900 turbon etsintä *Löytyi!*

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

900 turbon etsintä *Löytyi!*

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Purampa turhautumistani nyt tänne vaihteeksi. Olen koettanut syksystä asti etsiä kohtuu kovapeltistä ja vähän ajettua og900 turboa ja vieläpä pystykeula sellaista (no joo myös viistokeula käy) vaan eipä tunnu maailma päällään sellaisia kantavan. Myytävänä ei moisia tunnu ainakaan pyörivän, jos jossain on sattunut olemaan niin en ole ainakaan huomannut. Useita toivottomia tapauksia on tullut vastaan ja muutama ei niin toivoton tapaus mutta ei kuitenkaan välitöntä omistamisen halua herättävää yksilötä. Muutaman vuoden ajalta muistan kourallisen myytäviä pystykeula turboja, jotka näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt ostaa välittömästi. Harmi vain kun opiskelijan budjetti ei tuolloin antanut myöten. Nyt kun resurssit todellisen harraste auton hankintaan ovat kunnossa niin hyviä osto kohteita ei näy missään :) Liekkö tähtien asento väärä horoskooppiin ja biorytmiin verrattuna? :D

Jos jollain alkoi tässä vaiheessa tuntua siltä, että saattaisi tietää mistä moisen vekottimen löytää olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan enemmän asiasta. Tai jos sinulla itselläsi on vähän ajettu tarpeeton pystäri turbo niin kysy paljonko olen siitä valmis maksamaan :D

...Kylläpä helpotti... Olisikohan aika tehdä projekti osioon tästä topicci... projektilta tämä alkaa hieman jo tuntua, ainakin venyy ja venyy määränpään saavuttaminen samalla tavalla :D
Viimeksi muokannut J-ani, Pe Maalis 30, 2007 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1890
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Mites rakkaan naapurimaamme tarjonta? Luulis että löytys kriteerit täyttäviä laitteita.

edittiä:
J-ani kirjoitti:Olen koettanut syksystä asti etsiä kohtuu kovapeltistä ja vähän ajettua og900 turboa ja vieläpä pystykeula sellaista (no joo myös viistokeula käy) vaan eipä tunnu maailma päällään sellaisia kantavan.
Tuon mukaanhan oletkin nekin markkinat jo kolunnu :D
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 900 turbon etsintä

Viesti Kirjoittaja alustar »

J-ani kirjoitti: Liekkö tähtien asento väärä horoskooppiin ja biorytmiin verrattuna? :D
Sen olen huomannut, että nousuveden aikaan on kohtuu hyvä mahdollisuus löytää yksilö :lol: .

No joo, kyllä sitä on itsekkin koittanut metsästää samantyylistä menopeliä, mutta kiven alla ovat :cry: . Pakkaammeko sittenkin kapsäkit ja menemme käsikädessä ruotsinpuolelle, Heja Sverige!
SAAB 99 -83 GL
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hehe :D joo korjataan hieman eli suomi ei tunnu päällään kantavan noita kovakuntoisia yksilöitä. Ruoho tosiaan tuntuu olevan vihreämpää naapurimaassa myös tässä suhteessa eli kovakuntoisia tuntuu jokunen siellä olevan mutta miten sitä sanotaan "niin lähellä mutta niin kaukana". Tuosta tuonti hommasta kun ei tiedä eikä tunne mitään niin auton haku ruotsista tuntuu jonkinlaiselle mörölle.
#1890
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mulla olisi kovapeltinen ja siisti 5d -83 t8.
on ilmastoinnit ja muut hilavitkuttimet.
auto on kunnostettu asiallisesti muutama vuosi sitten.
jäi seisomaan reilu vuosi sitten moottorin laakerivian takia.
toinen moottori/lootapaketti odottaa tallissa asentamista.
uusi tämäkää ei kunnoltaan ole moottorin vaihdon jälkeenkään :)
voin myydä tuollaisena tai korjattuna.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Syy "kiven alla" olemiseen taitaa olla tämänhetkisessä markkina-arvossa täälläpäin. Ei esim. juolahtaisi mieleenkään myydä omaa pystäriAeroa sillä mitä siitä voisin kuvitella saavani.

