Sis. vetonivel sökö. Mistä uusi ?
Sis. vetonivel sökö. Mistä uusi ?
Siis sisempi vetonivel vetelee viimeisiään. Kysyin uutta paikallisesta Saab liikkeestä. Hinta tykötarpeineen 385 € !!!! Mitä tehdä ? Vaihdanko vetonivelet keskenään ? Töitä teettää ilmeisesti tuplaten, mutta eipähän ole kuin noin 4 tunnin työkulut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Ota saabin tiskilta saabin osanumero yös. Soita Löbrolle (google tietää yht. tiedot), ilmoittamalla saabin osanumeron saavat vihkosista katottua mikä menee sulle. Säästät varmaan sen 300€, riippuen VM:stä...
N'in ainaki omalla kohdallani. Tosin ei sopinut omaan kulkineeseeni.
Niin. ja eikös se ole löbro joka ne tekee saabille enivei. eli samaa kamaa. Tosin ilman "sinistä" leimaa
N'in ainaki omalla kohdallani. Tosin ei sopinut omaan kulkineeseeni.
Niin. ja eikös se ole löbro joka ne tekee saabille enivei. eli samaa kamaa. Tosin ilman "sinistä" leimaa

Re: Sis. vetonivel sökö. Mistä uusi ?
hiekhe-9 kirjoitti:Siis sisempi vetonivel vetelee viimeisiään. Kysyin uutta paikallisesta Saab liikkeestä. Hinta tykötarpeineen 385 € !!!! Mitä tehdä ? Vaihdanko vetonivelet keskenään ? Töitä teettää ilmeisesti tuplaten, mutta eipähän ole kuin noin 4 tunnin työkulut.
eikös veto nivel maksa 75e varaosa liikeessä suoja muovineen?
ja biltemasta saa koko paketin n.40e
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Re: Sis. vetonivel sökö. Mistä uusi ?
Juu uloimmat..Sisimmöstä oli puhe.Bilteman vetarit on paskoja,ainakin ne jotka ovat itselle sattuneet.Daword kirjoitti:
eikös veto nivel maksa 75e varaosa liikeessä suoja muovineen?
ja biltemasta saa koko paketin n.40e
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
AD varaosasta sai Löbron sisempiä vetareita noin 60€/kpl + rasvat. Paketissa tuli ja hyvin istui paikalleen, toimii edelleen.
Tästä aikaa noin 10kk.

Tästä aikaa noin 10kk.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: mites
En ole tekniikan mies, ihan muu ala. Paikallinen Saab "velho" ollut Saab korjaamossa asentajana yli 10 v. ja perusti sitten oman korjaamon erikoistuen merkkiin. Toiminut nyt yli 20 v. Kehuttu myös näillä sivuilla.mestari kirjoitti:jos vaihtaa vetonivelet keskenään ja se vetelee viimeisiään niin mitä hyötyä on siitä vaihdosta?
jos tumppeja haluut niin löytyy kyyllä.
Autoni ravistaa niin p....sti yli 80 km/h vedon ollessa päällä. Kun nämä ns.tripodit vaihtaa paikkaa, niin pakilla ajaessa ei ravistusta tule.
Aikoinaan aikojen alussa oli variaattori Volvo ja sillä pääsi pakilla noihin nopeuksiin.
Viisaammat taas kynät esiin !
Sis. ns. "vetonivel"
Auto on og 900i vm. 91 16v.Mertmi kirjoitti:Jos tarviit vanhemman mallisen, niin meiltä löytyy myytäväksi asti. Eikä taatusti maksa kauheita.
Jos on sattuva, niin ostan. Laita viestiä: heimo.tuomas@gmail.com
Re: mites
Täälläpäässä koetetaan korjata Saabeja ihan vain perushumanistin koulutuksella eli eivät ainakaan nuo vanhemmat mallit vaadi kamalasti mitään erityisosaamistahiekhe-9 kirjoitti:En ole tekniikan mies, ihan muu ala. Paikallinen Saab "velho" ollut Saab korjaamossa asentajana yli 10 v. ja perusti sitten oman korjaamon erikoistuen merkkiin.!mestari kirjoitti:jos vaihtaa vetonivelet keskenään ja se vetelee viimeisiään niin mitä hyötyä on siitä vaihdosta?
jos tumppeja haluut niin löytyy kyyllä.

Mutta arvelisin että lootan maljat ja vetarien tripodit muuttuivat joskus samassa yhteydessä kun vaihdekepin keskitys siirtyi keppikonsolin etupäästä vaihdelaatikkoon eli kait loppuvuodesta 1988 tjmsp, en ole kylläkään varma asiasta. Maljojen sopivuus kuulemma ratkeaa helpoiten kun irrottaa suojakumin päältä ja laskee niiden "klemmarimuhkuroiden" lukumäärän, vanhoissa taisi olla jopa 3kpl (vaiko 4).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
T-haara = tripodi (todella epätarkasti piirretyn T:n muotoinen, Y-kirjainkin olisi lähempänä oikeaa muotoanalleolut kirjoitti:siis kumpaa haet lootan kyljessä olevaa kuppia vai vetoakselin toisessa päässä olevaa t-haaran`? jos tuon t-haaran haluat niin 0e itse purkaen lappeenrannassa.

Maljat ja tripodit lienevät erikokoisia halkaisijaltaan uudemmissa kuin 60-70-80-luvun alun vehkeissä.
Eli otsikon mukaiseen kysymykseen vastatakseni: romiksilta, esim. soitto Veljekset Mäntykorvelle tai Hernesmaan Auto&Osalle tuottaa taatusti positiivisen hakutuloksen ehjän maljan suhteen, tripodit lienevät niin lujaa tavaraa että tuskin menevät miksikään..
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Maalis 30, 2007 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kuppia....
Olen väärillä jäljillä. Siis kupista/maljasta on kysymys. Eikös siellä ole kolme liukulaakeria ? No, joka tapauksessa haluan vanharouva Saabin kuntoon. Yli kuukauden olen hakenut vikaa, mistä on kysymys. Onneksi vielä ajamaan pystyy. Vanha rouva on puitteeltaan vielä sellainen, että kaupungilla katseet kääntyy.
Tarttis varmaan uusi malja hommata myös, kun alkaa jo ravistaa melkoisesti. Tripodi vaihdettiin uuteen reilu vuosi sitten, kun siitä oli laakerineulat karanneet ja malja kuulemma oli niin hyvässä kunnossa, ettei ole syytä vaihtaa, mutta ilmeisesti olisi sittenkin ollut syytä. Melkoisen väljä alkaa koko systeemi olemaan taas.
Onko tuossa maljan vaihdossa jotain erityisen vaikeata, vai onko se vain vanha ulos - uusi siinä -metodilla sujuvaa?
Onko tuossa maljan vaihdossa jotain erityisen vaikeata, vai onko se vain vanha ulos - uusi siinä -metodilla sujuvaa?
Tuolta löytyy yksi tarina maljojen ja tripodin vaihtoepisodista:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_tripodit.htm
Eski
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_tripodit.htm
Eski