Emännän ysisatkun flekti teki tenän eli se pyörii jatkuvasti, kävi auto tai ei,
väliaikainen ratkaisu on että ajon päätyttyä tuulettimesta piuha irti,
onko vika kenties anturissa vai onko siellä jossain välillä ohjausrele joka ryttyilee?
2841 kirjoitti:Emännän ysisatkun flekti teki tenän eli se pyörii jatkuvasti, kävi auto tai ei,
väliaikainen ratkaisu on että ajon päätyttyä tuulettimesta piuha irti,
onko vika kenties anturissa vai onko siellä jossain välillä ohjausrele joka ryttyilee?
Jep anturia epäilin itsekin joten ei muuta kun rassaamaan liittimet ja kiitti vastauksista
minkä vuotinen? uudemmissa on rele lisäksi. jos anturille tulee ohuet johdot 0.75 luokkaa niin on rele, jos tulee paksut 2,5 lukokkaa niin pelkkä anturi ohjaa.
Ota anturin johto irti. Jos sammuu on vika anturissa, jos ei niin tod.näk. rele jumissa. Voi olla anturin kaapelikin maissa jostain mutta siitä tuskin on kyse.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
Flektin termostaattikytkin on jäähdyttimessä nestetilassa. Ei sieltä montaa lusikallista lurahda nopeasti vaihtaessa, kun paisuntasäiliön korkki on kiinni.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kannattaa päästää ensin mahdollinen paine pois paisuntasäiliönkorkin kautta.
Lisäksi autonrassaushommissa on hyvä olla paketillinen nitriilikumihanskoja, niin ei kädet likaannu niinpaljon.
Niin tosiaan viimeisimmissä 900 on myös se rele siellä ohjaamassa jäähdyttäjän puhallinmoottoria.
Vanhemmissa ei ole. Mutta jos vähänkään omaa taitoja/halua/kiinnostusta niin kannattaa sinne sellanen laittaa.
Yleensä vika on näissä ollut tuossa anturissa ja ilmenee just niin että puhallin jää päälle. Saataa joskus myös pyöriä hitaatikin, kun päästää vähemmän virtaa läpi.
Jos ny oikeen hätä tulee, niin ei Saabbi sitä puhallinta talvella tarvii ollenkaan. Ja hyvin kestää kesälläkin kannentiiviste ajella. Ainakin jos on vähänkin viileämpää eikä tuntitolkulla käytä autoa paikallaan tai vedä suurta kuoromaa.
Kyllähän se sinne jää huutamaan, vaikka auton sammuttaakin... niin pitkään se siellä puhaltelee ennekuin nestelämpötila on laskenut, sammuu vasta sitten. Ainaki tossa omassa toimii silleen ja on aina toiminutkin, ei jää päiväksi huutamaan vaikka äkkinäinen niin luulisi.
Eli jos kyseisessä tapauksessa flektin huutaessa moottori oli riittävän kuuma niin toiminta on ihan normaalia, että auton sammutettuakin se jää huutamaan useammaksi minuutiksi. Jos se tunnin siellä huutaa niin sitten on anturi hirttäny kiinni.
Mut noin ainaki omassa saabissa jäähytinjärjestelmä pelaa, en tiedä sitte onko muissa malleissa erisysteemi.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07