Kannattaa vaan seurata kaikkia epämääräisiä ilmoittelukanavia, kyllä tuollaisia helmiä kuitenkin aina välillä näkee.. :)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ma Maalis 12, 2007 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kannattaa tuosta kilometri määrästä joustaa. alkaa silloin löytymään paremmin.
joskus kun myin ässää pois, kaikki kauhistui että ajettu jo niin paljon (440tkm) ei sillä monen mielestä mitään tehnyt. vaikka kori olikin ruosteeton, ja tekniikka läpikäyty. eli kone porattu, uusi ahdin, uusi laatikko jne. jne.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jamppa kirjoitti:kannattaa tuosta kilometri määrästä joustaa.
Sekin on varsin totta, jos nyt vaikka ajattelee tuota omaa -84:sta jossa 275tkm mittarissa. Tuntuu ehkä sen enempää ajattelematta jo paljohkolta, mutta onhan tossa -95 tonnarissa jo lähes sama määrä mittarissa eikä se ole mitenkään paljon siinä mutta autohan on 11vuotta uudempi..! :o
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Ei se kilometrimäärä ole oikeastaan tiukka. Mielellään tietysti alle 300tkm ajettu. Vähän ajettu saattaa olla huonommassa kunnossa kuin enemmän ajettu. Pätee kaikkiin vehkeisiin joiden kuntoon voi vaikuttaa huollolla jne..
#1890
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Sen verran kallis tuo auto oli uutena, ettei noita alun alkaenkaan Suomessa hirveitä määriä ole myyty. Ja ne jotka silloin myytiin, päätyivät käytännössä järjestään paljon ajaville - usein ensimmäinen käyttäjä oli työsuhdekäyttäjä.

Kaikista Suomessa rekisterissä olleista n. 45000 OG-satkusta on jo yli puolet poistettu rekisteristä, pystykeulavuosimallien kohdalla prosentti lienee huomattavasti korkeampi. Hinnat ja arvostus taitavat olla aallonpohjassaan nyt.

Halvempien uusien autojen vuoksi Ruotsissa romutusprosentti lienee Suomeakin suurempi, mutta siellä on alun alkaen ollut huimasti suurempi Turbokanta ja joillain on ollut varaa myöskin makuuttaa autoaan tallissa. Ellei ostokriteerinä ole, että auton pitäisi olla nimenomaan Uudessakaupungissa valmistettu, kannattanee rohkeasti tutkia sikäläistäkin tarjontaa - täältä foorumilta löytyy paljon tietämystä tuontiasioihin eikä verot ym. tuonikäisessä liene maatakaatavia.

Hiljattain täällä foorumilla oli tarjolla runsaista kilometreistään huolimatta oikein siistin ja viehättävän näköinen bordeauxinpunainen 4-ovinen '86 Turbo 8. Haulla en enää löytänyt, joten lienee mennyt? No, kyllä noita varmasti tulee, mutta ymmärrettävästi odottavan aika on pitkä. Itse yllätyin positiivisesti viime kesänä kun melkein jo uskoni menettäneenä äkkäsin nykyisen matalapainaturboni Nettiautosta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Täällä Kajaanissahan olisi yksi, johon ainakin itse iskisin kiinni: http://www.nettiauto.com/1140080 . Tai siis ainakin kävisin katsomassa. Mielestäni olen tuon nähnytkin livenä ja omistajan kanssa jutellut, mutta ihan varma en ole, onko kyse samasta yksilöstä. Tietty, jos vaan tykkää väristä ja korimallista...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jamppa kirjoitti:kannattaa tuosta kilometri määrästä joustaa. alkaa silloin löytymään paremmin.
joskus kun myin ässää pois, kaikki kauhistui että ajettu jo niin paljon (440tkm) ei sillä monen mielestä mitään tehnyt. vaikka kori olikin ruosteeton, ja tekniikka läpikäyty. eli kone porattu, uusi ahdin, uusi laatikko jne. jne.
Ömh, ettei sattuisi kyseessä olemaan odoado grey yksilö Airflow-helmoilla ja Holsetin ahtimella? Tuollainen nimittäin tuli hankittua tässä joku aika sitten, rekkarin kirjaimet LFJ.

