Vaihdelaatikko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kari.myllymäki
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: To Loka 23, 2003 17:41
Paikkakunta: Tampere

Vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja kari.myllymäki »

Onkohan kuinka mahdollista vaihtaa vm89 t 16 900 vaihdelaatikko vm84 900 t16seen? Meinaan vaan onko ne yhtään samanmoisia.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mahdollista on.Vetoakselin maljat vaan täytyy vaihtaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Saattaa tulla "pieni" ongelma. Vanhemmissa ysisatasen laatikoissa oli vaihdekepin palautusjousi vivustossa kabiinissa, uudempiin malleihin se muuttui laatikon sisälle. Omassa -83:ssa on vaihdevivustossa.

En tiedä tarkkaan jousen paikanvaihtovuotta, joku tietävä saisi kertoa tarkan vuosiluvun.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Coltti kirjoitti:Saattaa tulla "pieni" ongelma. Vanhemmissa ysisatasen laatikoissa oli vaihdekepin palautusjousi vivustossa kabiinissa, uudempiin malleihin se muuttui laatikon sisälle. Omassa -83:ssa on vaihdevivustossa.

En tiedä tarkkaan jousen paikanvaihtovuotta, joku tietävä saisi kertoa tarkan vuosiluvun.
Vuosilukuja en osaa sanoa,mutta vaihteet löytää paikkansa myös ilman jousta,vaatii jokusen päivän totuttelun.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eihän tuo mitään ongelmaa aiheuta. '89:ssa jousi on laatikon sisällä ja on kestävämpi ratkaisu. Ei ole kokemusta siitä, mitä kaksi jousta vaikuttaa (jos se keskikonsolin alla oleva jousi on vielä ehjä), mutta en usko että juurikaan haittaa. Helppo se on kuitenkin poistaa, yleensä '84 ikäisessä onkin jo omia aikojaan hajonnut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

alkuvuonna -86 vielä kabbiinissä, ja loppuvuodesta -86 eteenpäin laatikossa. Jousi siis. http://www.townsendimports.com/Web/tran ... iftadj.htm
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eihän siinä ongelmaa ole jos 89 laatikko 84 koriin. silloin on vaa palautus kahdessa paikkaan. ja maljat voivat olla myös samat. ainakin 85 T16 oli isot maljat
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ottaa pois sen keskityksen kepin luota. homma klaara. Mullakin on tossa 99 -78:ssa vm. 900 -89 -vaihteisto, jossa on keskitys laatikon sisällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja mittaappa

Viesti Kirjoittaja mestari »

sitten joutessasi isolla työntömitalla vetarin maljon väli uudessa ja vanhassa saattaa olla hieman heittoa meinaan että ei tule tripoidi kurkistaan asentajaa ekassa kurvissa
Vastaa Viestiin