Öljyä liikaa?
Öljyä liikaa?
eli itelläni on saappaassa Öljyä yli Max merkin n.2cm tikun mukaan eli kuiteski melko paljon...
korjaamolla sanottiin ettei se konetta riko.
mutta mikä asian todellinen laita oikeastaan on?
pitäskö pian ottaa öljyy pois vai miten pitäs toimia?
korjaamolla sanottiin ettei se konetta riko.
mutta mikä asian todellinen laita oikeastaan on?
pitäskö pian ottaa öljyy pois vai miten pitäs toimia?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
nalleolut kirjoitti:kuumassa koneessa vai kylmässä? vaarana tuossa on se että liika öljy vaahtoutuu kampuran sitä pyörittäessä ja se menettää voitelukykynsä.
eli mie vaihtaisin öljyt ja laittaisin sopivan määrän!
sinne on vaihdettu öljyt 1300km sitten 5w-50 oli
no kyllä kone oli lämmin ja 2tuntia seissyt kunnes öljyt mittasin...
eikös sitä öljyy vaan vois päästää pois sieltä? ettei tarvi alkaa hyvii öljyjä vaihtaan?
muutenki uppos rahaa ku vaihdatin sisemmän ja ulomman vetarin suoja kummit ja uus ylä pallonivel vaihdettiin ja hiukan uusittiin johtojakin myös moottorista 2tuntii meni töihin aikaa (100e makso koko hoito )
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
ei taida pohjapropun kautta ainakaan onnistua liian öljyn poisottaminen? entäs jos öljynsuodatinta jos raottaa? yläkautta imemiseen tarvitaan laite.
itsekin tankkasin ysiysiin turhan paljon öljyä vaihdon yhteydessä ja nyt on MAX teksti öljyn peitossa kun mittaa kylmänä. mitään en koneista enkä öljynpaineista ymmärrä mutta ajattelin että riittääkö se että ajan iisisti. yli kolmen tonnin en ole kierrättänyt sen jälkeen. mites ne öljynpaineet kasvaa, kasvaako lineaarisesti kierrosten mukaan vai miten? eihän se ajatus kivalta tunnu että kuormittaa vanhoja stefoja.
itsekin tankkasin ysiysiin turhan paljon öljyä vaihdon yhteydessä ja nyt on MAX teksti öljyn peitossa kun mittaa kylmänä. mitään en koneista enkä öljynpaineista ymmärrä mutta ajattelin että riittääkö se että ajan iisisti. yli kolmen tonnin en ole kierrättänyt sen jälkeen. mites ne öljynpaineet kasvaa, kasvaako lineaarisesti kierrosten mukaan vai miten? eihän se ajatus kivalta tunnu että kuormittaa vanhoja stefoja.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jos vaihtaa uuden öljynsuodattimen niin siinähän samalla vähenee mukillinen öljyä.
Öljynpaine ei kunnossa olevassa moottorissa kasva lineaarisesti eikä ylisuureksi, pumpun luona on paineenrajoitusventtiili tms. joka päästää ylimääräiset paineet pihalle.
Öljynpaine ei kunnossa olevassa moottorissa kasva lineaarisesti eikä ylisuureksi, pumpun luona on paineenrajoitusventtiili tms. joka päästää ylimääräiset paineet pihalle.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Miksei pohjapropusta muka voisi laskea öljyä ulos, pitää sen ihan huulilla ja kiertää kiinni kun on tullut öljyä mieleinen määrä ulos.
Ja ei tuollainen liikaöljymäärä mitään haittaa (se pari cm), kyllä se Saabin koneesta osaa tulla ulos jotain kautta
Ja ei tuollainen liikaöljymäärä mitään haittaa (se pari cm), kyllä se Saabin koneesta osaa tulla ulos jotain kautta
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Maalis 16, 2007 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
onko ysiysissäkin moinen paineenrajoitusventtiili? onko liiallisen öljymäärän ainoa haitta siis tuo aiemmin mainittu vaahtoutuminen?Juha96 kirjoitti: Öljynpaine ei kunnossa olevassa moottorissa kasva lineaarisesti eikä ylisuureksi, pumpun luona on paineenrajoitusventtiili tms. joka päästää ylimääräiset paineet pihalle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero kirjoitti:Miksei pohjapropusta muka voisi laskea öljyä ulos, pitää sen ihan huulilla ja kiertää kiinni kun on tullut öljyä mieleinen määrä ulos.
Ja ei tuollainen liikaöljymäärä mitään haittaa (se pari cm), kyllä se Saabin koneesta osaa tulla ulos jotain kautta
mutta kun ongelma on siinä että tuo saappaani ei tiputa öljyä edes sitä pisaraa.. eli se ns. tiputus vara öljy ei pääse koneesta mihkään
no joo eiköhän sen tuon pohjapropun kautta sit pois saa.
ajatuksena oli lähinnä että voiko se vahingoittaa konetta jotenkin jos sitä nyt siellä viel muutaman päivän pitää
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
30 asteen pakkasessa kylmällä koneella öljyn ollessa riittävän jäykkää, saattaisi onnistua hyvinkin.ng900aero kirjoitti:Miksei pohjapropusta muka voisi laskea öljyä ulos, pitää sen ihan huulilla ja kiertää kiinni kun on tullut öljyä mieleinen määrä ulos.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
itse laskisin kaikki pois ja laittaisin halutun määrä yläkautta takaisin jos tuota pohjaproppua tosiaan pitäis alkaa availemaan.Daword kirjoitti: no joo eiköhän sen tuon pohjapropun kautta sit pois saa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ihan hyvin tuo onnistuu kuhan kone on kylmä muuten voi tulla onkelmii pitää proppua hollilla.lucaf kirjoitti:30 asteen pakkasessa kylmällä koneella öljyn ollessa riittävän jäykkää, saattaisi onnistua hyvinkin.
Toki auto olis kiva kunnolla ylös että näkee mitä tekee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992