Saab 900 16v turbo Aero

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Kepa S
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 20:15
Paikkakunta: salo

Saab 900 16v turbo Aero

Viesti Kirjoittaja Kepa S »

Tollasta Saabia kävin katsomassa, jospa ostaa pitäisi, tuo turbo voima kun kiehtoo. Toden näköisesti alkuperäinen Aero, 3-ovinen, kangas verhoillut penkit. Kone 16v turbo välijäähdyttimellä. Käsijarru vaikuttaa takapyöriin, eikös pitäisi vaikuttaa etupyöriin. Nyt mua ihmetyttää se kun tässä onkin penkit kangasverhoiltu, eikö pitäis olla nahka penkit?.Sanottu että olis vm-88. Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Aeroa on saanut myös plyyssipenkeillä. 88-malli on ilmeisesti vielä ilman kattia joten tehoa pitäisi olla 175 hv. Autotalli.com:n mukaan kiihtyy nollasta sataan 8.7 sekuntiin, tiedä sitten tietojen oikeellisuudesta :roll:
Viimeksi muokannut kristian, To Helmi 15, 2007 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Käsijarru muuttui takapyöriin vaikuttavaksi juuri -88 vuosimalliin. Tehoa koneessa on vakiona tehtaan mukaan 175hv (lisää saa helposti ja halvalla ;)). 0-100km/h, kuskista riippuen johonkin 8 hujakoille.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ettei olisi jotain luokkaa 7,8 tuo kiihtyvyys kun -83 t8 jo luvataan 9 sek ja siinä on 145hv ja saa jonkun aikaa odotella että lähtee turbo mukaan, -88 mallissa lähtee jo paljon alempaa ja sivisyneemmin...

onko siinä siis aeron levikkeet ja helmat?


niin ja vielä että totta kai kannattaa ostaa ja pitää hyvää huolta! todellla tyylikkäitä ovat!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Mistä noita löytyy vielä ! Tahtoo kans :P
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

toms kirjoitti:Mistä noita löytyy vielä ! Tahtoo kans :P
Myydään-osastolla näyttää olevan tarjolla -90 Aero ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
repa
"Aero"
Viestit: 395
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Aero

Viesti Kirjoittaja repa »

Joo, on noita Aeroja saanut plyyshipenkeilläkin, minulla on molemmat sellaisia. Ilmeisesti autoa uutena ostettaessa on iskenyt nuukuus, tai kangas on miellyttänyt enemmän. Kieltämättä euro on hyvä konsultti...

Repa
#2260
96V4 projekti
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Saabin ilmoittamat suorituskykytiedot ovat kautta
aikojen olleet alakantissa, esim. mallivuonna 1989 175 hv (160 hv kat)
Aerolle luvattiin tällaiset arvot:

Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jep, Erik Carlsson "på taket":in mukaanhan Aerot kulki jo tullessaan -84 "mätaren ut". 8) :wink:
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

175 heppanen aero 1984:stä kellotettiin 8,3 sek 0-100 teknikens värld lehdessä. Ja hieman ruuvattuna, kuitenkin vakio putkella ja ahtimella (mitsu) menee alle seitsemässä sek, renkaat sutien kakkosella rajoittajaan. :twisted: Jos asfaltti ei kuiva saattaa kulua lähemmäs 9 sek.


..ja laatikko huutaa hoosiannaa. :oops:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Zakk
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 20:40
Paikkakunta: Åbo/Turku

Viesti Kirjoittaja Zakk »

vjbremer kirjoitti:175 heppanen aero 1984:stä kellotettiin 8,3 sek 0-100 teknikens värld lehdessä. Ja hieman ruuvattuna, kuitenkin vakio putkella ja ahtimella (mitsu) menee alle seitsemässä sek, renkaat sutien kakkosella rajoittajaan. :twisted: Jos asfaltti ei kuiva saattaa kulua lähemmäs 9 sek.


..ja laatikko huutaa hoosiannaa. :oops:



Aivan, tiedossa on... :cry: No, virheistä oppii




:roll:
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Saab 900 16v turbo Aero

Viesti Kirjoittaja Daword »

Kepa S kirjoitti:Tollasta Saabia kävin katsomassa, jospa ostaa pitäisi, tuo turbo voima kun kiehtoo. Toden näköisesti alkuperäinen Aero, 3-ovinen, kangas verhoillut penkit. Kone 16v turbo välijäähdyttimellä. Käsijarru vaikuttaa takapyöriin, eikös pitäisi vaikuttaa etupyöriin. Nyt mua ihmetyttää se kun tässä onkin penkit kangasverhoiltu, eikö pitäis olla nahka penkit?.Sanottu että olis vm-88. Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa

jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)

melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.

eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 900 16v turbo Aero

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Daword kirjoitti:
jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)

melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.

eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Jos nyt ensin hankit sen turbosaabin?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900 16v turbo Aero

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kepa S kirjoitti:Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
Tehot taisi tulla jo, mutta katalysaattorillinen jenkkien Aeroa vastaava SPG liikahti 0-60 mph (muistaakseni ~0-96 km/h) 8.5 sekuntissa ja varttimailin 16.3 sekunnissa. Hitaitahan nuo paikaltaan ovat, mutta vauhdista lähdettäessä "ohitustilanteissa" kiihtyvyys on ihan riittävä. 8)

Ja tosiaan Daword voisi testata sitä turposaappia ennen suurempaa vaahtoamista... :roll:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Saab 900 16v turbo Aero

Viesti Kirjoittaja Daword »

Coltti kirjoitti:
Daword kirjoitti:
jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)

melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.

eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Jos nyt ensin hankit sen turbosaabin?





Siis mitä onko täällä foorumilla sääntö että ei saa kirjoittaa jos ei omista turbo saappia?? en olekkaan kuullut tuollaisesta?

juu maanantaina haen turbo saapin

kun istuu yli 300kaakkisen s60 T5 volvon kyytis niin voin kyllä sanoo että turbossa on ajamisen fiilistä paljon enemmän kuin saman teholuokan vapaastihengittävässä

ja repimällä saat auton ku auton rikki!
Vastaa Viestiin