Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Onhan tuokin koulutus tullut hankittua ja kun ajaatuota satkua niin osu ja uppos :oops: :lol: .
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Saabithan ovat hyviä on niin sopivan hintasia ja tehokas moottori, lisäksi jos harrastaa romuja niin saa aina rahat takas paalaamossa :lol:
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

haffu kirjoitti:Pistetäänpäs nyt tähän ketjuun ovelasti seuraava kysymys, että kuinka moni merkonomi ajelee turbo-Saabilla? Ihan vain tuota Popedan erään kappaleen sanoja muistellen.
Kun ei ihan ole merkonomi vaan merkantti, niin pakko ajella matalapaineisella :saab: illa . Tosin nykyään sairaanhoitajan ammattia harjoitan. Tänään viimeksi isäukon kanssa keskusteltiin miksi ajelen Saabilla; tähän löytyi monia syitä, tällä hetkellä OG:t ovat halpoja mutta kestäviä ja kohtalaisen halpoja huoltaa ja ylläpitää. Ja kun tarpeeksi kauan on ajanut samalla merkillä, vikojen etsiminen ja korjaaminen on helppoa. Ennen kaikkeahan Saab on turvallinen ja monikäyttöinen perheauto. Kyytiin sopii niin lastenvaunut kuin kirjahyllykin... :P
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tuotepäällikkönä toimin ja ajan 1992-mallisella OG900:lla. 2.1 16v kone pellin alla. Syy on aika selkeä. Näitä saa halvalla ja nämä ovat suhteellisen hiljaisia maantieajossa.

Osia löytyy ja korjata voi itsekin, kun osaa.

Sitäpaitsi viime talven renaultilla ajeltuani päätin, etten enää palele käyttöautossa, jos ulkona sattuu olemaan kylmä.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
obrut
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 14:53

Viesti Kirjoittaja obrut »

Nykyisin operaattorina . Ennen korjailin (kouluaikoina ja sen jälkeen )melkein yksinomaan saabeja yli 10-vuotta .Pisin aika etten rassannu oli 11kk intissä silloin ei lomailtu ja ne vähät lomat oltiin lärvit.
Suvussa saab kulkee ja asiakkailla oli saabit suurimmalla osalla.Ja kun sen makuun pääsee niin ei muut autot enää tunnu miltään.Saabeja on ollut vuodesta -88 kun sain kortin kaikki autoni ei ole tullut sotkeuduttua muihin merkkeihin.
Ehkä n.10 saabia on ollut.Eka 99-80 gls jolla melkein 3-v ja n.150000km ja sit suurinosa 900 turboja pari 16t alkuperäisiä.Nyt vaan 9-5,mut hommaan kyllä jossain vaiheessa 16-venasen turbon osat löytyy vanha oli niin laho et meni romuttamoon pitää vaan kori etsii... :lol:
Onko muita autoja kuin saabeja ei minulla ainaskaan
1770
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 13:18

Viesti Kirjoittaja 1770 »

Autoinsinööri / korjaamopäällikkö. Töissäni ajan sillä mikä annetaan, mutta vaimo ajaa aina 900:lla. Hinta/laatu hyvä, lämmin,varmatoiminen, ei tarvi korjata. Aina kun tulee vika, vie purkaamolle ja ostaa toisen halvalla.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

IT-alan projektiguru.

Vähän puhdasta sattumaa toi vanhempi.

Tarvitsin talven yli kulkupeliä parin kilometrin työmatkaan/satunnaiseen tarpeeseen siihen asti kun firma muuttaa minua lähemmäksi nyt keväällä ja vaihtoehtoina oli joko uusi/uudehko pikkuauto luokkaa 15k€ tai sitten ns. asenneratkaisu: Nettiautosta eka katsastettu 900 alle :)

Osoittautui oikein hauskaksi ja ennen kaikkea toimintavarmaksi peliksi ja tosta saa duunissakin enemmän jutunaihetta kuin SS:stä. Nyt tarve alkaa olla jo ohi niin tosta saa joku vielä oikein hyvän kesäauton/kakkospelin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Metallialan sekatyömies ja vanhalla SAABilla ajan koska ne on AUTOJA.
Larvetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 15:52
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Larvetti »

Teräsvalun puhdistaja, edellisessä elämässä komposiittimuovimekaanikko (hieno sanahirviö, suomeksi tein lasikuidusta imurin osia)

-88 aloitin kanttiladalla, 4 sellaisen jälkeen siirryin sekä uudehkoihin että vanhoihin pettymyksiin toistensa jälkeen.
-03 sattumien summana, tuttavani tarvitsi rahaa autokauppoihinsa, minulle jäi 20v uusi eläkepoliisituplis.
Auto joka ei jätä ketään kylmäksi, mielipide tulee heti, puolesta tai vastaan. Saabilla on SIELU!
Suhteutettuna uudehkon korjaamokuluihin saati 15v vanhan japanilaisen hankinta- varaosa kuluihin suhteessa alle 2 v käyttöaikaan ja 14L/100km polttoainekulutuksiin ynnä omakotiasujan kärräystarpeisiin

TÄMÄ ON EDULLINEN

ja kiva lähteä tienpäälle
esim. tämän tästä uniajelulle 4- ja 8 vuotiaiden lasten kanssa.
60 km lenkillä rouvakin jo nukahtaa.

Tuplis odottaa asfaltin reunassa että paatuisin hävittämään,
käyttiksenä vajaan vuoden palvellut -89 iA satku, ympärivikainen, vakuutusyhtiöltä lunastettu (? niin ymmärsin) opiskelukappale
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Rakennustekniikan opiskelija/SAMK
No, aina ollut kajakkeihin mieltymystä ja parin toisesta päästä raapivan samanmaalaisen auton jälkeen tuli luonnollinen siirtyminen satkuun.

Jämäkkä ja luotettava, niinkuin itse suunniteltu palkki :lol:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Tietotekniikan insinööri (amk), tosin tällä hetkellä työtön sellainen.

Olen kai kasvanut saabistiksi jo pienestä pitäen, meillä kun on aina ollut talossa Saab. 1989 isä osti uuden 900c:n ja se oli jotain aivan uskomattoman hienoa 8-vuotiaan pikkupojan mielestä.
Varmaan ainakin osittain tästä syystä ajan itsekin satkulla. Onhan satku toki aika helv*tin hyvä auto, loistava ajaa, kestävä ja turvallinenkin. Lisäksi tekniikka on sen verran yksinkertaista, että pystyy huollot ja korjauksistakin ainakin osan tekemään itse. Monien mielestä satkut (+ muut vanhat saabit) ovat rumia, minun mielestäni taas ne ovat kauniita 8)

Aina välillä tulee mietittyä kohta 20-vuotiaan käyttöauton järkevyyttä, mutta en ainakaan tähän mennessä ole keksinyt, miksi pitäisi välttämättä vaihtaa uudempaan.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Gls

Viesti Kirjoittaja stento-z »

No nyt olen ajellut vuoden SAAPILLA ja en voisi enää vaihtaa tosin autoni on jo vanha 83vm mutta hyvässä kunnossa meni katsastuksestakin läpi ihan helposti eikä kulutus ole mikään suuri 7l sadallaja saab on tilava auto ainakin toi combi cube entodellakaan aio merkkiä vaihtaa kunhan viellä opin korjaamaan noi pikku viat aluksi niin Saab on ja pysyy :lol:
Saabismi on sairaus.Osta Saab niin paranet
Rax
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 12:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rax »

TV-toimittaja sekä kauppatieteen opiskelija olen. Mitään Saab-sukutaustaa ei ole, vaan päädyin Saabeihin kun olin intissä edustusajokuljettajana ja siellä oli vielä käytössä hienoja turbotonnareita isoherrojen kuskaamiseen. Siviiliin päästyäni etsiskelin jotain alle kymppitonnin hintaista mutta hyvää autoa. Vaikka isot Audit ja Bemarit kiehtoivat, niin Saabin tunnelma ja tietynlainen ihmisläheisyys veivät voiton. Saabissa tuntee jotenkin olevansa kuin kotonaan.

Toisen Saabin tuli ajankohtaiseksi, kun ysitonnisen sähköisen kaasuläpän systeemit hajosivat juuri kun olin aikomassa lähteä Lappiin reissuun. Hätä ei ollut tämän näköinen, vaan Nettiauto auki ja vara-autoa etsimään. En katsonutkaan muita kuin Saabeja, koska halusin istua pitkän reissun mukavalla penkillä.

Vielä samana iltana löysin mainion 260tkm ajetun 90:n, jossa oli yli 9kk vielä leimaa jäljellä. Täysin toimiva auto vaihtoi omistajaa 270 eurolla ja seuraavana aamuna lähdin polkemaan kohti Lappia.

Viiden päivän pikalomallani ajoin n. 4000 km Lapissa, Norjassa ja Ruotsissa vain bensaa ja vähän moottoriöljyä lisäillen. Auto herättää positiivista huomiota ja kaikki kyydissä olleet ovat tykänneet sen vanhan ajan meiningistä. Joku samanhintainen fiatuno aiheuttaisi aivan toisenlaisia reaktioita.

Vanhojen Saabien hinnat ovat kyllä kummallisen alhaisia. Ehkä halpojen autojen ostajat haluavat mieluummin litran pienemmän kulutuksen ja kärsivät siitä sitten surkean auton muodossa.
9000 CS 2.3T A -92
ex: 90 -86 & 90 -84
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

kuskeista

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Hakala esittäytyy.AMK-opiskelija(autopuoli),liikunnanohjaaja ja savusukeltaja-sammutusmies.Ekaa ja vikaa eniten,liikunnalliset työt jääny..23vee,sinkku ja yo.Syntyny saabistiksi,perhees ollu mun elinaikana aina Saab(2x99,1x96,3x900,1x9000), BX oli kaks viikkoa,isä inhosi,äiti vihasi,minä olin käytännön mies ja heitin kiven lasista läpi :D selitykseks et miks vanha Saabi,no....saabi on saabi,vanha,tuttu ja varma.Pehmoset penkit ja vääntävä kone,jopa söpö ollu muutaman naisihmisen mielestä, mitä on omaan kammariin tullu joskus raahattua.ja junnuna kaikki urheilukamat säily hyvin combin perässä aina lätkäkamppeista salibandymaalivahdin kamoihin.Kuvia meikälääsestä ja rassiista löytyy; http://irc-galleria.net/view.php?nick=denied
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
personal jesus
"Saabisti"
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja personal jesus »

Sain päähäni hankkia kakkosauton ja sitten sain päähäni sen oleman Saab. Järjestelmätuessa työskentelen ja asun stadissa.

Aina yksi tauti mukaan mahtuu. Varsinkin, kun tämä tuntuu olevan hyvälaatuinen. :wink: Ja halpa tosiaan Saab oli, onneksi en ryhtynyt mihinkään fiatiin, patonkiin tai nipponiin. Ja luulen päivittäin kokevani elämyksiä Saabissani. :P
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Vastaa Viestiin