eli kannattaisi kuulemma pistää 2 tahti öljyy bensiinin sekaan?
eli näin hän kirjoitti
"kannattaa silloin tällöin laittaa tankkiin loraus kakstahtiöljyä tankkauksen yhteydessä. Tuossa kun on mekaaninen ruiskutusjärjestelmä joka tykkää pienestä voitelusta kuten suuttimetkin, kun tuo nykyajan bensa on noille peleille suht "kuivaa" "
Tästä on aiemminkin keskusteltu, haulla löytynee. 'Tuntuva hyöty' on aika voimakas ilmaus, mutta hyvähän se on pari kertaa vuodessa vähän voidella esim. puolella litralla tankilliseen. Ja riskit varsinkin katittomassa pelissä kuten kysyjällä nähdäkseni käytännössä olemattomat.
Itse olen katilliseenkin pari kertaa vuodessa lorauttanut huomaamatta konkreettista hyötyä tai haittaa.
Juha96 kirjoitti:Tästä on aiemminkin keskusteltu, haulla löytynee. 'Tuntuva hyöty' on aika voimakas ilmaus, mutta hyvähän se on pari kertaa vuodessa vähän voidella esim. puolella litralla tankilliseen. Ja riskit varsinkin katittomassa pelissä kuten kysyjällä nähdäkseni käytännössä olemattomat.
Itse olen katilliseenkin pari kertaa vuodessa lorauttanut huomaamatta konkreettista hyötyä tai haittaa.
juu mä löysin yhen topikin aiheesta tuolla haku toiminnolla...
no kaipa sitä vois koittaa..
mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Jotakin 2t öljyä se on ollu. Mitä ite laitoin. 99 turbon tankkiin en olekaan vielä tota lorauttanut. Tankilliseen ei sitte tarvii paria desiä enempää laittaa. Saattaa muuten tulla jopa lieveilmiöitä ajettavuudessa, jos litran tökkää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword kirjoitti:
mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Joskus oli jossain autolehdessä testattu noita, niin mikä tahansa synteettinen 2T-öljy karstoitti paljon vähemmän kuin mineraalit.
Testi koski noita öljyjen käyttöö oikeassa käytössä.
Itse on kanssa välillä tullu lorauteltua tuota k-jet peleihin ja vanhoihin diisseleihin, mitään dramaattista eroo en ole huomannu mutta ehkä pientä herkistymistä.
Ja se oikea annostus on ennemminkin korkillinen tai pari vaikka joka viidenteen tankilliseen(ellei aja tankkia ihan kuiviin tankkausten välillä), ei puolta pulloa tai puolta litraa, ellei halua autostaan wartburg:in hajuja ilmoille!
Itse käytin siten, että talviaikaan lorautin jokaiseen tankilliseen nimellisen määrän jäänestoa johon oli lorautettu sekaan 2T öljyä, kesällä laitoin jos/kun muistin.
Daword kirjoitti:
mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Joskus oli jossain autolehdessä testattu noita, niin mikä tahansa synteettinen 2T-öljy karstoitti paljon vähemmän kuin mineraalit.
Testi koski noita öljyjen käyttöö oikeassa käytössä.
Itse on kanssa välillä tullu lorauteltua tuota k-jet peleihin ja vanhoihin diisseleihin, mitään dramaattista eroo en ole huomannu mutta ehkä pientä herkistymistä.
joo eli syntikka 2t öljyy liraus?
eli oiskos se sit 10litraan bensaa yks korkillinen öljyy?
täytyy tänään laittaa se korkillinen sinne...tai varmuuden vuoks hiukan vähempikin
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Mulla on T8 IC APC -86, K-jetillä siis.
Oireina oli kesähelteillä ilmamääränsäätimen jumiutuminen, kun koneen sammutti ja koitti taas startata.
Siinä säätömännässä on niin kertakaikkisen hengettömät välykset, että se talektaa helposti itsensä jumiin.
Olen siitä lähtien laittanut noin korkillisen täyteen tankkiin about puolen vuoden välein ja väitäisin käyntihäiriöiden vähentyneen. Jopa Tuntuvasti.