Joo tässä vähän samalla ajattelin purkaa starttia.
Mutta mites sen saa parhaiten auki?
Tarkoituksena oli putsata, tarkistaa ja voidella startti.
Ainakin toi soledoidi näyttää olevan sellasilla ristipääruuveilla, niitä on vaikea saada pois siten etteivät kannat vaurioidu.
Ja mikä ihmeen irrallinen laakeri siellä hammasrataspäässä on?
Startin purkaminen
Startin purkaminen
SAAB
Startti viilapenkin väliin kiinni. Lyöntimeisselillä solenoidin ruuvit auki. Solenoidi käteen. Startin perästä tukijalka(jos vielä kiinni) irti. Jalan alta se peltinen kuppi, joka on pienilla ristiruuveilli kiinni, irti. Pitkät tangot, jotka pitää koko roskan kasassa irti. Olisko ollu 8mm kannalla. Ankkurin lukitussokka sieltä peltikupin alta pois. Älä hukkaa niitä prikkoja yms. renkaita sen lukkorenkaan alta. Kansi pois. Ankkuri pois. Ja siinä se.
"Rataspäässä" on ainoastaan liukulaakeri prässättynä alumiinikoteloon. Ei mitään irtolaakereita. Taisit luulla bendixiä laakeriksi.
Hyvää rasvaa bendixin spooreihin ja alennusvaihteeseen. Öljyä sormella painamalla liukulaakereihin. Jos kollektorin kupariliuskat on kovasti kuluneet urille tai jos hiilet on loppu, niin sitten kannatta harkita laittaako kasaan enää ollenkaan.
Et maininnut minkä ikäisestä autosta starttisi on mutta ei noilla muuten ole purkamisen kannata muuta eroa, kuin, että uudemmissa on se em. alennusvaihde ja vanhemmassa,pakosarjan alla olevassa, ei ole.
"Rataspäässä" on ainoastaan liukulaakeri prässättynä alumiinikoteloon. Ei mitään irtolaakereita. Taisit luulla bendixiä laakeriksi.
Hyvää rasvaa bendixin spooreihin ja alennusvaihteeseen. Öljyä sormella painamalla liukulaakereihin. Jos kollektorin kupariliuskat on kovasti kuluneet urille tai jos hiilet on loppu, niin sitten kannatta harkita laittaako kasaan enää ollenkaan.
Et maininnut minkä ikäisestä autosta starttisi on mutta ei noilla muuten ole purkamisen kannata muuta eroa, kuin, että uudemmissa on se em. alennusvaihde ja vanhemmassa,pakosarjan alla olevassa, ei ole.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Jollei lyöntimeisseli auta solenoidin ruuveihin, niin kannat voi porat irti. Kun solenoidi irtoaa jää ruuveista sen verran päätä näkyviin, että ne saattaa saada kunnon linjapihdeillä avatuksi. Yleensä kartiomainen kanta nimenomaan on jämähtänyt.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Toivottavasti porarilla on uudet ruuvit pois porattujen tilalle
Kunnon lyötimeisselillä ja kunnon moskalla, eikä millään kellosepän vasaralla, aukeaa nuot ruuvit aivan varmasti. Olettaen, ettei ole ensiksi snyrrännyt kantoja sohjoksi tavallisella ruuvarilla.

# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
ja siihen nuljuamisen estämiseen auttaa sellainen aine kuin Screwgrab tms.
Lisää kitkaa hel..tisti työkalun ja ruuvinkannan , mutterin tms välissä. Meisselin pää murtuu ennekuin lipsuu pilaten ruuvin. Pakkauksen mukaan lisää kitkaa 400 %...
Esim normaalilla kiintoavaimella kun aukoo putkiliittimiä tms. ohjaustehositimesta niin tahtoo nyljätä kannat ennekuin aukee.
Meillä töissä käytetään säännöllisesti pienissä kuusiokolo top-ruuveissa ym niitä ja pojat meinas hallissa että maksanut miljoonakertaa aine ittensä takaisin mutta harmi ku Wurth lopetti aineen myynnin reilu vuosi sitte. Ostin kyllä kaikki pois kun kuulin että poistuu valikoimasta.
Lisää kitkaa hel..tisti työkalun ja ruuvinkannan , mutterin tms välissä. Meisselin pää murtuu ennekuin lipsuu pilaten ruuvin. Pakkauksen mukaan lisää kitkaa 400 %...
Esim normaalilla kiintoavaimella kun aukoo putkiliittimiä tms. ohjaustehositimesta niin tahtoo nyljätä kannat ennekuin aukee.
Meillä töissä käytetään säännöllisesti pienissä kuusiokolo top-ruuveissa ym niitä ja pojat meinas hallissa että maksanut miljoonakertaa aine ittensä takaisin mutta harmi ku Wurth lopetti aineen myynnin reilu vuosi sitte. Ostin kyllä kaikki pois kun kuulin että poistuu valikoimasta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147