Tosiaan onhan noita hyvin pidettyjä og-turboja. Ketjun aloittaja taitaa tietääkin mistä yksilöstä puhun. :wink:


Muille tiedoksi, että tuota itselläni myynnissä olevaa t8:a tarkoitin.. http://koti.mbnet.fi/jokkea/myynti/IMG_0657.jpg
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Itse etsiskelin melko tarkalleen 3 vuotta sitten hyväkuntoista 900 turboa. Eipä niitä silloinkaan ollut juurikaan tarjolla, ainakaan pienillä kilometreillä. Ruotsissa oli silloin vielä joitakin kohtuullisen lupaavia tapauksia, mutta nyt tarjonta näyttää pienentyneen lahden takanakin.

Itse en ainakaan laittaisi kovin paljon painoa kilometrimäärälle. Yli 300 000 km rullattu ja huollettu Saab ei välttämättä ole laisinkaan tiensä päässä. Korin kuntohan näissä on tietysti tärkein.

Päädyin 3 vuotta sitten 136 000 km ajettuun t8 specialiin joka oli myytävänä Tukholmassa ja kuvittelin pienten kilsojen olevan tae auton hyvästä kunnosta. Kissan viikset, hirveästi kaikkia vuotoja joita säännöllinen ajaminen ja huoltaminen olisi varmasti ehkäissyt. Autoa oli käytetty kaupungissa pienillä matkoilla ja sitten taas seisotettu pitkään paikoillaan. Tuskin oli juuri edes ajettu mottia lämpimäksi. No, onneksi kori ja sisustus olivat sentään aika siistissä kuosissa.

Juu, eli ohutta on kyllä hyvien turbojen tarjonta, mutta eiköhän nyt kevään koittaessa joku hyväkin kärry ilmesty myyntiin. Toivotan topicin aloittajalle onnea etsintään.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jokke A kirjoitti:
Ömh, ettei sattuisi kyseessä olemaan odoado grey yksilö Airflow-helmoilla ja Holsetin ahtimella? Tuollainen nimittäin tuli hankittua tässä joku aika sitten, rekkarin kirjaimet LFJ.

Tosiaan onhan noita hyvin pidettyjä og-turboja. Ketjun aloittaja taitaa tietääkin mistä yksilöstä puhun. :wink:


Muille tiedoksi, että tuota itselläni myynnissä olevaa t8:a tarkoitin.. http://koti.mbnet.fi/jokkea/myynti/IMG_0657.jpg
onko tuo sun ässä vai turbo? yhden tuon kuvatunlaisen turbon olen myynyt pois. tosin siinä oli silloin ainakin rekisteri mhx. ja aeron helmat :twisted:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jamppa kirjoitti:onko tuo sun ässä vai turbo? yhden tuon kuvatunlaisen turbon olen myynyt pois. tosin siinä oli silloin ainakin rekisteri mhx. ja aeron helmat :twisted:
900S, muutama kuva samassa kunnossa kuin ostettaessa:

http://kotisivu.dnainternet.net/aroheij ... G_0908.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/aroheij ... G_0909.jpg

Mittarissa nyt 444 tkm ja risat, ahdin Holset H1, nyt kiinni orkkis-ic, mutta joskus varmaan ollut keulalla iso välijäähdytin hinauslenkkien puuttumisesta päätellen. Taidan olla 3. omistaja tämän vuoden puolella, kaveripiiriin tuli Tampereelta vanhemmalta mieshenkilöltä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin