Tarvitsisin saabistin apua auton ostossa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 18:31
- Paikkakunta: oulu
Tarvitsisin saabistin apua auton ostossa
Moi kaikille. Olen ostamassa ensiautokseni Saab 900:sta ja jos/kun löydän jonkun mielenkiintoisen yksilön, niin olisiko joku saabisti halukas auttamaan minua, pientä korvausta vastaan. Käytäs yhessä kattomassa onko auto hyvä jne. Itse en oikein hirveästi ymmärrä noitten autojen päälle, niin olisi hyvä saada ammatilaisen mielipide autosta. Niin ja asun Oulun lähellä...ottakaa yhteyttä: ahanhela@jippii.fi
Voitte toki tännekkin kirjoittaa että mitä autosta kannatta tarkastaa, mitkä paikat lahoaa helposti jne..
Kiitoksia jo etukäteen!
Voitte toki tännekkin kirjoittaa että mitä autosta kannatta tarkastaa, mitkä paikat lahoaa helposti jne..
Kiitoksia jo etukäteen!
\,,/
Joo. Lykkyä tykö vaan auton etsintään. OG 900:sissa ruosteelle arimpia paikkoja ovat varmaankin ovien alareunat, lokasuojan kaaret sekä vetaritunnelit ja takaiskarien kiinnitykset on hyvä kattoa 
Ja tuolta foorumin haun kautta löytää varmasti roppakaupalla hyviä vinkkejä oikeilla hakusanoilla

Ja tuolta foorumin haun kautta löytää varmasti roppakaupalla hyviä vinkkejä oikeilla hakusanoilla

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
niin, noi ruostekohtien katsominen vaatisi melkein sen että irroittaa ainakin takafillarit ja tsekkais kunnolla takapyöränkotelot. itse olen tehnyt lukemattomia autokauppoja optimistieisesti vain kyyristymällä auton vierelle ja toteamalla että hyvältä näyttää. ja vasta myöehmmin sitten todennut että aikamoinen reikäjuusto tuli ostettua.
no, kyllä harjaantunut silmä näkee ilman auton riisumistakin, pointti on ehkä se, että se jolla on kovin autokuume, on huonoin arvioimaan auton kuntoa. vähän sama kun menee kauppaan nälkäisenä, niin tulee ostettua kaikkea turhaa.
myös myyjästä voi päätellä, miten hän on hoitanut autoaan. lisäksi jos on pitkäaikainen omistaja, se on yleensä positiivinen asia. varo myyjiä jotka vähättelevät näkyviä vikoja ja yrittävät kovasti todistella auton hyvyyttä. parastahan olisi jos joku harjaantunut saabisti olisi mukana katsomassa.
moottorin käyntiääni ja konehuoneen siisteys kertoo paljon. onko omistaja vaivautunut pitämään huoltohistoriaa? "juuri ruostesuojattu" voi tarkoittaa tuon ikäisessä sitä, että lahot kohdat on peitetty massalla -> aikapommi.
no, kyllä harjaantunut silmä näkee ilman auton riisumistakin, pointti on ehkä se, että se jolla on kovin autokuume, on huonoin arvioimaan auton kuntoa. vähän sama kun menee kauppaan nälkäisenä, niin tulee ostettua kaikkea turhaa.
myös myyjästä voi päätellä, miten hän on hoitanut autoaan. lisäksi jos on pitkäaikainen omistaja, se on yleensä positiivinen asia. varo myyjiä jotka vähättelevät näkyviä vikoja ja yrittävät kovasti todistella auton hyvyyttä. parastahan olisi jos joku harjaantunut saabisti olisi mukana katsomassa.
moottorin käyntiääni ja konehuoneen siisteys kertoo paljon. onko omistaja vaivautunut pitämään huoltohistoriaa? "juuri ruostesuojattu" voi tarkoittaa tuon ikäisessä sitä, että lahot kohdat on peitetty massalla -> aikapommi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Nykyinen oma satkuni on kyllä hyvä esimerkki säntillisestä autonpidosta, ainakin edellisen omistajan osalta. Sain mukaan kaks mapillista kuitteja ja muita papereita autoon tehdyistä huolloista, vaihdetuista osista yms. Ja kaupantekotilaisuudessa mentiin oikein myyjän velipojan autotalliin ja ajettiin auto pukeille tarkempaa syynäämistä varten. Muutenkin kaveri piti pitkän luennon auton historiasta ja nyt 8 kk:n huolettomien kilometrien jälkeen voin uskoa ne puheet todeksikin
Sori, meni ohi aiheen hieman

