ANTILOCK VALO
ANTILOCK VALO
Tutkiskelin tuos Saabin mittaristoa ja huomasin ANTILOCK valon, mitä tuo ANTILOCK tarkoittaa?
Kertaakaan valo ei ole syttynyt ja enkä tiedä että onko se edes käytössä.
Autohan on Saab 900C VM. 1988
Kertaakaan valo ei ole syttynyt ja enkä tiedä että onko se edes käytössä.
Autohan on Saab 900C VM. 1988
Re: ANTILOCK VALO
Eikös se ole ABS-jarrujen varoitusvalo. Pitäis syttyy jos niissä on jotain häikkää.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: ANTILOCK VALO
mistä lähteä etsimään vikaa kun toisinaan käynnistyksen jälkeen antilock valo jää palamaan ja palaa koko ajomatkanajan. toisinaan taas käynnistyksen jälkeen valo sammuu normaalisti ja jostain kuuluu raksahtava ääni.
välillä kun valo jää palamaan uusi käynnistys sammuttaa valon toisinaan ei.
välillä kun valo jää palamaan uusi käynnistys sammuttaa valon toisinaan ei.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: ANTILOCK VALO
Veikkaisin viallista anturia tai sitten jokin anturi on niin paskanen ettei tunnista hammaskehää kunnolla.antti.hakamaa kirjoitti:mistä lähteä etsimään vikaa kun toisinaan käynnistyksen jälkeen antilock valo jää palamaan ja palaa koko ajomatkanajan. toisinaan taas käynnistyksen jälkeen valo sammuu normaalisti ja jostain kuuluu raksahtava ääni.
välillä kun valo jää palamaan uusi käynnistys sammuttaa valon toisinaan ei.
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: ANTILOCK VALO
Mulla kärähti ABS-boxi ja korjasin sen ite (pari trankkua, yks konkka ja yks vastus meni vaihtoon). Korjauksen jälkeen boxi toimii jos on lämmin tai autoa on käytetty viimeisen 4h sisällä. Kylmänä tuplastartti saa usein boxin toimimaan, kunhan jarrutehostimen paine on ensin noussut kunnolla ylös ennen uudelleenkäynnistystä. Avaan vielä joskus boxin ja vaihdan muutaman konkan, jospa ne on saanut liikaa lämpöä kärähdyksessä.antti.hakamaa kirjoitti:mistä lähteä etsimään vikaa kun toisinaan käynnistyksen jälkeen antilock valo jää palamaan ja palaa koko ajomatkanajan. toisinaan taas käynnistyksen jälkeen valo sammuu normaalisti ja jostain kuuluu raksahtava ääni.
välillä kun valo jää palamaan uusi käynnistys sammuttaa valon toisinaan ei.
Tämä kaikki siksi, että voi olla että sullakin toi tuplastartti auttaisi, kokeileppa sitä. Jospa noiden ABS-boxien elektrolyyttikonkat vanhemmiten kuivuu ja se olisi syy ABS:n toimimattomuuteen.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06
Re: ANTILOCK VALO
Mullakin löytyy 1988 900i:stä tuo sama valo.
Eihän mulla ole edes abs jarruija joten tuo valo tuskin elossakaan on, tai periaatteesa oli kun maadoitusvika sotki kaikki. Sekin sattu sillon palamaan.
Eihän mulla ole edes abs jarruija joten tuo valo tuskin elossakaan on, tai periaatteesa oli kun maadoitusvika sotki kaikki. Sekin sattu sillon palamaan.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: ANTILOCK VALO
pyörä antureissa tuskin vikaa koska vika tulee jo auton ollessa paikallaan.
täytyy ottaa yleismittari käteen ja mitata nuo vastus arvot ja releiden toiminta.
täytyy ottaa yleismittari käteen ja mitata nuo vastus arvot ja releiden toiminta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: ANTILOCK VALO
Jos yhteys pyöräanturilta boksille on käynnistyksen aikana pysyvästi poikki, valo syttyy jo paikallaan ollessa.antti.hakamaa kirjoitti:pyörä antureissa tuskin vikaa koska vika tulee jo auton ollessa paikallaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: ANTILOCK VALO
Yritin tehdä vilkkuvikakoodin lukua mutta valo sen kuin palaa. Onkohan boksi kärähtänyt? Mistä saisi uuden/ käytetyn?
Näiden ohjeiden mukaan tein: http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 6#p1416526
Mulla palaa siis jatkuvasti ajossa sekä paikallaan ja autona on vm. 1992 900i abs
Näiden ohjeiden mukaan tein: http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 6#p1416526
Mulla palaa siis jatkuvasti ajossa sekä paikallaan ja autona on vm. 1992 900i abs
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: ANTILOCK VALO
Boksin vaihdolla häipyi. Purkuautosta löytyi ehjä käytetty boxi takapenkin alle.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: ANTILOCK VALO
Entäs mikäs on punainen EXH valo mitä tämä tarkoittaa. Vanhassa mittaristossa tuolla kohtaa oli muistakseni valot päällä kuva tai turvavyö jotka eivät koskaan palaneet.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: ANTILOCK VALO
Se taitaa liittyä kasiventtiilisen kattimallin toimintoihin.
Edittiä. Pikanen verkkoetsintä kertoo sen olevan lambda-anturin vaihtovälin ilmaisin johon liittyy vielä erillinen matkamittari nollausnapilla kojelaudan uumenissa. Ilmeisesti jenkkimalleissa vaadittu aikoinaan.
Edittiä. Pikanen verkkoetsintä kertoo sen olevan lambda-anturin vaihtovälin ilmaisin johon liittyy vielä erillinen matkamittari nollausnapilla kojelaudan uumenissa. Ilmeisesti jenkkimalleissa vaadittu aikoinaan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: ANTILOCK VALO
tämäpä oli mielenkiintoinen tieto! on tullut erittäin paljon tutkittua k jetin ja erityisesti tuon minun marraskuussa -90 rekisteröidyn i 8 järjestelmää, yllättävän paljon on löytynyt eroja mitä ei tajua nopeaa konetta katsoessa. uusi lamda löytyy ja katalysaattori että tuskin ainakaan syttyy tämä kyseinen valo, mutta jännä kuulla että jos valolla on tuollainen merkitys, tuosta minun autosta löytyy esim ilmeisesti turbomallistakin tuttu paineimpulssi kytkin joka antaa kiihdytys rikastusta, oli mieleniintoista seurata senkin toimintaa ( yläkierroksilla vääntää erinomaisesti 8 venttiiliseksi) ei paljoa moitittavaa ole löytynyt, suuttimet olen vaihtanut, mitannut resistanssit, ja kaikki asiat tehdas arvoon korjausoppaan avulla ja lähtee avainta hipaisemalla käyntiin jokaisessa lämpötilassa ja olen ollut erittäin tyytyväinen auton toimintaan vaikka kuulin hieman pelottelua tuosta lamda mallista alussa kun poikaseksi olen kohtuu tarkka että auto toimii niinkuin kuuluu. mutta pakko myöntää että kyllähän kun vaarin 16 venttiilisen matalapaine turbon ratin taakse pääsee niin onhanse ihan eri maata ja niin kuuluukin. Ps hyvä jos repolaisen vika katosi boksin vaihdolla.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV