LISÄÄ 900:sen JARRUISTA

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vms
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2003 14:52
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

LISÄÄ 900:sen JARRUISTA

Viesti Kirjoittaja vms »

Bilteman luettelossa on pelkät viivat Saab 900i vm 88-93 ETUjarrupalojen asennussarjan ja kitinänvaimennuslaatan kohdalla.
TAKApalojen kohdalla löytyy asennussarja.

Tarkoittaako edellä mainittu ettei etujarrupalojen vaihdossa tarvita asennussarjaa eikä kitinänpoistolevyjä ?

Jarrulevyjen kohdalla on maininta että uudet levyt tulisi puhdistaa puhdistusaineella.
Käykö lakkabensiini, tärpätti tai apteekista saatava puhdistettu bensa ?
Saabikas

Jarrulevyjen puhdistaminen...

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Pieni mainos: paras aine jarrulevyjen tms. puhdistamiseen on Würthin puhdistusspray...
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Jarruista kun tuli kerran puheeksi niin kysyisinkin kokeneemmilta Saabisteilta seuraavaa. Onko takapaloissa olemassa eriasteisia kovuuksia??? Mielestäni talvikelissä kevyehkössä jarrutuksessa takajarrut eivät vielä juurikaan ole mukana. Sitten kun takaset lukkiutuvat niin etupää on ollut sujona jo pitkään. Eli pehmeämpiä paloja jos sais niin kuka lienee valmistaja niille. Kyselin Lucasin paloja mut joku hurusi että ne olis ns. taksipaloja jotka ei kulu loppuikänäni?? Liekö väärä huhu sitten tuo.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

luukas

Viesti Kirjoittaja ajn »

Ha, katin kontit ja kissan vehkeet, Luukaksen palat on ainoat, joilla löytyi satkuun jarrut myös takapäähän, ne on just sopivan pehmeät eikä kulu yhtää liikaa, kun ne takajarrut toimii pelkästään katsastuksella ja paniikissa.

Tämä siis pätee niihin malleihin, joissa käsijarru etupyörissä, uudemmissa on ihan oikeet jarrut takanakin.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kyllä tuo on ihan suunniteltu juttu tuo takajarrujen "viipyminen". Tietysti olisi mielenkiintoista ajaa sellaisella autolla, jossa takapyörät menevät ensimmäisenä lukkoon.......:) (Vrt. käsijarrukäännös)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mimmi kirjoitti:Älä osta b-osia. Hae vaikka Motonetistä kunnolliset jarruosat.
Mä ostin motonetistä ferodon palat taakse, myyjä kehui niiden olevan paremmat kuin 'ne toiset' joita myyvät, eikä hintaeroakaan tainnut olla kuin euronpari. Perkele ne kitisevät niin että taju lähtee jos vieressä sattuu seisomaan kun jarruttaa. kohta pari kuukautta on kärsitty kitinää kun en ole aikaiseksi saanut vaihtoa toisiin, tarttis vaihtaa ja viedä takasin sinne mistä ne on haettukkin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin