99 -71 moottoritila museokuntoon
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
99 -71 moottoritila museokuntoon
Löytyyköhan linkin takana olevista kuvista kaikki "museointiin" tarvittavat osat (moottoritila) ja onko vuosimallieroja -71 malliin verrattuna?
http://kuvablogi.com/blog/1471/23/
http://kuvablogi.com/blog/1471/23/
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-71:een eroa on sen verran, että paisari on siirretty syylärin päältä sulakeboksin viereen..Pakosarjan päältä puuttuu musta metallihärpäke, johon tulee se ilmansuodattimelle menevä alumiininen haitariputki.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 10:48
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
kiitos!Tizumo kirjoitti:-71:een eroa on sen verran, että paisari on siirretty syylärin päältä sulakeboksin viereen..Pakosarjan päältä puuttuu musta metallihärpäke, johon tulee se ilmansuodattimelle menevä alumiininen haitariputki.
onkohan ite syylari sama, tuossa kun olisi hyväkuntoinen.
mites alkuperäisen tyyppisen vaihdelaatikon tunnistaa, nurkissa olisi pari vanhaa lootaa?
koska vaihtui, onko -72 tai -73 b-myllyssä sama loota kun -71 1.85?
ja missä malleissa peltinen kytkimen suojus?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-71:n syylärissä nesteen paluuputki syyläristä lähtee viistoon kohti paisaria, vanhemmissa suoraan taaksepäin johtuen paisarin sijainnista syylärin päällä (tosin varmaan löytyy eroja, jos on esim. varhaisempi mallivuoden edustaja). -72:ssa paluuputki jo meneekin samalla lailla kuin uudemmissakin, eli suoraan syyläristä kulkusuuntaan kohti katsottuna vasemmalle. Tällä varmaan haettu putkelle kestävämpää saumaa ja parempaa tilajärjestelyä..
-71:n laatikossa ptäisi olla ratasvälitteinen ensiö (muuttui ketjuksi -77?), kytkimen työsylinteri laatikon kyljessä (kytkinakselin ympärillä -76 alkaen), eikä vaihteistoöljytikkua (-78? alkaen). Peltisestä suojuksesta ei ole varmuutta, pitäisi itsellekin sellainen hommata. Laatikko on kyllä sama moottorista riippumatta.
-71:n laatikossa ptäisi olla ratasvälitteinen ensiö (muuttui ketjuksi -77?), kytkimen työsylinteri laatikon kyljessä (kytkinakselin ympärillä -76 alkaen), eikä vaihteistoöljytikkua (-78? alkaen). Peltisestä suojuksesta ei ole varmuutta, pitäisi itsellekin sellainen hommata. Laatikko on kyllä sama moottorista riippumatta.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
eli jos "vanhan mallinen" kytkin ja ensiöveto rattailla niin loota "museokelpoinen"Tizumo kirjoitti:-71:n syylärissä nesteen paluuputki syyläristä lähtee viistoon kohti paisaria, vanhemmissa suoraan taaksepäin johtuen paisarin sijainnista syylärin päällä (tosin varmaan löytyy eroja, jos on esim. varhaisempi mallivuoden edustaja). -72:ssa paluuputki jo meneekin samalla lailla kuin uudemmissakin, eli suoraan syyläristä kulkusuuntaan kohti katsottuna vasemmalle. Tällä varmaan haettu putkelle kestävämpää saumaa ja parempaa tilajärjestelyä..
-71:n laatikossa ptäisi olla ratasvälitteinen ensiö (muuttui ketjuksi -77?), kytkimen työsylinteri laatikon kyljessä (kytkinakselin ympärillä -76 alkaen), eikä vaihteistoöljytikkua (-78? alkaen). Peltisestä suojuksesta ei ole varmuutta, pitäisi itsellekin sellainen hommata. Laatikko on kyllä sama moottorista riippumatta.
EDIT:
linkin takana museointiin suunniteltu -71 moottoritila.
onkohan muita puutteita kuin loota, moottori, kaasutin, vesihana?
ja onko puuttuvat osat identtiset -69 osien kanssa, moottori tietty pienempi.
eli mitä vielä puuttuu paitsi maalia ja trasselia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://kuvablogi.com/blog/1471/24/
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Riippuu varmaan museotarkastajasta, tuleeko laatikosta loppujen lopuksi sanomista. Ei ole ihan helppo löytää 100% kunnossa olevaa ratasvälitteistä lootaa.
Tuohon -71:n moottoritilaan voisi vielä vaihtaa mustan muovisen paisarin kahdella mustalla kiinnityspannalla, niin tulee orggis..ja sitten listasta puuttuu vielä krominkiillotustahna
. Sillä saa mukavan säväyksen moottoritilan tummuneisiin metalliosiin
.
Tuohon -71:n moottoritilaan voisi vielä vaihtaa mustan muovisen paisarin kahdella mustalla kiinnityspannalla, niin tulee orggis..ja sitten listasta puuttuu vielä krominkiillotustahna
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
jaa. onkos tuossa yläkuvassa oikea paisari, mistä vuosimalleista löytyy sopivia?Tizumo kirjoitti:Riippuu varmaan museotarkastajasta, tuleeko laatikosta loppujen lopuksi sanomista. Ei ole ihan helppo löytää 100% kunnossa olevaa ratasvälitteistä lootaa.
Tuohon -71:n moottoritilaan voisi vielä vaihtaa mustan muovisen paisarin kahdella mustalla kiinnityspannalla, niin tulee orggis..ja sitten listasta puuttuu vielä krominkiillotustahna. Sillä saa mukavan säväyksen moottoritilan tummuneisiin metalliosiin
.
onkos -71 ollu kaikissa vapaakytkin?
loota ratasvälityksellä löytynee.
ja onko -71 ollut 1,7 moottoria?
sovin tuosta -69:stä kaupat, saa toimia osaluovuttajana kun on huonompi koppa.
ja lopusta tehään sleeper
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
eli voin hyödyntää tuosta -69:stä ainoastaan vesihanan ja ehkä moottorin
laatikko omista nurkista ja paisari jostain, tarjota saa.
myös hyvä 1.85 kiinnostaa.
EDIT: taitaa ollakin -70 tuo "varaosa-auto"!?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
laatikko omista nurkista ja paisari jostain, tarjota saa.
myös hyvä 1.85 kiinnostaa.
EDIT: taitaa ollakin -70 tuo "varaosa-auto"!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi