900i 2.1 16v -92 happi koholla
900i 2.1 16v -92 happi koholla
Katsastusaseman ystävällinen setä mittasi happea pakoputken päästä
6,4% (tyhjäk.) ja 5,5% (>2000/min) (lambda 1,32). Muut ok.
Vikaa on nyt haettu ilmapuolelta parin harrastelijan ja yhden oikean (?) asentajan voimin. Pakoputki on tiivis ja alipaineletkujen tiivisteet vaihdettu, letkut tarkistettu/vaihdettu. Ei vaikutusta. Happi edelleen koholla.
CE palanut aika-ajoin syksyn aikana. Nyt palaa koko ajan.
Käynnistyy kylmänä n. 5 sekunnin sahauksella, lämpöisenä hiukan nopsemmin. Ei kuitenkaan saabimaisesti. Kylmänä tyhjäkäynti seilailee, mutta lämpimänä käy nätisti. Ajossa tuntuu kiihdytyksissä välillä tukehtuvan (saako tarpeeksi bensaa?). Kulkee normaalisti.
Missä vika? Joku anturi, pumppu, suodatin, paineensäädin, lisäilmaventtiili...? Valistuneita arvauksia otetaan vastaan.
6,4% (tyhjäk.) ja 5,5% (>2000/min) (lambda 1,32). Muut ok.
Vikaa on nyt haettu ilmapuolelta parin harrastelijan ja yhden oikean (?) asentajan voimin. Pakoputki on tiivis ja alipaineletkujen tiivisteet vaihdettu, letkut tarkistettu/vaihdettu. Ei vaikutusta. Happi edelleen koholla.
CE palanut aika-ajoin syksyn aikana. Nyt palaa koko ajan.
Käynnistyy kylmänä n. 5 sekunnin sahauksella, lämpöisenä hiukan nopsemmin. Ei kuitenkaan saabimaisesti. Kylmänä tyhjäkäynti seilailee, mutta lämpimänä käy nätisti. Ajossa tuntuu kiihdytyksissä välillä tukehtuvan (saako tarpeeksi bensaa?). Kulkee normaalisti.
Missä vika? Joku anturi, pumppu, suodatin, paineensäädin, lisäilmaventtiili...? Valistuneita arvauksia otetaan vastaan.
-kun itse tekee, niin saa mitä tulee-
lue tai luetuta nyt tietysti vikakoodit ekana!!!
immua tai lambdaa nyt ensimmäisenä epäilisi.
kokeile mitä tekeew immun johto irti, jos paranee niin vika siinä.
mittaa lambdan signaali, jos vaihtee hitaasti tai ei ollenkaan niin sökö.
immua tai lambdaa nyt ensimmäisenä epäilisi.
kokeile mitä tekeew immun johto irti, jos paranee niin vika siinä.
mittaa lambdan signaali, jos vaihtee hitaasti tai ei ollenkaan niin sökö.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Itellä polttaa check engine valoa sillon tällön kanssa. Kuinka tuo lambdan singnaali mitataan?mikkoimp kirjoitti:lue tai luetuta nyt tietysti vikakoodit ekana!!!
immua tai lambdaa nyt ensimmäisenä epäilisi.
kokeile mitä tekeew immun johto irti, jos paranee niin vika siinä.
mittaa lambdan signaali, jos vaihtee hitaasti tai ei ollenkaan niin sökö.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Pultit ehjät ja kiinni. Kaikki vuodot pakopuolella(kin) katottu. Putki on ihan aikuisten oikeesti tiivis. Pakosarja ja katti ainoat "vanhat" osat. Taidan poistaa huomenna lambdan ja imm:n mahdollisten vikojen joukosta. Luulin kyllä jo katsoneeni moista operaatiota päältä, mutta asentajan ammattitaito alkoi jälkikäteen arveluttaa.YKÄ kirjoitti:Jos happi on koholla niin useimmiten putki/pakosarja egr vuotaa.
aika pieni vuoto riittää.
Pakosarjan pultti poikki ??.
-kun itse tekee, niin saa mitä tulee-
no eipä ole tarvekkaan, näkee vain sen oleellisen että toimiiko... yleensä rikkinäiset jämähtävät siihen 0,6-0,7V paikkeille..Suppari kirjoitti:Tuota ei näe ilman scooppia sitten muutakuin sinne päin..mikkoimp kirjoitti:maan ja valkoisen signaalijohdon väliltä, pitäisi olla tiuhaan vaihtelevaa alle 1V jännitettä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Hyviä vinkkejä täytyypä tarkistaa oma, heti kun kelit vähän lauhtuumikkoimp kirjoitti:no eipä ole tarvekkaan, näkee vain sen oleellisen että toimiiko... yleensä rikkinäiset jämähtävät siihen 0,6-0,7V paikkeille..Suppari kirjoitti:Tuota ei näe ilman scooppia sitten muutakuin sinne päin..mikkoimp kirjoitti:maan ja valkoisen signaalijohdon väliltä, pitäisi olla tiuhaan vaihtelevaa alle 1V jännitettä.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Lambda on aika korkea (pitäisi olla noin 1) eli seos on laihalla.
Lambda-anturi varmaankin tiensä päässä
O2 koholla viittaa toki putkeen, mutta jos se on tiiviiksi havaittu, niin...
Lambdan mittaus ja vaihto (huom. pitkä jorina...)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21872
EGR:ää ei kattipeleistä enää löydy.
Lambda-anturi varmaankin tiensä päässä
O2 koholla viittaa toki putkeen, mutta jos se on tiiviiksi havaittu, niin...
Lambdan mittaus ja vaihto (huom. pitkä jorina...)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21872
EGR:ää ei kattipeleistä enää löydy.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.