saab 900 turbo vs bmw 325 ??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

saab 900 turbo vs bmw 325 ??

Viesti Kirjoittaja Daword »

eli tuossa kaverini väittämänä pakko kysyä että voiko olla mahdollista vaiko ihan hatusta vedettyy?

että hän olisi pystynyt pitämään bmw325 vm92 perässään ja jopa kasvattamaan eroa viime kesänä pikatielle mentäessä.? Bemari oli takana ja lähtö nopeus oli n. 40km\h josta köröttelivät 140km\h asti

autona oli T8 malli ja muistaakseni vm89 ainut viri mitä oli tehty on vapari.


mites kauan saab turbol yleens kestä 0-150kmh? suunnilleen? ehtiikö 20sekas?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Helpostihan tuommoinen 325 jää jos lähdetään hiukankin alkuvauhdista, paikaltaan vaan takavedolla hienoinen etu.

Huipputehojahan noissa on suunnilleen saman verran, mutta T8:ssa reippaasti enemmän vääntöä (=pinta-alaa tehokäyrän alla).

Tuosta 0-150 ajasta on paha sanoa, kun riippuu niin paljon mallista, 8 vai 16v ja onko ahtoja nostettu jne. Eiköhän tuollainen vakio t8 coolerilla ('89 ja 155hv) kuitenkin selvästi alle 20s mene.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa :idea: (140-192)
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Tri-Lo kirjoitti:Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa :idea: (140-192)


siis se on muistaakseni ihan katiton T8 vm88-89 ja siin on IC eli vakiona ompi sit se 155hp 325bemaris on tehoi vakiona jotain +190hv
oiskohan väännöllä täsä tapaukses niin iso merkitys :?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Daword kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa :idea: (140-192)


siis se on muistaakseni ihan katiton T8 vm88-89 ja siin on IC eli vakiona ompi sit se 155hp 325bemaris on tehoi vakiona jotain +190hv
oiskohan väännöllä täsä tapaukses niin iso merkitys :?:
Ei pelkästään vääntö ja tehot, vaan ilmanvastuskin astuu kuvioihin tuolla yli 140km/h nopeuksissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Mertmi kirjoitti:
Daword kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa :idea: (140-192)


siis se on muistaakseni ihan katiton T8 vm88-89 ja siin on IC eli vakiona ompi sit se 155hp 325bemaris on tehoi vakiona jotain +190hv
oiskohan väännöllä täsä tapaukses niin iso merkitys :?:
Ei pelkästään vääntö ja tehot, vaan ilmanvastuskin astuu kuvioihin tuolla yli 140km/h nopeuksissa.


totta.. varmaan monta tekijää jotka vaikuttaa suorituskykyyn ilmanvastus,rengaspaineet,öljy,bensan laatu 95e\98e, kuljettajan paino,vararengas on\off,

pienilläkin seikoilla voi olla pieni vaikutus.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

T8:a ei ole koskaan myyty Suomessa kat-versiona.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juha96 kirjoitti:T8:a ei ole koskaan myyty Suomessa kat-versiona.
Se olikin minulle uutinen. :idea:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jos T8 on vakio ja vastuksena e36 325i (192hv), bemari vie kaikissa nopeuksissa. Ahtojen noston jälkeen sitten ihan eri juttu :). T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.
Foxbody turbo
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mimmi kirjoitti: Kyllä se ilmanvastus on mukana kuvioissa kaikilla nopeuksilla.
:lol: :lol:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Japso kirjoitti:Jos T8 on vakio ja vastuksena e36 325i (192hv), bemari vie kaikissa nopeuksissa. Ahtojen noston jälkeen sitten ihan eri juttu :). T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.


no eipä siin ollu ku vapari kiinni...

oiskohan sit ollu puppuu koko stoori..no sitä vähän epäilinkin ettei varmaan millään ihan 325 bemuu voi pöyhii T8.. paitsi tietty jos bemaris on vikaa ratin ja penkin välis
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Taitaa tuonikäiset autot olla jo enemmän tai vähemmän yksilöitä...

tai sitten bemarikuski oli sen verran fiksumpi ettei malttanut ihan täysillä aarrettaan rääkätä :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

liekkö ollut ees 325.... motonetista ostettu irtonumerot 318 perään....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Japso kirjoitti:T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.
Vastaavia kokemuksia.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

nalleolut kirjoitti:liekkö ollut ees 325.... motonetista ostettu irtonumerot 318 perään....


tosin tässä tapauksessa ei ollut mahdollisuutta ilmeisesti nähdä sitä bemarin malli merkkiä koska se oli siellä saabin perävaloja toljottamas..hehe

((oli aikasemmin ohittanut sen ja silloin oli nähnyt malli merkinnän ja tunnistaahan 325i muutenkin melko helposti)

mutta jos se ois ollut 318? niin oiskos ollut mahdollista että se bmw318 pysyy kutakuinkin samassa kyydissä mukana saabin kans ? =)
Vastaa Viestiin