Sori, meni ohi aiheen hieman

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Budjetistasi riippuu, minkälaisen helmen saat. Joskus voi myös käydä onni, hyvään tai huonoon suuntaan...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Maltti on valttia.
En halua pelotella, mutta aikanaan ostin 8-Turbon pari kuukautta sitten leimattuna Tamperelaisesta autoliikkeestä, seuraava leima kun tuli, niin "inssi":kin ihmetteli kuinka ihmeessä tämä on voitu muka vuosi sitten katsastaa?
Ikaalisten leimari epäili jopa että autosta on käynyt pelkät paperit katsastettavana, enkä ihmetellyt, molemmat vetaritunnelit haihtuneet pois, sekä molemmat etu-ala-runkoaisat, oikeata nimeä noille en tiedä koska SAAB:in rakenne nyt ei vastaa oikein mitään yleisesti tunnettua, ja hyvä niin.
No, Ikaalisten Essolla se kuntoon laitettiin ja on tänäkin päivänä tietääkseni liikenteessä.
Mutta, todellakin, älä hötkyile, jos saan neuvoa, kun malttaa niin täältä Foorumiltakin löytyy varmasti hyvin pidettyjä yksilöitä.
En halua pelotella, mutta aikanaan ostin 8-Turbon pari kuukautta sitten leimattuna Tamperelaisesta autoliikkeestä, seuraava leima kun tuli, niin "inssi":kin ihmetteli kuinka ihmeessä tämä on voitu muka vuosi sitten katsastaa?
Ikaalisten leimari epäili jopa että autosta on käynyt pelkät paperit katsastettavana, enkä ihmetellyt, molemmat vetaritunnelit haihtuneet pois, sekä molemmat etu-ala-runkoaisat, oikeata nimeä noille en tiedä koska SAAB:in rakenne nyt ei vastaa oikein mitään yleisesti tunnettua, ja hyvä niin.
No, Ikaalisten Essolla se kuntoon laitettiin ja on tänäkin päivänä tietääkseni liikenteessä.
Mutta, todellakin, älä hötkyile, jos saan neuvoa, kun malttaa niin täältä Foorumiltakin löytyy varmasti hyvin pidettyjä yksilöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No joo, ostin 2005 syksyllä T8 satkun, hapanta löysin auto syynätessäni silleen sopivasti takapyöräkoteloista, mutta en liikaa (oli muuten katsastettu muistaakseni n. kuukausi ennen myyntiä). Inspiraatio hitsata ja suojata alusta loppusyksystä / talvesta oli kateisssa, joten ajeltiin sillä talven läpi, alkukeväästä oli seisonnassakin (ulkona) parisen kuukautta. Loppukesästä sitten rupesin "hommiin", kun oli kaasarisatku saatu uudelleen "laatikoitua" ja muutenkin leimakuntoon. Voi ristus ja sen koira että oli mätävauriot edenneet tuossa vajaassa vuodessaMinuteman kirjoitti:Maltti on valttia.
En halua pelotella, mutta aikanaan ostin 8-Turbon pari kuukautta sitten leimattuna Tamperelaisesta autoliikkeestä, seuraava leima kun tuli, niin "inssi":kin ihmetteli kuinka ihmeessä tämä on voitu muka vuosi sitten katsastaa?



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84