työkaluja saabin huoltotoimiin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
samppa77hki
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

työkaluja saabin huoltotoimiin?

Viesti Kirjoittaja samppa77hki »

Tuossa pitäisi huollella 900i saabia ja nyt olisin tiedustellut mitä työkaluja kannattaisi pitää tallilla. Ainakin torxeilla tuntuu suurin osa ruuveista yms olevan.
Esim minkälainen avain k-jetin säätöön käy ja tarviiko jarrupalojen vaihtoon eteen jotain työkaluja.

Kiitokset jo etukäteen tiedoista.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7504
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no ainakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos käppäri takana niin tarvii ostaa vaikka sen bilteman 1,8e maksava 7 mm kuusiokoloavain takajarrusatulan irrotusta varten ja 4mm avain männän pyöritystä varten
sit iso leka ja taltta jos 14mm kanta on nylpätty et saa sen auki.
Larvetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 15:52
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Larvetti »

K-Jettin säätöön 3mm kuusiokolo PITKÄLLÄ VARRELLA
Korvakuulolla säätö ei taida vastata tarkoitustaan
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
samppa77hki
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samppa77hki »

Kiitos tiedosta. Näytti vaan enempi torx-kannalta tuo seoksensäätö mutta kokeilla nyt vapaapäivinä mikä avain käy.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: no ainakin

Viesti Kirjoittaja akyttala »

mestari kirjoitti:...
sit iso leka ja taltta jos 14mm kanta on nylpätty et saa sen auki.
Tulpan kanta ei ole 14mm vaan joku tuumakoko siitä läheltä. Siksi 14mm avain nylppää sen kannan kulmat pois.. Paras tapa aukaista nylpätty tulppa on lyödä 13mm kuusikulmainen hylsy kantaan pajavasaran kanssa ja kiertää auki. Ei luista avain kannassa ja aukeaa nätisti..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

K-jetin korvakuulolta säätö on ihan lasten leikkiä.

Ohjeet:

1. laitetaan se avain reikään (ei saa sitten kaasutella samalla, tai tekee kipeetä)
2. käännetään seosta laihallepäin vastapäivään niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
3.painetaan muistiin tuo asento
4.käännetään ruuvia myötäpäivään rikkaammalle niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
5. painetaan mieleen tuo asento
6. käännetään ruuvia vastapäivään noiden kahden muistiin painettujen asentojen puoliväliin
7. valmista

Muutamia huomioita: Tuo "minimin" ja "maksimin" väli on noin 3/4 ... 1 kierros yleensä. Tällä ohjeella sen pitäisi mennä läpi katsastuksesta heittämällä, mutta jos se ei mene, niin onpahan klubitoverit ja allekirjoittanutkin vetässyt 3mm kuusiokoloavaimen esiin konttorilla ja käynyt punaltamassa sitä ruuvia laihemmalle ihan kesken katsastuksen ilman mitään sen kummempia ongelmia...

Niin, ja jos haetaan lisää puhtia koneeseen seosta rukkaamalla, niin semmosta kelloasteikolla 5-10minuutin kääntöä myötäpäivään voi toki kokeilla. Tuommonen 5min käännös vaikuttaa CO arvoon jopa yli 1% yksikön.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin