saab 900 turbo vs bmw 325 ??
saab 900 turbo vs bmw 325 ??
eli tuossa kaverini väittämänä pakko kysyä että voiko olla mahdollista vaiko ihan hatusta vedettyy?
että hän olisi pystynyt pitämään bmw325 vm92 perässään ja jopa kasvattamaan eroa viime kesänä pikatielle mentäessä.? Bemari oli takana ja lähtö nopeus oli n. 40km\h josta köröttelivät 140km\h asti
autona oli T8 malli ja muistaakseni vm89 ainut viri mitä oli tehty on vapari.
mites kauan saab turbol yleens kestä 0-150kmh? suunnilleen? ehtiikö 20sekas?
että hän olisi pystynyt pitämään bmw325 vm92 perässään ja jopa kasvattamaan eroa viime kesänä pikatielle mentäessä.? Bemari oli takana ja lähtö nopeus oli n. 40km\h josta köröttelivät 140km\h asti
autona oli T8 malli ja muistaakseni vm89 ainut viri mitä oli tehty on vapari.
mites kauan saab turbol yleens kestä 0-150kmh? suunnilleen? ehtiikö 20sekas?
Helpostihan tuommoinen 325 jää jos lähdetään hiukankin alkuvauhdista, paikaltaan vaan takavedolla hienoinen etu.
Huipputehojahan noissa on suunnilleen saman verran, mutta T8:ssa reippaasti enemmän vääntöä (=pinta-alaa tehokäyrän alla).
Tuosta 0-150 ajasta on paha sanoa, kun riippuu niin paljon mallista, 8 vai 16v ja onko ahtoja nostettu jne. Eiköhän tuollainen vakio t8 coolerilla ('89 ja 155hv) kuitenkin selvästi alle 20s mene.
Huipputehojahan noissa on suunnilleen saman verran, mutta T8:ssa reippaasti enemmän vääntöä (=pinta-alaa tehokäyrän alla).
Tuosta 0-150 ajasta on paha sanoa, kun riippuu niin paljon mallista, 8 vai 16v ja onko ahtoja nostettu jne. Eiköhän tuollainen vakio t8 coolerilla ('89 ja 155hv) kuitenkin selvästi alle 20s mene.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ei pelkästään vääntö ja tehot, vaan ilmanvastuskin astuu kuvioihin tuolla yli 140km/h nopeuksissa.Daword kirjoitti:Tri-Lo kirjoitti:Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa (140-192)
siis se on muistaakseni ihan katiton T8 vm88-89 ja siin on IC eli vakiona ompi sit se 155hp 325bemaris on tehoi vakiona jotain +190hv
oiskohan väännöllä täsä tapaukses niin iso merkitys
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Ei pelkästään vääntö ja tehot, vaan ilmanvastuskin astuu kuvioihin tuolla yli 140km/h nopeuksissa.Daword kirjoitti:Tri-Lo kirjoitti:Jos 325 24v ja t8 katilla niin kuitenkin aikamoinen ero huipputehoissa (140-192)
siis se on muistaakseni ihan katiton T8 vm88-89 ja siin on IC eli vakiona ompi sit se 155hp 325bemaris on tehoi vakiona jotain +190hv
oiskohan väännöllä täsä tapaukses niin iso merkitys
totta.. varmaan monta tekijää jotka vaikuttaa suorituskykyyn ilmanvastus,rengaspaineet,öljy,bensan laatu 95e\98e, kuljettajan paino,vararengas on\off,
pienilläkin seikoilla voi olla pieni vaikutus.
Jos T8 on vakio ja vastuksena e36 325i (192hv), bemari vie kaikissa nopeuksissa. Ahtojen noston jälkeen sitten ihan eri juttu . T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.
Foxbody turbo
Japso kirjoitti:Jos T8 on vakio ja vastuksena e36 325i (192hv), bemari vie kaikissa nopeuksissa. Ahtojen noston jälkeen sitten ihan eri juttu . T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.
no eipä siin ollu ku vapari kiinni...
oiskohan sit ollu puppuu koko stoori..no sitä vähän epäilinkin ettei varmaan millään ihan 325 bemuu voi pöyhii T8.. paitsi tietty jos bemaris on vikaa ratin ja penkin välis
nalleolut kirjoitti:liekkö ollut ees 325.... motonetista ostettu irtonumerot 318 perään....
tosin tässä tapauksessa ei ollut mahdollisuutta ilmeisesti nähdä sitä bemarin malli merkkiä koska se oli siellä saabin perävaloja toljottamas..hehe
((oli aikasemmin ohittanut sen ja silloin oli nähnyt malli merkinnän ja tunnistaahan 325i muutenkin melko helposti)
mutta jos se ois ollut 318? niin oiskos ollut mahdollista että se bmw318 pysyy kutakuinkin samassa kyydissä mukana saabin kans ? =)