900i vm -90 8vKAT
900i vm -90 8vKAT
Hei te kaikki viisaammat. Ostin tuossa viime sunnuntaina n.300 tkm
ajetun pelin. Olen joskus omistanut 96:n mutta näistä muista ei ole
minkäänlaista kokemusta. Siksipä pari tyhmää kysymystä, joihin en
ole onnistunut vastausta palstoilta löytämään:
- onko tyhjäkäynnin vaeltelu normaalia ( autossa ei kierroslukumittaria,
joten en tiedä kuinka paljon).
- moottorin takapää on öljyinen, mutten ole tippumista huomannut -
normaaliako
- mistä voi johtua takaa kuuluva nitinä
- auto on muuten hyvin huollettu ja ruostettakin on vain rajoitetusti
ovien alaosissa ja tavarakontin pohjassa varapyörän tienoilla. Nämähän
tuntuvat helpoilta kosmeettisilta paikkauksilta, vai onko jotakin erityistä
huomioitavaa.
Kiitokset etukäteen
ajetun pelin. Olen joskus omistanut 96:n mutta näistä muista ei ole
minkäänlaista kokemusta. Siksipä pari tyhmää kysymystä, joihin en
ole onnistunut vastausta palstoilta löytämään:
- onko tyhjäkäynnin vaeltelu normaalia ( autossa ei kierroslukumittaria,
joten en tiedä kuinka paljon).
- moottorin takapää on öljyinen, mutten ole tippumista huomannut -
normaaliako
- mistä voi johtua takaa kuuluva nitinä
- auto on muuten hyvin huollettu ja ruostettakin on vain rajoitetusti
ovien alaosissa ja tavarakontin pohjassa varapyörän tienoilla. Nämähän
tuntuvat helpoilta kosmeettisilta paikkauksilta, vai onko jotakin erityistä
huomioitavaa.
Kiitokset etukäteen
Viistokeuloissahan jätettiin takaroiskeläpät lisävarustelistalle. Mutta samalla lailla se kyllä mätänee joka mallissa kontin nurkat.
Kiekka mittari on tuossa jätetty pois juurikin sen heijaavan käynnin vuoksi Kat 8v mallissa, ettei asiakkaat olisi valittaneet niin paljon. Ei fakta tietoa mutta kuultua.
Öljyvuodoksi epäilen öljypumpun o-rengasta ja tai kampuran stefaa. Molemmat suositeltavaa vaihtaa samalla kertaa.
Kiekka mittari on tuossa jätetty pois juurikin sen heijaavan käynnin vuoksi Kat 8v mallissa, ettei asiakkaat olisi valittaneet niin paljon. Ei fakta tietoa mutta kuultua.
Öljyvuodoksi epäilen öljypumpun o-rengasta ja tai kampuran stefaa. Molemmat suositeltavaa vaihtaa samalla kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i vm90,8v KAT
Hei kaikki!. Tietoa tuntuu tulevan mukavasti. Takana on "etuläpät". Pohja
on massattu, ja kaikki ruostuminen ihan muutamaa pientä pilkkua lukuun-
ottamatta näyttää tapahtuvan sisäpuolella, eli olisivatkohan kyseessä
lämpötilavaihtelut? Sisäpuolia ovista ja kynnyksistä tavaratilasta puhumattakaan ei liene tehtaalla aikoinaan mitenkään käsitelty, vai
olenko väärässä? Öljyä ei tipu maahan asti, mutta pianhan hihnajoukko
alkaa rasvasta luistelemaan. Siispä moottorin pesulle. Sanoi myyjä vaih-
taneensa eri termostaatit kesälle ja talvelle ja antoi kesätermarin paketissa mukaan Myös virranjakajan kansi oli vaihdettu usein,en nyt muista kuinka usein,mutta miksi se on tarpeellista ja minkä vuoksi niitä sytytystulppia on
vaihdettava alvariinsa.
Kiitokset taas etukäteen kommenteista.
on massattu, ja kaikki ruostuminen ihan muutamaa pientä pilkkua lukuun-
ottamatta näyttää tapahtuvan sisäpuolella, eli olisivatkohan kyseessä
lämpötilavaihtelut? Sisäpuolia ovista ja kynnyksistä tavaratilasta puhumattakaan ei liene tehtaalla aikoinaan mitenkään käsitelty, vai
olenko väärässä? Öljyä ei tipu maahan asti, mutta pianhan hihnajoukko
alkaa rasvasta luistelemaan. Siispä moottorin pesulle. Sanoi myyjä vaih-
taneensa eri termostaatit kesälle ja talvelle ja antoi kesätermarin paketissa mukaan Myös virranjakajan kansi oli vaihdettu usein,en nyt muista kuinka usein,mutta miksi se on tarpeellista ja minkä vuoksi niitä sytytystulppia on
vaihdettava alvariinsa.
Kiitokset taas etukäteen kommenteista.
Kannattaa avata ja pitää auki/puhtaana ne ovien alareunoissa olevat vesireiät, jää helposti hölskymään sateella vettä sinne sisään ja sitten ruostuu. On siellä jotain ruostesuojaa tehtaalta vähän roiskittu mutta käsittelyn uusiminen ei varmasti pahaa tekisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kaikki sytkäosathan (pyörijä, vj:n kansi, tulpanjohdot ja tulpat) ovat kulutustavaraa. Niinkuin tuossa sanottiin niin 20tkm on hyvä vaihtoväli, toki saa useamminkin vaihdella jos siltä tuntuu. Noin 50€ on tuo kierros.
Itse viimeksi vaihdoin lokakuussa 2006 katsastusremonttiin ja tänään vaihdoin taas, tosin mittariin ei varmastikkaan ehtinyt ihan 20tkm tulla, mutta ihan vaan sen takia että auto pelaa huomattavasti paremmin tuoreilla osilla.
Itse viimeksi vaihdoin lokakuussa 2006 katsastusremonttiin ja tänään vaihdoin taas, tosin mittariin ei varmastikkaan ehtinyt ihan 20tkm tulla, mutta ihan vaan sen takia että auto pelaa huomattavasti paremmin tuoreilla osilla.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
itsellä ei ole tapana tulpan johtoja vaihtaa läheskään joka kerta kun muut sytkä osat vaihdan jakaja kansi ja tulpat 15e motonetista... aina on uuteen autoon tapana öljyt, suodattimet, sytkä osat ja alipaine letkut vaihtaa kun semmoisen hankin..
kerran oli T8:siin joku laittanut 5 (ngk) lämpöiset tulpat, hyvin olivat toimineet hehkutulppina, jonkun aikaa sitä ihmettelinkin että kovimpa nakuttaa helposti, mukavasti olivat tulpat sulaneet...
kerran oli T8:siin joku laittanut 5 (ngk) lämpöiset tulpat, hyvin olivat toimineet hehkutulppina, jonkun aikaa sitä ihmettelinkin että kovimpa nakuttaa helposti, mukavasti olivat tulpat sulaneet...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu