miten vaikeaa tuo oikeaoppinen ryypyn käyttö on


-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534